• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Thotis90
    Anonym (kaka) skrev 2014-11-19 11:00:56 följande:

har ni gett upp ?

Vi har inget annat val då jag idag fick diagnosen endometrios. Läkaren tyckte att jag ska börja med minipiller direkt eftersom jag sa att jag inte är redo för IVF ännu (han föreslog det om vi vill ha barn).
    Ofrivilligt barnlös med endometrios - hedblom.blogg.se
  • Calqyl

Åh grattis tvålen! Ja kämpa på, snart lossnar det nog ska du se!

Jag har precis fått mens efter ett FET så ganska tungt just nu men vi kämpar vidare.

• Anonym (tvålen)

Calqyl: Jobbigt med mens efter FET Blev det 4 blastocyster eller hur blev det? Har ni fler kvar nu?? Om inte hoppas jag ni har kraft kvar för ny sprutomgång...

• Anonym (tvålen)
    Thotis90 skrev 2014-11-19 21:52:06 följande:
    Vi har inget annat val då jag idag fick diagnosen endometrios. Läkaren tyckte att jag ska börja med minipiller direkt eftersom jag sa att jag inte är redo för IVF ännu (han föreslog det om vi vill ha barn).
    Usch vad tråkigt! Är minipiller bra vid endo?? Hoppas ni kan landa i detta!
  • Thotis90
    Anonym (tvålen) skrev 2014-11-21 12:58:26 följande:
    Usch vad tråkigt! Är minipiller bra vid endo?? Hoppas ni kan landa i detta!
    Ja. Läkaren sa att det är den mest effektiva behandlingsmetoden då mensen försvinner helt, förutsatt att det fungerar som det ska. Jag ska äta minipillerna (dubbel dos) i 6 månader och sen göra ett återbesök.
    Ofrivilligt barnlös med endometrios - hedblom.blogg.se
  • Anonym (tvålen)

Aha. Dubbel dos. Smart! Hoppas du kan nedreglera endon till dess ni är färdiga mentalt för IVF (eller allra bäst om det skulle vilja ta sig av sig självt så klart!)

• Calqyl

Hej! Här har ju inte hänt något i denna tråden på evigheter men ville bara skriva och berätta att vi efter nästan 4års kämpande äntligen fick en liten flicka på självaste nyårsafton :)

• Anonym (Man)
    Calqyl skrev 2016-01-20 20:49:24 följande:

Hej! Här har ju inte hänt något i denna tråden på evigheter men ville bara skriva och berätta att vi efter nästan 4års kämpande äntligen fick en liten flicka på självaste nyårsafton :)

Så roligt!
  • Mytime

1a barnet tog sig på 2a försöket.

39e försöket för syskon...
    Endometrios
    2 missfall
    2 stora op
    1 ivf-försök med 2 återföringar

Nu steriliserad för att maxa chanserna för ivf i höst. Går just nu på hormonbehandling pga endometriosen. Kroppen ska få en chans att ta igen sig innan hösten.

• Anonym (tvålen)

Liite sent alltså men stort GRATTIS Calqyl!!

• Anonym (tvålen)

Nu försöker vi få syskon...

• Calqyl

Tack tvålen! Vi ska snart börja med syskonförsök, hur går det för er?

• Anonym (tvålen)

Det är lååångt mellan inläggen här.. Det går verkligen inget vidare för oss nu. Jag vet inte hur många embryon vi återfört och ungefär idag skulle vi haft BF om missfallet jag hade efter återföringen innan jul hade lyckats och inte blivit ett MA. Vi är gamla och får snart inte försöka mer och dessutom kostar det multum med pengar och är ganska påfrestande. Jag vill ge det en eller två chanser till men sambon är rätt negativt inställd. Vi kör hemmaförsök, vilket vi för övrigt gjort sedan någon vecka efter förlossningen men trots att jag är hoppfull varje månad händer inget.. Lite ledsamt. Jag vet att det måste ske inom 6-12 månader nu om det ska ske men jag börjar mer och mer ställa in mig på att det inte blir fler barn även om jag inte vill ge upp. hur går det för er?

• Johnnyorange
    "När alla vänners fruar,
    ligger och ruvar,
    får du inte någon frid.
    Förens du gjort din plikt,
    sett till att hustrun kvickt,
    förvandlats till gravid.
    Då blir hon plötsligt unik,
    får en mogen mimik,
    för minsta småsak slår det helt bakut.
    Allt blir så märkligt och stort,
    då hon tror sig gjort,
    nåt som ingen gjort förut.

Hon blir arrogant och får ett överlägset lugn,
    för det är faktiskt så att det jäser uti hennes ugn.

Då börjar frugan svanka,
    gå som en anka,
    rultande hon tar sig fram.
    Går runt i mamma svid,
    och verkar höggravid,
    fastän hon bara ökat ett par gram.
    Varje gång du vill smekas,
    så börjar hon kräkas,
    svettas, falla ut i gråt.
    Om då med gullig röst,
    du söker ge din tröst,
    är du bara grov och kåt."
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?