• La Lola

Varför kollar folk på just dig?

När du blir medveten om att nån kollar på dig, tex på gatan...krogen...what ever, är då din första tanke att de kollar pga att de gillar det de ser eller pga att de inte gillar det de ser?

Jag blev så nyfiken efter att ha läst i en annan tråd att det för vissa är så självklart att folk kollar för att de gillar det de ser.
    Men är det verkligen så enkelt för alla?

Jag får höra att jag är snygg, vacker, ja allt möjligt positivt men jag är ju medveten till 100% om att jag inte faller alla i smaken och tror verkligen inte att "alla" som kollar gör det pga att de gillar det de ser.

Hur är det för dig?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-11 22:34
    Tråden jag inspirerades av: www.familjeliv.se/Forum-24-64/m70173028.html
  • Svar på tråden Varför kollar folk på just dig?
  • Maria1982

Jag är negativiteten personifierad!
    Mig tittar man på för att jag är tjock, kjolen sitter fel, fel frilla osv...
    Så funkar jag

• Tjohalia03
    Maria1982 skrev 2013-06-12 09:12:17 följande:
    Jag är negativiteten personifierad!
    Mig tittar man på för att jag är tjock, kjolen sitter fel, fel frilla osv...
    Så funkar jag

Jag är likadan. Synd att man inte har lite av "jag är så snygg"-tänket, men å andra sidan så är det nog lika bra. Dryga människor finns det nog av.
  • SuzR

Jag brukar titta på folk och tror att det är därför folk tittar tillbaka, jag kollar vad folk har på sig osv. Inte att jag stirrar men observerar. För det mesta får jag leenden tillbaka. Det är ofta folk ler mot mig. Jag tror jag ser ganska vänlig ut faktiskt:)

• beccagranen

Jag själv här en tendens att syna kvinnor med ögonen, brukar fastna på männiksor som är vackra, snygg stil, hår etc. Och det varierar i åldern. Även äldre damer kan jag kolla in och tänka, att hon ser fräsch ut. Män tittar jag inte ofta på, det är om deras stil stucker ut eller om dom är ovanligt vackra. När jag gpr själv, så kan jag känna av blickar, jag ser det som att jag fastnat i någon Annas syning. Helt enkelt att jag sticker ut i mängden, sen om det är positivt kan jag ju bara hoppas på men inte veta ;)

• hellokill3r

Jag tror de tittar för min barnvagn har en sån klar cerise/lila som verkligen lyser upp

• Anton Chigurh

Nu på sommaren så är det en och annan som tittar till på mig, märks ganska tydligt, och jag tror mig veta att det är för att dom gillar det dom tittar på, vilket också märks. Gäller såklart långt ifrån alla, men en del iaf, och det älskar jag, när det syns så tydligt.

När jag gick på Elmia senast, Bilsport Performance då, i svart linne och camo-byxor...herre jävlar vad folk glodde, både Damer och herrar, och det var underbart.

Jag är nog lite bekräftelsekåt !!!

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • FjärilVingad73

Just nu tror jag att många i mitt område som sett mig genom åren jag bott där, tittar för att jag gått ner så mycket i vikt. Jag klär mig annorlunda, har bättre självförtroende, är gladare - och det märks nog. Solig

I am an acquired taste. Don't like me? Acquire some taste!
  • CarinaL26
    Guapa skrev 2013-06-12 08:08:38 följande:
    Men hur upptäcker du att de kollar på din bak? Då måste de ju stå bakom dig.. 

Min sambo har 100% fokus på min bak när vi är ensamma. Jag kan inte se blicken men jag känner händerna, de är där hela tiden! 
    Ibland märker jag det själv och ibland påpekar mina kompisar eller min kille det. Min kille är också där med sina händer hela tiden men det är ju en annan sak.
  • YokohamaNr2

När vi gick ut från en lekpark häromsistens var det en kvinna som tittade på mig lite sådär för länge, jag log till lite och sen sa min man att kände du igen henne? nej det gjorde jag ju inte men han hade känt igen mannen och det var någon som hade hyrt in sig i min mans kontor, som jag hade hälsat på någon gång. Så oftast när det händer antar jag att människan antingen känner igen mig eller att jag är lik någon de känner.

Tittar jag till på någon är det oftast för att jag tycker de har något snyggt på sig, har hänt att jag har frågat var de har köpt just det jag tycker är snyggt

Svar på tråden Varför kollar folk på just dig?