• La Lola

Varför kollar folk på just dig?

När du blir medveten om att nån kollar på dig, tex på gatan...krogen...what ever, är då din första tanke att de kollar pga att de gillar det de ser eller pga att de inte gillar det de ser?

Jag blev så nyfiken efter att ha läst i en annan tråd att det för vissa är så självklart att folk kollar för att de gillar det de ser.
    Men är det verkligen så enkelt för alla?

Jag får höra att jag är snygg, vacker, ja allt möjligt positivt men jag är ju medveten till 100% om att jag inte faller alla i smaken och tror verkligen inte att "alla" som kollar gör det pga att de gillar det de ser.

Hur är det för dig?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-11 22:34
    Tråden jag inspirerades av: www.familjeliv.se/Forum-24-64/m70173028.html
  • Svar på tråden Varför kollar folk på just dig?
  • Trollbarnet
    Lilje skrev 2013-06-12 07:44:48 följande:
    Trollbarnet: båda mitt ex och min killes barn har samma ögon. Min mammas är mer mot det bruna hållet, min son mot det blåa. (hans blir helgrå när han är sjuk, jättepraktiskt för mig!) Men det är en snygg färg. :)

Jag brukar ta blicken positivt, jag vet jag ser bra ut som oftast. Men springer dom efter mig blir jag numera bara arg.
    Härligt att höra!
    Brukar de också få höra att de ser ut som en lömsk katt? ;)
  • gertie
    Malteser skrev 2013-06-12 13:40:40 följande:

Jag hoppas i så fall att du är kvinna. Om du var en man som gick omkring i svart linne och camo-byxor så skulle jag kollat för att jag trott att du var en retard, ju värre ju äldre du är faktiskt.
    Haha, jag håller med! 
  • Butikslager

Folk tittar på mig för att:
    1. Jag har rakat huvud
    2. Jag har rosa kängor
    3. För att jag pratar högt om något konstigt
    4. Pga min byst

• Boob

Ofta kollar de för att de tycker jag är tjock. Och det är jag. Men söker de ögonkontakt är det nog snarare för att de tycker att jag är attraktiv. För det är jag också. 

• Lemonysnickets

Antagligen för att jag har väldigt ljust hår, det får jag höra mycket, eller för att jag skrattar väldigt högt, och någon vänder sig för att se vem det är - cheer up, liksom! Cool

Jag avskyr verkligen när folk bara rå-glor, tycker det är grymt oartigt, och känner då för att fråga om det är något

För ett par veckor sedan hände det på tunnelbanan, en tjej satt och bara stirrade, jätteobekvämt.

Till slut blev jag lite irriterad on lyfte på ögonbrynet och såg till frågande på henne, varvid hon utbrast "Men gud förlåt, satt bara och funderade på vilken läppstift du har, är det MAC?" 

Så ibland kanske det är sådant! 

Alla sätt är bra utom de tråkiga - Povel Ramel
  • Sveamarie
    Furstinna skrev 2013-06-12 14:11:42 följande:
    Män har alltid kollat på mig och med största sannolikhet för att jag är attraktiv. Det är ganska tydligt. Kvinnor tittar ibland snett åt mitt håll och de gånger jag uppmärksammar det är det inga vackra kvinnor som står och blänger, stackarna. Det händer oftast då jag har mitt barn med mig. Hände ännu mer när flickan va yngre.
    Märkte att det började hackas på dig direkt när du skrev detta. Visst är det underbart med bittra människor?

Kram på dig! 
  • Flisan79

Malteser: ok, ett felaktigt antagande från mig

Anton: det var ju lite baserat på din reaktion över maltesers kommentar. Men du kan ju såklart varit ironisk.
    Om jag inte missminner mig så är du ganska deffad. Att "visa upp" det i tex ett linne ger nog alltid lite blickar av olika anledningar.

• Vanilla ice queen

Min första tanke är att de tittar för att jag ser bra ut. Inget att skämmas för att veta om att man ser bra ut tycker jag. Skulle alla människor tokstirra så skulle jag såklart undra om något var fel. Men att killar kollar en extra gång är inget ovanligt

• Björnmossa
    Lemonysnickets skrev 2013-06-12 15:35:57 följande:
    Antagligen för att jag har väldigt ljust hår, det får jag höra mycket, eller för att jag skrattar väldigt högt, och någon vänder sig för att se vem det är - cheer up, liksom! Cool

Jag avskyr verkligen när folk bara rå-glor, tycker det är grymt oartigt, och känner då för att fråga om det är något

För ett par veckor sedan hände det på tunnelbanan, en tjej satt och bara stirrade, jätteobekvämt.

Till slut blev jag lite irriterad on lyfte på ögonbrynet och såg till frågande på henne, varvid hon utbrast "Men gud förlåt, satt bara och funderade på vilken läppstift du har, är det MAC?" 

Så ibland kanske det är sådant! 
    Haha =). En gång när jag var i skoköpartagen satt jag och slötittade jättelänge på ett tjejgäng som fikade på samma café, fast med blicken liksom under deras bord för att se dojorna. Lite pinsamt när de upptäckte mig
Svar på tråden Varför kollar folk på just dig?