Är det ok att lägga utvecklingssamtal på lektionstid?
Lustigt, i andra trådar klagar lärare över att de i princip jobbar dygnet runt, men här verkar det vara så att ingen jobbar efter 16.00.
Lärarkåren verkats vara hyfsat verklighetsfrånvända.
Lustigt, i andra trådar klagar lärare över att de i princip jobbar dygnet runt, men här verkar det vara så att ingen jobbar efter 16.00.
Lärarkåren verkats vara hyfsat verklighetsfrånvända.
Så förtroendetid är enbart hemarbete, lyxigt. Jag tycker gott att lärare förtjänar en bra slant mer i kuvertet, men att gnälla över mastiga arbetstider är i min åsikt väldigt verklighetsfrånvänt.
Jag snittar ca 40-45 timmar/vecka och då räknar jag självklart inte med nätter eller resor vid konferenser osv (ca 40 resdagar/år) Kompenseras för detta med tre extra semesterdagar och en hyfsad lön, ingen komp utöver det. Detta är standard för alla inom min bransch.
Jag hade inte tackat nej till garanterat lediga mellandagar eller långa sammanhållande sommarsemestrar som lärare har, men jag klagar inte för jag visste vad jag gav mig in på.
Lärare har hyfsade villkor bortsett lönen anser jag och jag förstår inte varför det inte kan vara möjligt att planera in möten med arbetande föräldrar innan 9 eller efter 16. Alla förklaringar hittills låter krystade hittills.
45 timmar vara 10 hemifrån (
45 timmar vara 10 hemifrån (då man inte tar möten) är ju lyxigt med tanke på hur ni kompenseras. Ju mer ni försvarar er desto mer inser jag att ni inte har någon koll alls på hur de flesta som jobbar heltid har det, haha
Men hallå, det är ju inte jag som gnäller det ju ni!!! Jag skrev ju att jag jobbar mer än 40h vecka också och klagar inte. Däremot tycker jag att det borde gå att planera mötestid före 9 och efter 16 på ngn av era 45 timmars arbetsveckor.
Finns inte på kartan att jag bokar tid till tandläk, läkare eller bilbesiktning efter 9 eller innan 16.
VAB har jag laglig rätt till så det kan inte jämföras med att ta ledigt för uppföljningssamtal
Jösses vilka martyrer och offerkoftor ni lärare i tråden är. Börjar förstå varför ni inte tjänar mer.
Vad gör en typisk lärare under sin förtroendetid? Låter otroligt flummigt att man varken är på arbetsplatsen, kan/får ha utvecklingssamtal eller att chefen inte ens får styra tiden.
Fast tidigare i tråden var det ju flera lärare som skrev att de jobbade 8-16, inte en sekund mer...