• La Lola

Varför kollar folk på just dig?

När du blir medveten om att nån kollar på dig, tex på gatan...krogen...what ever, är då din första tanke att de kollar pga att de gillar det de ser eller pga att de inte gillar det de ser?

Jag blev så nyfiken efter att ha läst i en annan tråd att det för vissa är så självklart att folk kollar för att de gillar det de ser.
    Men är det verkligen så enkelt för alla?

Jag får höra att jag är snygg, vacker, ja allt möjligt positivt men jag är ju medveten till 100% om att jag inte faller alla i smaken och tror verkligen inte att "alla" som kollar gör det pga att de gillar det de ser.

Hur är det för dig?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-11 22:34
    Tråden jag inspirerades av: www.familjeliv.se/Forum-24-64/m70173028.html
  • Svar på tråden Varför kollar folk på just dig?
  • mycketsaft
    Anton Chigurh skrev 2013-06-13 14:42:29 följande:
    Jaja, så du anser att jag är förståndshandikappad pga av mitt sätt att klä mig. Du verkar vara en sympatisk människa, Malte, det måste jag erkänna.

För övrigt kommer jag aldrig i helvete rätta mig efter normer som andra anser sig ha rätt att sätta i samhället, jag ser bra ut, både till utseende och fysiskt, och framför allt för att jag är stolt över vad jag åstadkommit på gymmet utan AAS, så visar jag hellre än gärna upp väl valda delar av det. Oavsett min höga ålder, Malte. Och det kommer jag göra tills jag avlider. Förhoppningsvis avlider jag i ett par camo-byxor....

Du ser bäst ut Anton :) Jag tror att de som kollade på dig såg att deras hjälte var i närheten och de kände trygghet, och några kvinns som gärna hade lärt känna dig över en kaffe eller tre..
  • Anton Chigurh
    mycketsaft skrev 2013-06-14 21:43:55 följande:

Du ser bäst ut Anton :)

Jag tror att de som kollade på dig såg att deras hjälte var i närheten och de kände trygghet, och några kvinns som gärna hade lärt känna dig över en kaffe eller tre..
    Aaah, underbara Saftis,Hjärta du värmer mitt hjärta som ingen annan. Och på tal om om att kolla in folk, jag vet att det finns en hel del del som tittar till på dig, och det är inte så konstigt. Jag har sagt det förr, å säger det så gärna igen : Du är nåt av det vackraste Gud har skapat, Saftis. Lätt.

Och du är också en av dom mycket få Damer här på FL som fått se hur jag faktiskt ser ut, förutom det jag postat öppet då, så tack för omdömet. Det värmer. Mycket.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • poirot

Jag kollar på folk av alla möjliga orsaker så jag antar att folk som kollar på mig gör det av alla möjliga orsaker jag menar, det är ju fullt möjligt att jag tycker att en person är snygg men att orsaken till att jag kollar är att jag funderar över något i stil med "undrar om det inte är samma färg på den skjortan som på min cykel!" eller "har hon ingen behå på sig?"

• gertie
    Furstinna skrev 2013-06-13 16:18:41 följande:

Har någon påstått "att alla tycker jag är snygg"?
    Man kan säga att jag påstod det och det står jag för. Sen är jag inte intresserad av att överbevisa det, för ett gäng forum-mammor, jag är trygg i vetskapen att jag är snygg/vacker/sexig (ja, allt det där till och med). Ibland är det kul med uppmärksamhet och ibland är det inte kul, är inte bekväm med män som verkligen stirrar och synar mig upp och ner). Det som är roligast att är komplimanger från kvinnor, sånt gillar jag! och att bjussa på fina komplimanger till andra kvinnor tyder på fin egen självkänsla! Själv försöker jag ge komplimanger så fort tillfälle ges, viktigt att man verkligen menar det bara. 
  • mmeline

Jag kollar inte så mycket på snygga människor. Jag kollar mer på människor som ser lite underliga ut, dvs folk som sminkat sig för mycket, klär sig väldigt utmanande eller väldigt fult eller på annat vis sticker ut ur mängden på ett negativt sätt. Kollar jag så är det framförallt av ett "herregud, hur ser du ut egentligen?"-intresse. Snygga människor känns inte så intressanta att titta på, det finns ju snygga människor att stirra på överallt på tv och internet och allt möjligt. Om det är en person som liknar någon jag mött någon gång kan jag också kika lite extra för att se om det är personen jag känner eller inte, eftersom jag är hopplös på ansikten.

Anledningen till varför jag tror att folk stirrar på mig (om jag tycker att de gör det) varierar med dagsform. Ibland för att de gillar det jag ser, andra dagar för att jag ser fruktansvärd ut, andra dagar för att jag hasar runt osminkad i mjukisbyxor, andra dagar för att jag har så snygga kläder, och så vidare.

• Furstinna
    gertie skrev 2013-06-14 22:36:50 följande:
    Man kan säga att jag påstod det och det står jag för. Sen är jag inte intresserad av att överbevisa det, för ett gäng forum-mammor, jag är trygg i vetskapen att jag är snygg/vacker/sexig (ja, allt det där till och med). Ibland är det kul med uppmärksamhet och ibland är det inte kul, är inte bekväm med män som verkligen stirrar och synar mig upp och ner). Det som är roligast att är komplimanger från kvinnor, sånt gillar jag! och att bjussa på fina komplimanger till andra kvinnor tyder på fin egen självkänsla! Själv försöker jag ge komplimanger så fort tillfälle ges, viktigt att man verkligen menar det bara. 

Jag är säker på att du är skitsnygg! Varför ska det vara så fel att erkänna att man är snygg. Jag är snygg och jag är glad för det :D
  • Singoallaa

När jag tittar på någon så är det uteslutande något helt annat än att jag är intresserad av människan. Därför känner jag att det är likadant när folk tittar på mig!

• gertie
    Furstinna skrev 2013-06-14 22:39:57 följande:

Jag är säker på att du är skitsnygg! Varför ska det vara så fel att erkänna att man är snygg. Jag är snygg och jag är glad för det :D
    Precis, det är inget att skämmas över! tycker inte att någon ska skämmas heller och tilltalas alltid mer av ett fint inre när det kommer till vad jag attraheras av. Men herren har varit särskilt snäll mot mig, och jag har inte "fixat" någonting, sen kan man alltid göra det man fick av naturen både bättre och sämre genom bra eller dåligt leverne. 

Oavsett så är ju en bra självkänsla aldrig fel, och man ska vara frikostig med komplimanger  
  • Painl

Varför måste alla glömt mig Jag vill undrar varför jag brukar må illa för det är men jag vill undrar varför dom gör så man kan någon gång säga till dem att de ska inte göra det men jag vill veta varför de gör din då Vad betyder det vad menar de det Varför gör de det Tycker du om inte synd om mig när jag gör så att det är inte snällt Men jag vill inte det Och de blå hela dagen igår också Då de låtsas att de inte med att de de låtsas att det är de låtsas att veta att de inte vet någonting att jag har gjort de de de de låtsas det för att de tycker så här när jag inte alls Men men jag vet att de blir allt om hon bara ljud på vad de säger skitit i dom Kan någon hjälpa mig för jag vill undrar det snälla please Och jag är sur för det jag arg för det för jag tycker synd om mig själv och jag mår illa för det snälla please hjälpa med mig ????????????????????????????????????????????????????????????????????????

• Emilander01

Jag är en kille på 23 år och får alltid lite ångest när folk kollar på mig, hör väll av folk att jag ser bra ut men känns inte direkt så när folk kollar, sen kan det vara att när jag går in i lokaler på till exempel affären scannar jag lite vilka som är där och så, är nog en form av arbetsskada. 

men som idag Var det en jämnårig kille som kollade på mig och tankarna började direkt Gå, är det något fel på mig, känner han igen mig isådanna fall från vilket sammanhang? Är det bra eller dåligt och över analyserar det, känner personen i fråga igen mig från jobbet då kan det ju vara ett mindre bra sammanhang, vill personen mig illa. Tyvärr är det verkligheten vi lever i. 

men tjejer brukar oftast bara kolla sen när jag kollar på dem kollar de bort. Varför gör tjejer så? Kollar de för jag är ful eller snygg haha

• Anonym (heltnormal)

En del kollar man väl helt enkelt på för att dom gör något konstigt eller verkar lite annorlunda/intressanta. Sällan man kollar på någon som är snygg, men visst händer det.

• Anonym (C)

Mest män men även kvinnor stirrar ibland på min oproportionerligt stora bak. Så himla förnedrande.

Svar på tråden Varför kollar folk på just dig?