Anonym (tvålen) skrev 2014-05-20 22:17:52 följande:
Spännande! Grattis till fina blastocyster och lyckad insättning!! Jag tror, men vet inte, att den sista nog var halvdan (kanske inte delat sig helt normalt eller så) och då kan de vänta en dag till och se om den överlever. Det är ingen idé att frysa in något halvdant för det kommer inte överleva tiningen senare och man blir bara besviken (och tar resurser i onödan). Ett av våra som var "perfekt" innan klarade inte tiningen trots fint utseende innan och då är jag inte förvånad att det färska "syskonembryot" från den IVF-rundan inte ville växa i mig heller. Trots perfekta score vet vi ju inte kvaliteten riktigt (men har man lyckats få en blastocyst är det ofta mycket bättre kvalitet, annars hade de dött på vägen, är ju därför man gör långtidsodling, för att kunna sålla ut de bästa). Som tur var hade vi ju en chans till som förhoppningsvis blir guldklimpen..
Tror inte 4/6 är ovanligt länge för testdag även om min erfarenhet är att de gånger det ej tog sig så blödde jag innan Testdagen. Och den gången det tog sig tjuvtestade jag positivt innan TD. De vill väl ha ett säkert + och sålla bort "Kemiska graviditeter" och tidiga missfall.
Tack! Ja så kan det säkert vara. Skönt att veta att vi har två i frysen iaf.
Nä det är nog inte det, trodde man räknade från ÄP först därför jag tyckte det kändes länge. Typiskt det är mitt i veckan bara, jag jobbar borta i veckorna och vill ju helst ta testen tillsammans med min sambo. Funderar på att testa den 31:a så jag har helgen på mig att bearbeta ett ev negativt resultat. Kan ju vänta tills den 6:e men då är ju risken stor att jag får mens innan i veckan när jag är helt ensam..
Pommac skrev 2014-05-21 06:35:05 följande:
Mens idag som vanligt! Åh suck! Kan inte kliniken ringa snart? Men samtidigt har jag 9 kg kvar att gå ner. Så tungt!!! Men man ska ju gå ner sakta i vikt för att hålla det. Det har tagit 8 månader att gå ner 13 kg. Jag trodde faktiskt att jag skulle lyckats bättre. Men visst har det gått mycket upp och ner och sedan har vågen stått stilla vissa månader. Hoppas verkligen att jag sitter här om nio veckor 9 kg lättare. Måste bara hitta motivationen!!!
Så trist med mens :(
13 kg är ju jättebra! Då vet du att du kan iaf, så fortsätt kämpa på!!