• La Lola

Varför kollar folk på just dig?

När du blir medveten om att nån kollar på dig, tex på gatan...krogen...what ever, är då din första tanke att de kollar pga att de gillar det de ser eller pga att de inte gillar det de ser?

Jag blev så nyfiken efter att ha läst i en annan tråd att det för vissa är så självklart att folk kollar för att de gillar det de ser.
    Men är det verkligen så enkelt för alla?

Jag får höra att jag är snygg, vacker, ja allt möjligt positivt men jag är ju medveten till 100% om att jag inte faller alla i smaken och tror verkligen inte att "alla" som kollar gör det pga att de gillar det de ser.

Hur är det för dig?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-11 22:34
    Tråden jag inspirerades av: www.familjeliv.se/Forum-24-64/m70173028.html
  • Svar på tråden Varför kollar folk på just dig?
  • Kinya

Tittar någon så tänker jag aldrig att de tycker att jag är ful utan snarare tvärtom.

• Anton Chigurh
    Malteser skrev 2013-06-13 08:29:54 följande:
    Du "Tante", du får nog helt enkelt acceptera att vi kollar på dig av olika anledningar "skratt" 
    Det understrukna, Malte, exakt vad för dig att tro att jag lever livet på något annat sätt ???
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Minimis

Det beror på vem som tittar, och hur. Igår var det en kille som inte kunde slita blicken ifrån mig, han tittade så mycket han bara kunde, och det tolkar jag som något positivt. Men det finns tillfällen då jag springer till en spegel och kollar efter snorbusar eller utsmetat smink etc.

• lollisen

Jag brukar inte fundera på det där, eller jag har nog inte funderat på det förrän jag läste denna TS rättare sagt.

När jag var yngre led jag av en lättare hybris och ansåg att hela världen var otroligt attraherade av mig och mitt yttre, jag sög åt mig och levde lyckligt i tron om att jag var guds gåva för alla att beskåda.

Idag har hybrisen lagt sig och njae, inte tror jag att folk tittar på mig för att jag är en snygging. Jag utgår lite ifrån att människor är som såna att man tittar på varann, bekräftar varann på något vis, en blick ett leende, en nickning eller ett "hej". Det ingår lite i vår flockmentalitet helt enkelt.

Sen finns det säkerligen någon som tänker något flyktigt under tiden de lägger blicken på mig, likt jag tänker då jag möter deras eller bara tittar.

Nu kommer jag att spinna vidare på frågeställningen i TS dock...  Tänk om jag kommer fram till nåt hemskt så att jag inte vågar visa mig ute mer...? Förvånad

Per Aspera ad Astra!
  • tilj75

Om nån kollar på mig så är det nog för att nu för tiden dräller det oftast omkring en hel hög med ungar runt om mig :)

• Inima

Antagligen för att jag har lockigt rött hår, är hyfsat liten och nätt efter tre barn och är tatuerad.

Eller för att jag brukar gå med min en månaders i bärsjal vilket är lite ovanligt där jag bor.

• adaeze
    Förväntanstid skrev 2013-06-12 19:27:56 följande:

Jag vill se bilder. Jag brukar nämligen tycka att de som själva påstår att de är snygga nästan alltid ser billiga och översminkade ut. Ditmålade ögonbryn, överblonderade el. liknande.
    Jag tycker jag är jättesnygg och jag har varken itmålade ögonbryn eller färgat hår =)
  • Malteser
    Anton Chigurh skrev 2013-06-13 08:45:09 följande:
    Det understrukna, Malte, exakt vad för dig att tro att jag lever livet på något annat sätt ???

Det faktum Tante, att du i din ursprungsberättelse utgick från att alla såg på dig med uppskattande blickar på mässan   Jaja, whatever.
  • Anton Chigurh
    Malteser skrev 2013-06-13 11:12:36 följande:

Det faktum Tante, att du i din ursprungsberättelse utgick från att alla såg på dig med uppskattande blickar på mässan   Jaja, whatever.
    "Gäller såklart långt ifrån alla, men en del iaf, och det älskar jag, när det syns så tydligt."

Den raden, ovan här, Malte, har jag citerat från min ursprungsberättelse, som du kallar det. Vad i den raden är som är oklart med vad jag anser om folk som tittar på mig ???
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Malteser
    Anton Chigurh skrev 2013-06-13 11:21:28 följande:
    "Gäller såklart långt ifrån alla, men en del iaf, och det älskar jag, när det syns så tydligt."

Den raden, ovan här, Malte, har jag citerat från min ursprungsberättelse, som du kallar det. Vad i den raden är som är oklart med vad jag anser om folk som tittar på mig ???

Kanske den här raden som du skrev Tante? När jag gick på Elmia senast, Bilsport Performance då, i svart linne och camo-byxor...herre jävlar vad folk glodde, både Damer och herrar, och det var underbart.

Förresten, du påminner lite om Per Gessle
Svar på tråden Varför kollar folk på just dig?