Inlägg från: gertie |Visa alla inlägg
  • gertie

Varför kollar folk på just dig?

Det beror på hur jag själv känner mig. Jag vet att jag ser bra ut och har ett utseende som faller alla i smaken, men är jag på dåligt humör eller har en dålig dag så är man kanske inte mottaglig för att folk tittar på en, då kan det mer kännas som "vafan glor du på?" mer än att man känner sig smickrad. 

Jag är van vid att folk tittar på mig, både män och kvinnor och bjussar väl på det i vanliga fall men är man t ex ute på krogen och folk är fulla så tappar män i regel omdömet och det kan bli riktigt jobbigt faktiskt.  

• gertie
    Malteser skrev 2013-06-12 13:40:40 följande:

Jag hoppas i så fall att du är kvinna. Om du var en man som gick omkring i svart linne och camo-byxor så skulle jag kollat för att jag trott att du var en retard, ju värre ju äldre du är faktiskt.
    Haha, jag håller med! 
  • gertie
    Förväntanstid skrev 2013-06-12 19:27:56 följande:

Jag vill se bilder. Jag brukar nämligen tycka att de som själva påstår att de är snygga nästan alltid ser billiga och översminkade ut. Ditmålade ögonbryn, överblonderade el. liknande.
    Jag rä stunning och jag ser absolut inte ut så
  • gertie
    Furstinna skrev 2013-06-13 16:18:41 följande:

Har någon påstått "att alla tycker jag är snygg"?
    Man kan säga att jag påstod det och det står jag för. Sen är jag inte intresserad av att överbevisa det, för ett gäng forum-mammor, jag är trygg i vetskapen att jag är snygg/vacker/sexig (ja, allt det där till och med). Ibland är det kul med uppmärksamhet och ibland är det inte kul, är inte bekväm med män som verkligen stirrar och synar mig upp och ner). Det som är roligast att är komplimanger från kvinnor, sånt gillar jag! och att bjussa på fina komplimanger till andra kvinnor tyder på fin egen självkänsla! Själv försöker jag ge komplimanger så fort tillfälle ges, viktigt att man verkligen menar det bara. 
  • gertie
    Furstinna skrev 2013-06-14 22:39:57 följande:

Jag är säker på att du är skitsnygg! Varför ska det vara så fel att erkänna att man är snygg. Jag är snygg och jag är glad för det :D
    Precis, det är inget att skämmas över! tycker inte att någon ska skämmas heller och tilltalas alltid mer av ett fint inre när det kommer till vad jag attraheras av. Men herren har varit särskilt snäll mot mig, och jag har inte "fixat" någonting, sen kan man alltid göra det man fick av naturen både bättre och sämre genom bra eller dåligt leverne. 

Oavsett så är ju en bra självkänsla aldrig fel, och man ska vara frikostig med komplimanger  
Svar på tråden Varför kollar folk på just dig?