• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (Joa)

Kan man hänga på här?
    Vi har försökt sen April (i år)...

• Anonym (J)
    Anonym (Joa) skrev 2012-12-27 19:59:50 följande:
    Kan man hänga på här?

Vi har försökt sen April (i år)...

Självklart

Har ni barn eller är det första?
  • Anonym (Joa)

Min sambo har en son sen innan, och jag har en dotter sen innan (dottern är 2,5 år och sambons son är 15). Och vi har varit gravida ihop förra året, men då var det oplanerat och helt fel tidpunkt att skaffa barn. Så då gjorde vi abort. 
    Men nu när vi verkligen vill så går det inte.
    Min mens bråkar som helvete. Har inte haft mens sen i oktober! Så min äl verkar vara helt borta....
    Har testat med äl-tester, men gav upp då jag aldrig fick utslag på dom.... 

• Dracarys

Tillbaka från jul. =)

ÄL väntas ca 2 januari. Vi har bestämt att vi gör januariförsöket (om ÄL kommer som den ska) och om det inte tar sig så ringer vi kvinnokliniken efter BiM och bokar tid för vidare utredning. Den siste december är det officiellt ett år sedan jag slutade med piller.

Inga bebbar hos er andra än?

• Dracarys
    Thotis90 skrev 2012-12-27 12:35:51 följande:
    Det verkar inte gå alls här... Vi är inne på 12:e försöket nu och är överens om att kontakta kvinnokliniken om utredning så snart som möjligt, men det slog mig imorse att vi inte kommer att ha råd! Jag vet att det inte kostar en halv förmögenhet, men man skall fortfarande ha pengar till det. 
    Patientavgift är väl det enda man betalar? Åtminstone för första ungen...

Tror att jag betalade 300 kronor för att göra ett VUL och ta blodprov. Då har vi i och för sig min mans del i det hela kvar att göra...

Utredningen ska du inte oroa dig för att den kostar i alla fall.
  • Thotis90
    Dracarys skrev 2012-12-27 20:28:58 följande:
    Patientavgift är väl det enda man betalar? Åtminstone för första ungen...

Tror att jag betalade 300 kronor för att göra ett VUL och ta blodprov. Då har vi i och för sig min mans del i det hela kvar att göra...

Utredningen ska du inte oroa dig för att den kostar i alla fall.
    Jag pratade med kvinnokliniken igår och kvinnan i telefonen sade att det kostar 300 kr/besök (per person). Jag har räknat ut att  vi måste betala mellan 1200-2200 kr beroende på hur många besök vi måste gå på. Det blir minst två i alla fall (jag räknar med tre till fem).
  • Dracarys
    Thotis90 skrev 2012-12-28 19:26:38 följande:
    Jag pratade med kvinnokliniken igår och kvinnan i telefonen sade att det kostar 300 kr/besök (per person). Jag har räknat ut att  vi måste betala mellan 1200-2200 kr beroende på hur många besök vi måste gå på. Det blir minst två i alla fall (jag räknar med tre till fem).
    Det låter nog ganska rimligt i så fall. Men tänk på att det blir utspritt över ett antal månader. NI kanske kan räkna med någonting i stil med 600 kr / månad under utredningstiden?
  • Dracarys

Träffade syrrans 2-åring under julen... =/ Väldigt snällt barn, men oj så tungt för oss som försöker...

• Anonym (J)
    Anonym (Joa) skrev 2012-12-27 20:15:55 följande:
    Min sambo har en son sen innan, och jag har en dotter sen innan (dottern är 2,5 år och sambons son är 15). Och vi har varit gravida ihop förra året, men då var det oplanerat och helt fel tidpunkt att skaffa barn. Så då gjorde vi abort. 

Men nu när vi verkligen vill så går det inte.

Min mens bråkar som helvete. Har inte haft mens sen i oktober! Så min äl verkar vara helt borta....

Har testat med äl-tester, men gav upp då jag aldrig fick utslag på dom.... 

Åh jobbigt när ni redan varit gravida och nu går det plötsligt inte... Men då vet du i alla fall att du kan bli gravid, det tar bara lite tid.

Hur har mensen sett ut resten av året? Kan tipsa om äl-stickor på tradera, billigare än test-lagret, billiga tester mm och funkar lika bra, om du tänkt börja testa igen alltså :)
  • Anonym (J)
    Thotis90 skrev 2012-12-28 19:26:38 följande:

Som sagt så är det ju lite utspritt så ingen klumpsumma som kommer. Och inte mycket pengar i mina ögon med tanke på vad man får!
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?