• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • LängtansBlåaBlomma
    Anonym (tvålen) skrev 2014-02-21 14:23:39 följande:
    Trist x 2...  Nya tag! Kämpa på! Jag fick en ganska stor cysta vår första behandlingsomgång men iom IVF punkterade de den vid ÄP så sedan sa de att det var okej att köra på. Min erfarenhet är dock att kroppen verkar må bra av någon cykels paus då och då. Om det nu lyckas på detta försök är det efter ett ÄP med ett fritt intervall innan där kroppen förhoppningsvis återhämtade sig lite!
    Hur stor var din? Min är 4 cm.
  • Anonym (tvålen)
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-02-23 13:18:32 följande:
    Drygt 2, ca 2,5 tror jag. De punkterade den vid ÄP och sa liksom "ja, det var som vi trodde". Jag fick för mig att utseendet, storleken och innehållet var cysta för dem och inte follikel. Inget ägg kom såklart ur den blåsan :(. Har ibland tyckt att de är ganska "slarviga" att kolla efter en behandling att ej cystor uppstått ffa då jag körde Pergo. Har alltid varit lite rädd för det då jag läst en del om det och har väninnor som lidit mycket av cystbildningar. Kanske för att jag inte har PCOS som de varit loja. Vet om det är större risk vid PCOS att utveckla cystor vid stimulering.
  • Anonym (tvålen)
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-02-23 13:18:32 följande:
    Hoppas den snart går tillbaka!!
  • Pommac

Mens idag en dag sen. Haft ont i magen i tre dagar (dock inte idag) så det var rätt väntat. Dock har jag aldrig haft ont i magen så här länge innan mens tidigare. Men den ena gången är inte lik den andra. Jag hoppas jag får svar från min läkare snart och att jag kan få medicin mot mitt prolaktinvärde. Jag antar att det är därför jag inte blir gravid (då kroppen redan tror att den är det). När jag får medicin kommer det finnas mer hopp!

• Calqyl

Hej!

Hur går det härinne?

Hur känns det tvålen? Har du lyckats smälta att du är gravid? :)

• LängtansBlåaBlomma

Cystan är borta! Jag ska ta Provera, få mens och ska då börja mitt femte försök med Puregon!!! Så om typ 2 veckor kan jag börja.

• Calqyl

Härligt! Kul att det går framåt :) Själv har jag en riktig skitdag.. vaknade kl fyra imorse av världens mensvärk och på jobbet pratas det bara barn då en precis kommit tillbaka efter sin mammaledighet och en ska gå hem och påbörja sin på måndag.. vill bara gå hem och bädda ner mig :(

• Pommac
    Calqyl skrev 2014-03-06 12:28:20 följande:
    Pommac: har du hört något från läkaren?

Nej, riktigt dåligt! Jag ska ta och ringa dem i morgon och höra. På tisdag har det gått tre veckor sedan senaste blodprovet! Vore ju bra om man kunde börja med medicinen på helgen (då man kan må dåligt av den). Om jag nu ska få några tabletter. Hur går det för dig?
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?