• La Lola

Varför kollar folk på just dig?

När du blir medveten om att nån kollar på dig, tex på gatan...krogen...what ever, är då din första tanke att de kollar pga att de gillar det de ser eller pga att de inte gillar det de ser?

Jag blev så nyfiken efter att ha läst i en annan tråd att det för vissa är så självklart att folk kollar för att de gillar det de ser.
    Men är det verkligen så enkelt för alla?

Jag får höra att jag är snygg, vacker, ja allt möjligt positivt men jag är ju medveten till 100% om att jag inte faller alla i smaken och tror verkligen inte att "alla" som kollar gör det pga att de gillar det de ser.

Hur är det för dig?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-11 22:34
    Tråden jag inspirerades av: www.familjeliv.se/Forum-24-64/m70173028.html
  • Svar på tråden Varför kollar folk på just dig?
  • Förväntanstid
    Sveamarie skrev 2013-06-13 13:13:17 följande:
    Påpekade ju bara någonting uppenbart som vem som helst hade kunna läsa sig till... hon som hackade på Furstinna förstod uppenbarligen att det var hon jag menade eftersom hon försökte förklara sig sen... Måste även säga att jag tycker att du skröt mer i din trådstart än vad jag gjorde i min och ändå låter de dig hållas... undrar varför? ;) 

Jag frågade om man kunde få se en bild. Hacka är jag dålig på. Ser inte syftet. Nyfiken är jag däremot. Jag brukar inte själv bli tagen för ful och har hört motsatsen flera ggr men jag vet inte vad jag skulle vinna på att påstå att "alla tycker jag är snygg", känns konstigt.
  • tellis mom

Jag känner mig ganska obekväm när folk tittar, vissa dagar tycker jag att allt jag är är fel och får för mig att det är därför folk tittar.

Men å andra sidan så vet jag att jag ser helt okej ut när jag gör i ordning mig, fast dom dagarna bryr jag mig inte alls om att folk tittar eller varför.

• Sveamarie
    La Lola skrev 2013-06-13 14:40:49 följande:
    Vill du veta hur jag reagerar om nån påstår detta om mig?
    Jag frågar om de är blinda o talar om för de att jag inte är det minsta snygg eller vacker o att de inte ska slösa såna ord på mig.

Ärligt talat, tycker inte att du ska vara så hård mot dig själv. Varför inte säga ett enkelt tack istället för att hävda motsatsen om det är deras åsikt? Det kanske även går att säga någonting positivt tillbaka till dessa personer så blir alla glada....
  • Sveamarie
    Förväntanstid skrev 2013-06-12 14:14:47 följande:

Släng upp ett par bilder så vi får se på undret!
    Det var nog snarare slutet på meningen jag reagerade på, men den glömde du visst nämna...
  • hejblåbär

Det beror helt på HUR dom tittar. En del blickar tar man ju inte fel på, det är definitivt flört. Andra gånger kanske det är nån som känner igen mig/tror att jag är någon dom känner. Ibland är jag bara ful och då tror jag att dom stirrar p.g.a. det . Är man tillfixad och så känns det ju helt annorlunda om någon tittar, än om man går ner till ICA i mjukisbyxor och toffs. Då ät det garanterat inte för att jag ser snygg ut i alla fall .

• La Lola
    Sveamarie skrev 2013-06-13 14:46:50 följande:
    Ärligt talat, tycker inte att du ska vara så hård mot dig själv. Varför inte säga ett enkelt tack istället för att hävda motsatsen om det är deras åsikt? Det kanske även går att säga någonting positivt tillbaka till dessa personer så blir alla glada....
    Jag kan inte tacka för något jag inte håller med om.
  • Sveamarie
    La Lola skrev 2013-06-13 15:18:50 följande:
    Jag kan inte tacka för något jag inte håller med om.
    Jag tycker att man kan tacka även om man inte håller med, när någon säger en komplimang gör de väl i regel det i all välmening, varför skulle man då lägga fokus på att man inte är överens? Tycker att komplimangen får för stora proportioner om man startar en diskussion kring den, när någon gör det får jag ibland uppfattningen att de antingen fiskar efter ännu mer beröm, alltid måste ha rätt eller att de är sådana personer som har en väldigt dålig självkänsla... Ett enkelt tack känns för mig lagom, men alla är vi olika... 
  • La Lola
    Sveamarie skrev 2013-06-13 15:29:58 följande:
    Jag tycker att man kan tacka även om man inte håller med, när någon säger en komplimang gör de väl i regel det i all välmening, varför skulle man då lägga fokus på att man inte är överens? Tycker att komplimangen får för stora proportioner om man startar en diskussion kring den, när någon gör det får jag ibland uppfattningen att de antingen fiskar efter ännu mer beröm, alltid måste ha rätt eller att de är sådana personer som har en väldigt dålig självkänsla... Ett enkelt tack känns för mig lagom, men alla är vi olika... 
    Ja nu får jag komplimanger väldigt sällan så detta är inget överhängande problem direkt.
  • Furstinna
    Förväntanstid skrev 2013-06-13 14:43:57 följande:
    Jag frågade om man kunde få se en bild. Hacka är jag dålig på. Ser inte syftet. Nyfiken är jag däremot. Jag brukar inte själv bli tagen för ful och har hört motsatsen flera ggr men jag vet inte vad jag skulle vinna på att påstå att "alla tycker jag är snygg", känns konstigt.

Har någon påstått "att alla tycker jag är snygg"?
  • Anton Chigurh
    Furstinna skrev 2013-06-13 16:18:41 följande:

Har någon påstått "att alla tycker jag är snygg"?
    Skulle vara Malte då, han påstår en massa saker i den här tråden. Som han har lite svårt att svara för....
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Varför kollar folk på just dig?