• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Ebba

Hörni brudar! Nu är det snart avresa för mig och jag vill därför bara kika in och önska er en riktigt god jul!! Jag kommer säkert kika in här emellanåt men inte lika frekvent som nu! Nu håller vi tummarna, januari är vår månad!

Kram på er!!

• Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2012-12-21 21:33:20 följande:
    Hörni brudar! Nu är det snart avresa för mig och jag vill därför bara kika in och önska er en riktigt god jul!! Jag kommer säkert kika in här emellanåt men inte lika frekvent som nu! Nu håller vi tummarna, januari är vår månad!

Kram på er!!
    Detsamma. Ha en trevlig resa...
  • Här är jag namnlös

Ska kolla upp om det finns zonterapi någonstans i hyfsad närhet till där vi bor. Har även dragit ut "självhjälpspapper" på internet. Hoppas halmstrået funkar. Jag är eg inte sugen på IVF (fast vem är det??) Men ska nog ta tag i det där med ev IVF då jag inte tror jag har lika mycket tid som er övriga i denna tråd. I alla fall kolla upp hur långa köerna är nu och så. Har en kompis där det bara tog 3 mån från första besök till behandling och då är det ju bra att veta vad man vill. Man måste ju i så fall förbereda sig och så. Fattar det som att jag är äldst här?! Men ålder är ju såklart inte allt. Har flera gamla mödrar i släkten. Känner mig inte så gammal men dagens stress kanske sätter sina spår. Har ju stressat sedan tonåren.[/quote] Gör det! God jul och Gott nytt år på er alla!Nästa år blir vi alla gravida :)

• Anonym (tvålen)

God Jul alla fina kvinnor ute i världen som följer denna tråd. Hoppas vi alla får en bra tid framöver var och en på sitt sätt! Njut på så kämpar vi vidare 2013!

• Anonym (J)

God jul på er alla längtande!

Är själv på ÄL+3 idag, tog ÄLtest som blev positivt lördag fm och vi fått till det 1 gång/dag mellan ons-lör, så har BIM 4-8 januari. Detta är 7e försöket så jag hoppas verkligen på denna gången!

Hur ligger ni andra till?

Hoppas ni har en fantastisk jul och gott nytt år på er!

• Anonym (samma.)

Hoppas att ni hade en bra jul allihopa. jag har nog varit snäll för jag fick massvis med julklappar. 

Tråkigt att ingen fick plus i vår lilla tråd. Men det betyder ju bara att desto fler kommer få det i år. :)

Någon som närmar sig ägglossning?

Nu är mannens resor bekräftade. Han kommer hem 3 dagar efter min ägglossning. Så himla typiskt. Så jag får vänta tills början av mars innan mitt nästa försök påbörjas. Känns nästan som om det är halva 2013. :(

Men men, det är ganska lugnt, jag känner på mig att det kommer fungera nästa år.

God fortsättning allihopa... 

• Juronjaure

God fortsättning!!!

Snart nytt år, nytt hopp, nya möjligheter. Pressen över att bli gravid 2012 har man kunnat släppa, och satsar på "gravid 2013" ist. Och för att nå DET målen har vi 12 månader på oss ;)

• Thotis90
    Anonym (J) skrev 2012-12-25 08:54:47 följande:
    God jul på er alla längtande!
    Är själv på ÄL+3 idag, tog ÄLtest som blev positivt lördag fm och vi fått till det 1 gång/dag mellan ons-lör, så har BIM 4-8 januari. Detta är 7e försöket så jag hoppas verkligen på denna gången!

Hur ligger ni andra till?

Hoppas ni har en fantastisk jul och gott nytt år på er!
    Det verkar inte gå alls här... Vi är inne på 12:e försöket nu och är överens om att kontakta kvinnokliniken om utredning så snart som möjligt, men det slog mig imorse att vi inte kommer att ha råd! Jag vet att det inte kostar en halv förmögenhet, men man skall fortfarande ha pengar till det. 
  • Thotis90

Det känns extra tungt nu när min syster plussade igår. Hon hade dock försökt i 17 månader innan hon fick sitt plus (tack vare äggledarspolning) så det var väl dags, men ändå. Det känns som att alla blir gravida förutom en själv. Jag skall iaf be om äggledarspolning när det är dags för oss att utredas.

• Anonym (J)
    Thotis90 skrev 2012-12-27 12:35:51 följande:
    Det verkar inte gå alls här... Vi är inne på 12:e försöket nu och är överens om att kontakta kvinnokliniken om utredning så snart som möjligt, men det slog mig imorse att vi inte kommer att ha råd! Jag vet att det inte kostar en halv förmögenhet, men man skall fortfarande ha pengar till det. 

Ja det tycker jag låter klokt att kontakta kvinnokliniken för utredning snarast! Men kostar det? Jag trodde det inte kostade så mycket mer än "besökspeng"? För dom första IVFen är väl gratis? Eller har jag fattat helt fel? :-S

Är idag på ÄL+5 och har ganska mycket mensvärk. BIM-9 idag då. Är så sugen att testa, är het helt bortkastat att göra ett litet test på BIM-7 på lördag tror ni? Jag KAN ju få ett plus annars är det väl bara att vänta...
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?