• La Lola

Varför kollar folk på just dig?

När du blir medveten om att nån kollar på dig, tex på gatan...krogen...what ever, är då din första tanke att de kollar pga att de gillar det de ser eller pga att de inte gillar det de ser?

Jag blev så nyfiken efter att ha läst i en annan tråd att det för vissa är så självklart att folk kollar för att de gillar det de ser.
    Men är det verkligen så enkelt för alla?

Jag får höra att jag är snygg, vacker, ja allt möjligt positivt men jag är ju medveten till 100% om att jag inte faller alla i smaken och tror verkligen inte att "alla" som kollar gör det pga att de gillar det de ser.

Hur är det för dig?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-11 22:34
    Tråden jag inspirerades av: www.familjeliv.se/Forum-24-64/m70173028.html
  • Svar på tråden Varför kollar folk på just dig?
  • Ninja05

"Har jag mat runt munnen"

• La Lola
    Ninja05 skrev 2013-06-11 22:28:02 följande:
    ASG! Underbart!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • 123

Nja, jag tycker nog inte om att bli sedd på någon längre stund av främmande människor, tycker det är ohyfsat.
    Undrar såklart om jag har snor i ansiktet eller toapapper bak i byxlinningen Skrattande

Fortsätter tittandet brukar jag börja stirra tillbaka tills de inser hur otrevligt det känns och viker med blicken. 

• 123
    Ninja05 skrev 2013-06-11 22:28:02 följande:

Hahaha, precis!
  • LinneaJosie

Nä, jag tänker nog ärligt talat antingen att det är någon jag känner och glömt bort, eller att de kollar för att jag är awsome!

• NyttNamn

Jag funderar nog på ifall jag har nåt konstigt som sitter fast i håret, hål i baken på brallorna eller en färgklick eller nåt :s

Pour some sugar on me...
  • Sölve

Om folk verkligen stirrar så är det väl antagligen för att jag har mycket tatueringar. Om de sedan gillar det eller ej reflekterar jag inte över.  

• Pastell1983

Tror alltid att folk tittar på mig för att jag ser konstig ut eller något. Sedan är jag rätt kort, 1.52 men det är ju många som är...men rätt liten är jag.

• k girl

Det beror helt på hur de kollar. Jag tycker att det märks om någon kollar för att de upplever en som attraktiv. Plus att jag inte har något avvikande utseende, så någon som tittar lite extra gör det sannolikt inte om de tycker att jag är ful - de som tycker att jag är ful slänger bara en blick och skapar inte ögonkontakt.

Men visst händer det att jag funderar på om jag har en snorkuse i håret eller dylikt, det hände så sent som i förrgår faktiskt.     

• Vie

Faktiskt aldrig lagt märke till att någon tittat på mig på mig på något särskilt sätt. Skulle det intreäffa får jag instämma med de tidigare i tråden. Jag hade undrat ifall någonting är udda, typ mat runt munnen ifall något är trasigt eller smutsigt :). 

Svar på tråden Varför kollar folk på just dig?