• La Lola

Varför kollar folk på just dig?

När du blir medveten om att nån kollar på dig, tex på gatan...krogen...what ever, är då din första tanke att de kollar pga att de gillar det de ser eller pga att de inte gillar det de ser?

Jag blev så nyfiken efter att ha läst i en annan tråd att det för vissa är så självklart att folk kollar för att de gillar det de ser.
    Men är det verkligen så enkelt för alla?

Jag får höra att jag är snygg, vacker, ja allt möjligt positivt men jag är ju medveten till 100% om att jag inte faller alla i smaken och tror verkligen inte att "alla" som kollar gör det pga att de gillar det de ser.

Hur är det för dig?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-11 22:34
    Tråden jag inspirerades av: www.familjeliv.se/Forum-24-64/m70173028.html
  • Svar på tråden Varför kollar folk på just dig?
  • Zayco

Just nu, kollar folk på mig mycket för att jag är gravid antagligen. Tror jag. Kanske också för att jag ser ung ut i samband med det? Nåväl, jag lägger ett extra öga på andra gravida likaså, för det är så fint och intressant tycker jag

Ibland kollar folk på grund av att dom kanske gillar det dem ser, och ibland känns det som att folk kollar irriterande pga att man ser utländsk ut.

Jag har aldrig reflekterat över detta förut haha. 

• Anton Chigurh
    Malteser skrev 2013-06-13 12:01:49 följande:

Kanske den här raden som du skrev Tante? När jag gick på Elmia senast, Bilsport Performance då, i svart linne och camo-byxor...herre jävlar vad folk glodde, både Damer och herrar, och det var underbart.

Förresten, du påminner lite om Per Gessle
    Snälla Malte, nog fan kan väl du lägga ihop två och två, jag är inte otrevlig nu, men alltså !!!

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Bonanza

Män kollar för att jag har enorma bröst och ett trevligt utseende. Kvinnor kollar ibland för att jag brukar ha fina klänningar och snyggt läppstift osv.

Så länge det stannar vid blickar är det okej, det jobbiga är om de ropar/kommenterar/kommer fram och börjar flirta.

• Jan Holmström

<---------------------------------------------------

Ärligt talat. Ta en titt. Alla vet varför de kollar. Snygg som satan.

Jan

• ElsaLill

Folk kollar på mig för att jag är kvinna, smal och muskulös - iaf på gymmet. Oklart vad de tycker om det men jag bryr mig inte heller.

På fest kollar folk på mig för att jag är snygg, dansar bra och pratar högt, haha!

På stan/väg till jobbet/i mataffären kollar inte folk särskilt mycket alls. Vad jag vet iaf :)

• blueangel

Jag får ofta beröm för mitt utseende, välklädd, snygga och roliga accessoarer, fin hy och att jag har karisma. Alltid sprudlande glad och social. Jag antar att de gillar vem/vad de ser. Förr trodde jag att det var något konstigt med mig men nu har jag förstått att det är bara raka motsatsen.

• taquine

Jag är vacker Sen ser jag nog väldigt snäll och hjälpsam ut ,för många helst nu på sommaren med mycket turister som frågar mig  efter vägen etc.

my way or the highway
  • Sveamarie
    La Lola skrev 2013-06-12 19:55:59 följande:
    Men ge dig.
    Påpekade ju bara någonting uppenbart som vem som helst hade kunna läsa sig till... hon som hackade på Furstinna förstod uppenbarligen att det var hon jag menade eftersom hon försökte förklara sig sen...

Måste även säga att jag tycker att du skröt mer i din trådstart än vad jag gjorde i min och ändå låter de dig hållas... undrar varför? ;) 
  • Malteser
    Anton Chigurh skrev 2013-06-13 12:11:46 följande:
    Snälla Malte, nog fan kan väl du lägga ihop två och två, jag är inte otrevlig nu, men alltså !!!

Tante, vi säger så
  • Anton Chigurh
    Malteser skrev 2013-06-13 13:13:39 följande:

Tante, vi säger så
    När du har bett mig om ursäkt för att du antytt att jag är en, citat : "retard"....slut citat. Sen, skall du få lugn, Malte. Inte förr...
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Varför kollar folk på just dig?