älskarlivet81 skrev 2013-09-01 17:53:36 följande:
För förtroendetiden ska egentligen inte användas till utvecklingssamtal. Förtroendetiden är sådan tid som vi förfogar över och som till största del handlar om planering. Kanske sådant som inte går att göra på jobb eller som behöver längre tid till att klaras av (jag sitter t.ex. gärna och rättar uppsatser flera timmar i sträck istället för 30 min där och 30 min här)..
Men jag håller med dig till viss del, förutom att om min arbetsplatsförlagda tid slutar 16 så vill jag kunna hämta mina barn på förskolan t.ex., och väljer att jobba klockan 20 istället när de sover t.ex..
Fast förtroendetriden - den tid som ska gå till att planera, rätta mm blir ju precis lika lång i mitt exempel - du tar ju inte av den. Däremot gör du en del av den tiden på jobbet istället för hemma. Men så länge det inte är varje vecka hela året kan det väl inte vara ett jätteproblem?
Många lärare jag känner gör alla sina arbetstimmar på arbetsplatsen - alltså även förtroendetiden.
Är man småbarnsförälder förstår jag att det är skönt att kunna jobba efter barnen lagt sig istället och hämta barnen tidigare - men ni har alltså rätt till det oavsett hur det påverkar arbetet i övrigt?