• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (tvålen)
    Juronjaure skrev 2014-05-16 10:54:15 följande:
    Spännande och skitläskigt! Trodde verkligen man skulle känna sig redo när det närmade sig förlossning, men näe, har aldrig känt mig så o-redo ;)

Önskar att ni slapp gå igenom en massa krångel för att bli gravida. Tyckte att 1,5 års försök var en ren tortyr. Det enda jag kan säga är att när det väl GÅR, så känns verkligen inte den där tiden då man väntade på plus så ofantligt lång. Hoppas att det blir en bebis för er snart!
    Håller med. Man glömmer allt krångel och alla kringelikrokvägar då man fått plusset och det har gått ett tag och man vågar hoppas. Men det tråkiga är ju att tiden går och väntan som är så seeg tills det händer! Hur stora är oddsen för fler barn då man är 40+ liksom (nu när vi ändå verkar lyckas, jaja, halva tiden kvar men oddsen är höga)... Jaja, ni andra är ju yngre. Men väntan är lika seg ändå tror jag!
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-05-17 18:52:22 följande:
    Usch vad segt. Förstår dig verkligen! Vet att tiden seegar sig fram... Skickar en tanke, om det nu kan betyda något. Kram!

Tack! Absolut gör det de! Kram! Ja segare kan det nog inte gå.
  • Calqyl

Håll ut Pommac! Skönt att sommaren brukar gå snabbt iaf :)

Idag har jag fått tillbaka en blastocyst och är nu ruvare :) Dessutom fick vi två till frysen och ett som skulle utredas vidare (vet inte vad det innebär men vi skulle få besked på posten).
    Testdag är den 4/6 vilket känns ovanligt länge?

• Pommac
    Calqyl skrev 2014-05-19 22:56:37 följande:
    Håll ut Pommac! Skönt att sommaren brukar gå snabbt iaf :) Idag har jag fått tillbaka en blastocyst och är nu ruvare :) Dessutom fick vi två till frysen och ett som skulle utredas vidare (vet inte vad det innebär men vi skulle få besked på posten). Testdag är den 4/6 vilket känns ovanligt länge?

Ja, jag får göra det! Tack! Håller tummarna för dig nu! Det låter spännande! Länge till juni än.😁
  • Anonym (tvålen)
    Calqyl skrev 2014-05-19 22:56:37 följande:
    Håll ut Pommac! Skönt att sommaren brukar gå snabbt iaf :)

Idag har jag fått tillbaka en blastocyst och är nu ruvare :) Dessutom fick vi två till frysen och ett som skulle utredas vidare (vet inte vad det innebär men vi skulle få besked på posten).
    Testdag är den 4/6 vilket känns ovanligt länge?
    Spännande! Grattis till fina blastocyster och lyckad insättning!! Jag tror, men vet inte, att den sista nog var halvdan (kanske inte delat sig helt normalt eller så) och då kan de vänta en dag till och se om den överlever. Det är ingen idé att frysa in något halvdant för det kommer inte överleva tiningen senare och man blir bara besviken (och tar resurser i onödan). Ett av våra som var "perfekt" innan klarade inte tiningen trots fint utseende innan och då är jag inte förvånad att det färska "syskonembryot" från den IVF-rundan inte ville växa i mig heller. Trots perfekta score vet vi ju inte kvaliteten riktigt (men har man lyckats få en blastocyst är det ofta mycket bättre kvalitet, annars hade de dött på vägen, är ju därför man gör långtidsodling, för att kunna sålla ut de bästa). Som tur var hade vi ju en chans till som förhoppningsvis blir guldklimpen..

Tror inte 4/6 är ovanligt länge för testdag även om min erfarenhet är att de gånger det ej tog sig så blödde jag innan Testdagen. Och den gången det tog sig tjuvtestade jag positivt innan TD. De vill väl ha ett säkert + och sålla bort "Kemiska graviditeter" och tidiga missfall.
  • Pommac

Mens idag som vanligt! Åh suck! Kan inte kliniken ringa snart? Men samtidigt har jag 9 kg kvar att gå ner. Så tungt!!! Men man ska ju gå ner sakta i vikt för att hålla det. Det har tagit 8 månader att gå ner 13 kg. Jag trodde faktiskt att jag skulle lyckats bättre. Men visst har det gått mycket upp och ner och sedan har vågen stått stilla vissa månader. Hoppas verkligen att jag sitter här om nio veckor 9 kg lättare. Måste bara hitta motivationen!!!

• Anonym (Samma)

Kikar in lite och kollar hur det går för er. Hoppas verkligen att ni får era plus snart. 
    När är det dags för dig tvålen?

Min lille kille är 5 månader nu. Tiden går rent för snabbt när man har barn. Konstigt, när man försökte skaffa så gick det så långsamt och nu hinner jag inte med. Känns som igår jag kom hem från bb. 

Håller alla tummar att ni som är kvar plussar snart. 

• Calqyl
    Anonym (tvålen) skrev 2014-05-20 22:17:52 följande:
    Spännande! Grattis till fina blastocyster och lyckad insättning!! Jag tror, men vet inte, att den sista nog var halvdan (kanske inte delat sig helt normalt eller så) och då kan de vänta en dag till och se om den överlever. Det är ingen idé att frysa in något halvdant för det kommer inte överleva tiningen senare och man blir bara besviken (och tar resurser i onödan). Ett av våra som var "perfekt" innan klarade inte tiningen trots fint utseende innan och då är jag inte förvånad att det färska "syskonembryot" från den IVF-rundan inte ville växa i mig heller. Trots perfekta score vet vi ju inte kvaliteten riktigt (men har man lyckats få en blastocyst är det ofta mycket bättre kvalitet, annars hade de dött på vägen, är ju därför man gör långtidsodling, för att kunna sålla ut de bästa). Som tur var hade vi ju en chans till som förhoppningsvis blir guldklimpen..

Tror inte 4/6 är ovanligt länge för testdag även om min erfarenhet är att de gånger det ej tog sig så blödde jag innan Testdagen. Och den gången det tog sig tjuvtestade jag positivt innan TD. De vill väl ha ett säkert + och sålla bort "Kemiska graviditeter" och tidiga missfall.

Tack! Ja så kan det säkert vara. Skönt att veta att vi har två i frysen iaf.
    Nä det är nog inte det, trodde man räknade från ÄP först därför jag tyckte det kändes länge. Typiskt det är mitt i veckan bara, jag jobbar borta i veckorna och vill ju helst ta testen tillsammans med min sambo. Funderar på att testa den 31:a så jag har helgen på mig att bearbeta ett ev negativt resultat. Kan ju vänta tills den 6:e men då är ju risken stor att jag får mens innan i veckan när jag är helt ensam..
    Pommac skrev 2014-05-21 06:35:05 följande:
    Mens idag som vanligt! Åh suck! Kan inte kliniken ringa snart? Men samtidigt har jag 9 kg kvar att gå ner. Så tungt!!! Men man ska ju gå ner sakta i vikt för att hålla det. Det har tagit 8 månader att gå ner 13 kg. Jag trodde faktiskt att jag skulle lyckats bättre. Men visst har det gått mycket upp och ner och sedan har vågen stått stilla vissa månader. Hoppas verkligen att jag sitter här om nio veckor 9 kg lättare. Måste bara hitta motivationen!!!
    Så trist med mens :(
    13 kg är ju jättebra! Då vet du att du kan iaf, så fortsätt kämpa på!!
  • Nygrens

Hej på er! Här var länge sedan jag var inne och läste eller skrev något! Av de som skrev här när jag var inne senast känner jag endast igen Pommac, så jag gissar att många andra redan har plussat? :) 

Efter 1 år och 9 månader med försök ska det äntligen bli IVF-behandling i juli! Känns så skönt att veta att vi äntligen får komma någonstans medan pessimisten inom mig säger att jag inte ska hoppas på något. 

Ni som gjort IVF-behandling, hur upplevde ni det? :)

• Calqyl

Idag på RD13 och BIM fick jag ett se ett riktigt fint plus för första gången :D

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?