• La Lola

Varför kollar folk på just dig?

När du blir medveten om att nån kollar på dig, tex på gatan...krogen...what ever, är då din första tanke att de kollar pga att de gillar det de ser eller pga att de inte gillar det de ser?

Jag blev så nyfiken efter att ha läst i en annan tråd att det för vissa är så självklart att folk kollar för att de gillar det de ser.
    Men är det verkligen så enkelt för alla?

Jag får höra att jag är snygg, vacker, ja allt möjligt positivt men jag är ju medveten till 100% om att jag inte faller alla i smaken och tror verkligen inte att "alla" som kollar gör det pga att de gillar det de ser.

Hur är det för dig?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-11 22:34
    Tråden jag inspirerades av: www.familjeliv.se/Forum-24-64/m70173028.html
  • Svar på tråden Varför kollar folk på just dig?
  • Grön Anna

Ja mig tittar man säkert mest på för att jag är gravid.
    Det är ok bara man inte petar på mig.

• EnGladPingvin

Om någon tittar på mig konstigt skulle jag fundera på om jag har mat i ansiktet eller varit störande på något sätt eller så skulle jag bara tro de hade en dålig dag, inte tusan skulle jag tänka "Shit, h*n måste tycka jag är skitsnygg. Hon är säkert avundsjuk/Han drömmer säkert om att hans tjej såg ut som jag!".

• Guapa

Folk ler mot mig hela tiden, folk jag möter på gatan och i tunnelbanan till jobbet. Jag tror det beror på att jag ser så jäkla rolig ut. Kul att göra folk glada :)

• CarinaL26

Önskar folk såg mer på mitt ansikte (som är riktigt sött om jag får tycka själv) än på min bak.

• Guapa
    CarinaL26 skrev 2013-06-12 08:03:32 följande:
    Önskar folk såg mer på mitt ansikte (som är riktigt sött om jag får tycka själv) än på min bak.
    Men hur upptäcker du att de kollar på din bak? Då måste de ju stå bakom dig.. 

Min sambo har 100% fokus på min bak när vi är ensamma. Jag kan inte se blicken men jag känner händerna, de är där hela tiden! 
  • Apmor2

jag har stora tuttar och det händer att både kvinnor och män stirrar på dom. Även jag stirrar på andras tuttar om dom är stora. Men i det stora taget lägger jag inte märke till folk eller vart dom tittar. Så det är inget som stör mig.

• amanda h

Antingen tycker dom att jag är snygg eller så kollar folk bara för att glo, det är ju inte så konstigt det heller :) jag glor nog rätt mycket utan anledning jag också haha.

• Mammat3

Om folk stirrar på mej så är det antagligen för att jag ser ut som en fånig tonåring med 3 ungar :P nej vars har aldrig märkt nån som stirrar men jag skulle nog tro det var nått galet med mej mer än nått positivt.

• Maglan

Man hoppas väl att det är för att den som tittar gillar det den ser.
    Men, ofta hatar jag när folk tittar på mig. Jag blir fruktansvärt obekväm. Det känns som att dom tänker typ "shit vad ful hon är".. Typ.. Därav går jag aldrig ens på affären utan smink..

Sen finns det ju den där typiska blicken från andra tjejer, speciellt i småstäder.. Dom synar en uppifrån och ner, länge och det ser ut som att dom tänker "va fan är det där"..

• Duckan

Har inte riktigt funderat så mycket på detta, men vet att de som gjort det och sen kommenterat har reagerat på min ögonfärg. De är ganska ljusa (syns mer i vissa ljus än andra) och kan väl anses som lite ovanliga. En del av kvinnligt kön har tittat och kommenterat mitt hår, tjockt och lockigt.

Svar på tråden Varför kollar folk på just dig?