• La Lola

Varför kollar folk på just dig?

När du blir medveten om att nån kollar på dig, tex på gatan...krogen...what ever, är då din första tanke att de kollar pga att de gillar det de ser eller pga att de inte gillar det de ser?

Jag blev så nyfiken efter att ha läst i en annan tråd att det för vissa är så självklart att folk kollar för att de gillar det de ser.
    Men är det verkligen så enkelt för alla?

Jag får höra att jag är snygg, vacker, ja allt möjligt positivt men jag är ju medveten till 100% om att jag inte faller alla i smaken och tror verkligen inte att "alla" som kollar gör det pga att de gillar det de ser.

Hur är det för dig?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-11 22:34
    Tråden jag inspirerades av: www.familjeliv.se/Forum-24-64/m70173028.html
  • Svar på tråden Varför kollar folk på just dig?
  • sextiotalist

Om jag är på strålande humör, så det lyser om mig, då inbillar jag mig att jag ser så glad ut att folk uppmärksammar det.

Om de annars skulle titta (och jag lägga märke till det) då börjar jag nog fundera på att jag har knäppt jackan fel, dragkedjan öppen, håret ser för bedrövligt ut, eller en fläck på knepigt ställe. 

• Malteser
    Flisan79 skrev 2013-06-12 13:59:32 följande:
    Sorry Anton men håller med "malteser" i hennes kommentar.
    Jag är man.
  • LilijaCom

Min första tanke är att något är fel.. Att en hårslinga (eller hela luggen!) står rakt upp eller att sminket har kladdat eller att kläderna sitter på sniskan. Andra tanken är att de kanske känner igen mig men inte kan placera mig (jag jobbar i lokal mataffär & jag vet själv hur det är att se människor/kunder på stan & inte kunna komma på vart jag sett dem, hehe).

Sen är det lite skillnad på miljöer. Det ovan tänker jag om jag går på stan, sitter på en restaurang eller är inne i nån affär. På krogen är ju "alla" ute efter ragg så det gäller inte där..

• Anton Chigurh
    Flisan79 skrev 2013-06-12 13:59:32 följande:
    Sorry Anton men håller med "malteser" i hennes kommentar.
    Varför sorry, Flisan ???

Du tror väl ändå inte jag bryr mig om vad Malteser tycker....
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Malteser
    Anton Chigurh skrev 2013-06-12 14:03:40 följande:
    Varför sorry, Flisan ???

Du tror väl ändå inte jag bryr mig om vad Malteser tycker....

Flisan skriver ju ordagrant sorry att hon tycker samma sak. Spelar ingen roll, alla får se ut som de vill, även om man är man på 50 år så är det ju inte olagligt att gå i svart linne och camo-byxor. Sylvester Stallone hade ju det i en film
  • Furstinna

Män har alltid kollat på mig och med största sannolikhet för att jag är attraktiv. Det är ganska tydligt. Kvinnor tittar ibland snett åt mitt håll och de gånger jag uppmärksammar det är det inga vackra kvinnor som står och blänger, stackarna. Det händer oftast då jag har mitt barn med mig. Hände ännu mer när flickan va yngre.

• Förväntanstid
    Furstinna skrev 2013-06-12 14:11:42 följande:
    Män har alltid kollat på mig och med största sannolikhet för att jag är attraktiv. Det är ganska tydligt. Kvinnor tittar ibland snett åt mitt håll och de gånger jag uppmärksammar det är det inga vackra kvinnor som står och blänger, stackarna. Det händer oftast då jag har mitt barn med mig. Hände ännu mer när flickan va yngre.

Släng upp ett par bilder så vi får se på undret!
  • MadHatter

Första tanken är väl att det är någon som känner mig eller min syster (vi är väldigt lika) och som vill hälsa.

Annars är det åt det negativa hållet - om kläderna sitter knasigt eller så ;)

Att någon skulle kolla in mig för att jag är snygg - nej den tanken har verkligen inte slagit mig.

• gertie

Det beror på hur jag själv känner mig. Jag vet att jag ser bra ut och har ett utseende som faller alla i smaken, men är jag på dåligt humör eller har en dålig dag så är man kanske inte mottaglig för att folk tittar på en, då kan det mer kännas som "vafan glor du på?" mer än att man känner sig smickrad. 

Jag är van vid att folk tittar på mig, både män och kvinnor och bjussar väl på det i vanliga fall men är man t ex ute på krogen och folk är fulla så tappar män i regel omdömet och det kan bli riktigt jobbigt faktiskt.  

Svar på tråden Varför kollar folk på just dig?