• La Lola

Varför kollar folk på just dig?

När du blir medveten om att nån kollar på dig, tex på gatan...krogen...what ever, är då din första tanke att de kollar pga att de gillar det de ser eller pga att de inte gillar det de ser?

Jag blev så nyfiken efter att ha läst i en annan tråd att det för vissa är så självklart att folk kollar för att de gillar det de ser.
    Men är det verkligen så enkelt för alla?

Jag får höra att jag är snygg, vacker, ja allt möjligt positivt men jag är ju medveten till 100% om att jag inte faller alla i smaken och tror verkligen inte att "alla" som kollar gör det pga att de gillar det de ser.

Hur är det för dig?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-11 22:34
    Tråden jag inspirerades av: www.familjeliv.se/Forum-24-64/m70173028.html
  • Svar på tråden Varför kollar folk på just dig?
  • Nellieee

Förr kunde jag tänka att "nu kollar väl folk för att jag ser ut som fan idag" eller vad jag nu hade för idéer för mig...

Idag tänker jag att folk bryr sig faktiskt inte om hur jag ser ut, vad jag har på mig eller vad jag har för mig. Jag har nämligen kommit fram till att jag lägger ingen större vikt vid främmande personer, om det inte är så att personen har något inspirerande, exempelvis någon snygg tatuering, annorlunda väska eller vad som tusan nu kan vara som är estetiskt tilltalande men det är inte direkt några negativa saker som jag väljer att titta på när jag väl reflekterar över något hos andra men å andra sidan så sitter jag inte och stirrar heller utan är mest en snabb "notering" så att säga. 

När det gäller tankar om att folk tittar på mig så bryr jag mig vanligtvis inte, men jag skulle kunna tänka mig att de skulle kunna titta om jag exempelvis har en kreativ frisyr eller liknande så att folk kanske får inspiration, men i övrigt så tror jag inte att folk bryr sig särskilt mycket. Kan ju även vara så att någon "tittar - utan att se" - vet många som fastnar med blicken någon stans när de funderar på annat, så jag väljer att inte ta åt mig om jag skulle se att någon tittade. Blicken behöver ju faktiskt inte vara ämnad åt mig. 

Sedan är jag dessutom sådan som person som inte ser folk, kan till och med gå förbi folk jag känner för att jag inte sett dom.. Utgår kanske lite från mig själv, jag ser ingen/inget och då gör inte andra det heller Solig

• Duckan

Idag har jag min orange, paisleymönstrade klänning på mig, då tittar folk. Antar att den sticker ut pga färgen.

• minzann

Dom tittar för att jag ser så glad ut och går och småskrattar för mig själv, de brukar se ut som att de tittar på en galen person och javisst har dom rätt! ;)

• Javisstserru

För att jag är så lång och smal. Men jag är så van att folk glor på mig att jag inte reagerar länge.

• Björnmossa

Det beror nog helt på situationen. Tolkar den andra olika beroende på vad jag har på mig, vad jag håller på med, om jag har fixat håret eller inte, vem jag är tillsammans med, vem den andra är, hur jag uppfattar att den andra ser ut i ansiktet och vilket humör jag är på.

• Malteser
    Anton Chigurh skrev 2013-06-12 10:43:47 följande:
    Nu på sommaren så är det en och annan som tittar till på mig, märks ganska tydligt, och jag tror mig veta att det är för att dom gillar det dom tittar på, vilket också märks. Gäller såklart långt ifrån alla, men en del iaf, och det älskar jag, när det syns så tydligt.

När jag gick på Elmia senast, Bilsport Performance då, i svart linne och camo-byxor...herre jävlar vad folk glodde, både Damer och herrar, och det var underbart.

Jag är nog lite bekräftelsekåt !!!

Jag hoppas i så fall att du är kvinna. Om du var en man som gick omkring i svart linne och camo-byxor så skulle jag kollat för att jag trott att du var en retard, ju värre ju äldre du är faktiskt.
  • HMD

hm.. Ja du.. Om jag visste det. Fått höra  nån gång att jag har ett fint leende Glad

Hell ain't a bad place to be
  • Anton Chigurh
    Malteser skrev 2013-06-12 13:40:40 följande:

Jag hoppas i så fall att du är kvinna. Om du var en man som gick omkring i svart linne och camo-byxor så skulle jag kollat för att jag trott att du var en retard, ju värre ju äldre du är faktiskt.
    Fuck...jag är man, och jag är femti bast.

Skit också !!! 
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Varför kollar folk på just dig?