• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-05-01 17:15:30 följande:
    Ska ni ändå köra IVF så spelar det ingen roll oavsett för då sätter de allt det egna ur spel liksom... Hur kort är den exakt. Ner mot 10-11 dagar har jag hört är normalt.

Det är ju bra! Helast vill vi ju slippa göra ivf såklart. Blir nog inte förrän till hösten så vi har några månader kvar innan dess. Har ätit rosenrot denna månad nu. Vet att rosenrot har förlängt lutealfas för mig tidigare. Har ägglossning nästa helg och då slutar jag äta dem.
  • Calqyl

Hej! Nu har vi äntligen fått börja med ivf! Vi ska köra det korta protokollet och är på sprutdag 2 idag. Är så taggad :)

• Anonym (tvålen)

Pommac>> Jag körde Agnus Castus och fick förlängd lutealfas med någon dag och "kraftigare" ÄL-symptom. Fast kör bara en sak i taget. Rosenrot ska väl göra detsamma

Calqyl>> Spännande! Skäm bort dig själv och ta det lugnt under de här veckorna så ska det väl baske mig få lyckas för er på första försöket. Håller tummar och tår!

• Calqyl

Tack tvålen! Ja, jag tycker det är dags det går lite smidigt för någon av oss ;) Men skulle det inte ta sig på första försöket är det skönt att veta att det ändå kan gå.

• Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-05-05 20:08:53 följande:
    Pommac>> Jag körde Agnus Castus och fick förlängd lutealfas med någon dag och "kraftigare" ÄL-symptom. Fast kör bara en sak i taget. Rosenrot ska väl göra detsamma Calqyl>> Spännande! Skäm bort dig själv och ta det lugnt under de här veckorna så ska det väl baske mig få lyckas för er på första försöket. Håller tummar och tår!

Jag har testat båda men rosenrot passar mig bäst.
  • Anonym (tvålen)

Hur går det med sprutandet Calqyl? Snart Ultraljudskoll??

• Calqyl
    Anonym (tvålen) skrev 2014-05-12 21:48:55 följande:
    Hur går det med sprutandet Calqyl? Snart Ultraljudskoll??

Det har gått bra, äggplock imorgon så håll tummarna för mig!

Hur mår du?vilken vecka är du i?
  • Anonym (tvålen)
    Calqyl skrev 2014-05-13 20:07:15 följande:

Det har gått bra, äggplock imorgon så håll tummarna för mig!
    Hur mår du?vilken vecka är du i?
    Åh, redan så dags. Vad kul! Vad har du sprutat med? Håller såklart tummarna extra hårt! Det kommer du/ni fixa fint! Hoppas på många ägg och många som blir befruktade! Är i vecka 18 nu. Tiden går fort (fast samtidigt, konstigt nog, lite långsamt).
  • Juronjaure

Hej tjejer! Hur går det för er? Ni kämpar på ser jag... Tittar in då och då och håller tummarna. Sommarplus vill jag se! I massor! Kram på er

• Calqyl
    Anonym (tvålen) skrev 2014-05-13 22:21:52 följande:
    Åh, redan så dags. Vad kul! Vad har du sprutat med? Håller såklart tummarna extra hårt! Det kommer du/ni fixa fint! Hoppas på många ägg och många som blir befruktade! Är i vecka 18 nu. Tiden går fort (fast samtidigt, konstigt nog, lite långsamt).

Jag har sprutat med gonal-f, oralgutran och ovetrielle eller vad dom nu heter.. Allt gick bra idag, känner mig trött, öm och lite bakfull bara. Det blev 7 ägg och ska ringa dit imorgon för att höra hur det gått med befruktningen. Så håll tummarna för mig! Hoppas vi får några till frysen ifall det inte tar sig första gången för jag är inte så sugen på att göra om äggplocket även om det gick bra..

Då är du ju snart halvvägs! Så härligt! Kan du njuta av graviditeten eller hur känns det?
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?