Är det ok att lägga utvecklingssamtal på lektionstid?
Nästa vecka slutar barnen 11.30 hela veckan istället för 14 för att det ska hållas utvecklingssamtal.Är det verkligen ok att ta lektionstid till det? Borde inte det hållas efter skoltid?
Nästa vecka slutar barnen 11.30 hela veckan istället för 14 för att det ska hållas utvecklingssamtal.Är det verkligen ok att ta lektionstid till det? Borde inte det hållas efter skoltid?
MadHatter
Ingen lust antar jag. De gånget jag har hämtar barnen tidig möter jag bara lärarföräldrar. Jag skulle gärna hämta tidigare och jobba hemma några timmar.
45 timmar vara 10 hemifrån (
45 timmar vara 10 hemifrån (då man inte tar möten) är ju lyxigt med tanke på hur ni kompenseras. Ju mer ni försvarar er desto mer inser jag att ni inte har någon koll alls på hur de flesta som jobbar heltid har det, haha
Självklart finns det alltid undantag, alla föräldrar har inte möjlighet att komma ifrån jobbet dagtid.
Men MÅNGA har det - men klagar ändå. Men märkligt nog kan man gå ifrån jobbet för att besiktiga bilen, gå till tandläkaren, banken, läkaren...
Tycker inte att det är konstigt att lärarkåren föredrar att arbeta när de har arbetstid och inte utanför. De kräver inte i sin tur att läkaren eller bilmeken ska ha öppet kvällstid för deras skull!
Och nej, att ha utvecklingssamtal är en del i undervisningen (då det ska synliggöra och stärka elevernas lärande och utveckling) så att det sker under lektionstid betyder inte att de förlorar undervisningstid, de har bara en annan typ av undervisning just då.