• La Lola

Varför kollar folk på just dig?

När du blir medveten om att nån kollar på dig, tex på gatan...krogen...what ever, är då din första tanke att de kollar pga att de gillar det de ser eller pga att de inte gillar det de ser?

Jag blev så nyfiken efter att ha läst i en annan tråd att det för vissa är så självklart att folk kollar för att de gillar det de ser.
    Men är det verkligen så enkelt för alla?

Jag får höra att jag är snygg, vacker, ja allt möjligt positivt men jag är ju medveten till 100% om att jag inte faller alla i smaken och tror verkligen inte att "alla" som kollar gör det pga att de gillar det de ser.

Hur är det för dig?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-11 22:34
    Tråden jag inspirerades av: www.familjeliv.se/Forum-24-64/m70173028.html
  • Svar på tråden Varför kollar folk på just dig?
  • 1978

Det beror helt på hur de tittar. Man ser ju om någon tycker att man är fin eller för att de uppskattar det man gör (spelar musik tex). Om någon tittar ogillande på mig utgår jag från att de tycker att jag har något konstigt för mig, stör eller har fula/konstiga kläder. Men jag tror aldrig att de tycker att jag är ful, för det är jag verkligen inte. Ser rätt vanlig ut.

• Slagathor

Jag undviker att kolla på folk ute, eftersom jag mår dåligt när jag märker att nån tittar på mig. Jag får jämt komplimanger av både män och kvinnor, och jag tror väl inte jag är direkt det fulaste som vandrat i ett par ballerinaskor, men jag blir nervös av att granskas, och ännu mer rädd att de som kollar ska se alla mina brister. 

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • Lilje
    Trollbarnet skrev 2013-06-12 15:15:44 följande:
    Härligt att höra!
    Brukar de också få höra att de ser ut som en lömsk katt? ;)
    Hehe, mitt ex får alltid höra att han ser lite elak ut, så gissar på att det är det.  :)  Både min son och min killes son har stora vackra ögon, så det känns nog snällare då.  Men jag älskar den skiftande ögonfärgen, med ett blick vet jag om han är sjuk eller bara låtsas.  Skrattande

• gertie
    Förväntanstid skrev 2013-06-12 19:27:56 följande:

Jag vill se bilder. Jag brukar nämligen tycka att de som själva påstår att de är snygga nästan alltid ser billiga och översminkade ut. Ditmålade ögonbryn, överblonderade el. liknande.
    Jag rä stunning och jag ser absolut inte ut så
  • Furstinna
    gertie skrev 2013-06-12 20:56:33 följande:
    Jag rä stunning och jag ser absolut inte ut så

• Förväntanstid
    Furstinna skrev 2013-06-12 20:11:05 följande:
    Jag lägger inte upp bilder på nätet och din åsikt intresserar mig inte. Det du beskriver tycker inte jag heller är speciellt attraktivt men trivs dom med det så är det inte mitt bekymmer.

Värst vad purken du låter. Får man inte fråga? Är du svartsjuk på något, för så är det väl om någon inte tycker samma?
  • Furstinna
    Förväntanstid skrev 2013-06-12 21:29:27 följande:
    Värst vad purken du låter. Får man inte fråga? Är du svartsjuk på något, för så är det väl om någon inte tycker samma?

Du fråga och fick ett svar..? Hehe svartsjuk nej, avundsjuk ja absolut är jag det ibland och det talar jag om. T.ex är jag grymt avundsjuk på mina två bästa väninnor som nyss fått två urgulliga bebisar. Jag vill också ha en :)
  • Anton Chigurh
    Flisan79 skrev 2013-06-12 16:32:22 följande:
    Malteser: ok, ett felaktigt antagande från mig

Anton: det var ju lite baserat på din reaktion över maltesers kommentar. Men du kan ju såklart varit ironisk.
    Om jag inte missminner mig så är du ganska deffad. Att "visa upp" det i tex ett linne ger nog alltid lite blickar av olika anledningar.
    Jo, lite så Flisan, jag trivs med att gå i camo-byxor och svart linne, eller militärgrönt, och ja, jag gillar när folk tittar till på mig, speciellt när Damerna ger mig uppskattande blickar och/eller ett litet smil, och jag tänker klä mig i camo-byxor tills det är dags att checka in på Himlaexpressen, för inte fan blir det hissen en våning ner så snäll som jag är, i alle fall, Flisan, jag kommer klä mig precis som jag känner för, sen skiter jag fullständigt i vilket födelsedatum som står i körkortet, det verkar onekligen som Malte har problem med det, jag anses ju vara förståndshandikappad pga av mitt sätt att klä mig, och det var visst värre ju äldre jag var, jag är 50 som sagt, fast om Malte, eller någon annan, anser mig vara en, citat..."retard" slut citat, pga av mitt sätt att klä mig, så kan jag tugga i mig det utan att bli det minsta deprimerad. Det lovar jag dig.

Jaja, linnet jag hade på Elmia, Bilsport Performance vad det på bilden nedan, jag köpte faktiskt linnet på Elmia, dom såldes strax innanför ingången, och jag tyckte det var synnerligen lämpligt att ha det på mig resten av dagen. På mässan då. Camo-byxorna får du och Malte föreställa er, men det var vanliga fältuniform 90 byxor.

Jag kanske bör tillägga att jag bär kostym vid begravningar och liknande tillställningar, jag är konsekvent, men inte konsekvent. 

Och förresten är jag jävligt snygg i kostym också.....

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • In medias res

För närvarande är jag i storlek "mindre flodhäst", och vaggar vägen fram med ett lätt plågat uttryck.
    Alla som känner mig/kan med säger saker som "men oj vad stor du är, säkert att det inte är två?" (japp, helt säker), eller "du ser ju sprickfärdig ut, nu måste det allt vara dags snart?" (nej, det är 6 j..la veckor kvar). 
    Gissar att de som stirrar tänker ungefär vad andra säger...   

Live slow
  • Malteser
    Anton Chigurh skrev 2013-06-12 22:40:42 följande:
    Jo, lite så Flisan, jag trivs med att gå i camo-byxor och svart linne, eller militärgrönt, och ja, jag gillar när folk tittar till på mig, speciellt när Damerna ger mig uppskattande blickar och/eller ett litet smil, och jag tänker klä mig i camo-byxor tills det är dags att checka in på Himlaexpressen, för inte fan blir det hissen en våning ner så snäll som jag är, i alle fall, Flisan, jag kommer klä mig precis som jag känner för, sen skiter jag fullständigt i vilket födelsedatum som står i körkortet, det verkar onekligen som Malte har problem med det, jag anses ju vara förståndshandikappad pga av mitt sätt att klä mig, och det var visst värre ju äldre jag var, jag är 50 som sagt, fast om Malte, eller någon annan, anser mig vara en, citat..."retard" slut citat, pga av mitt sätt att klä mig, så kan jag tugga i mig det utan att bli det minsta deprimerad. Det lovar jag dig.

Jaja, linnet jag hade på Elmia, Bilsport Performance vad det på bilden nedan, jag köpte faktiskt linnet på Elmia, dom såldes strax innanför ingången, och jag tyckte det var synnerligen lämpligt att ha det på mig resten av dagen. På mässan då. Camo-byxorna får du och Malte föreställa er, men det var vanliga fältuniform 90 byxor.

Jag kanske bör tillägga att jag bär kostym vid begravningar och liknande tillställningar, jag är konsekvent, men inte så konsekvent. 

Och förresten är jag jävligt snygg i kostym också.....

Du "Tante", du får nog helt enkelt acceptera att vi kollar på dig av olika anledningar "skratt" 
Svar på tråden Varför kollar folk på just dig?