• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (tvålen)
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-02-13 19:19:22 följande:
    Gör inte ivf.
    Dumma jag. Eller dumt ordval. Jag vet ju att du inte gör IVF. Dagar efter ÄL borde jag skrivit... Men nu är det inte många dagar kvar till måndag!
  • Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2014-02-13 04:16:14 följande:

Å så underbart! Hoppas. Verkligen att det håller i sig nu. Nu vill jag också plussa samtidigt som dig! :) vad gör jag vaken kl 4.13 på morgonen? Känner av ägglossningen så jag kan inte sova. Ska ändå kliva upp om 45 minuter så. Testade rätt starkt igår kväll så det borde ge fullt utslag nu. Så ÄL fredag-lördag. Helt perfekt. ;)
    Tack snälla!!! Jag hoppas att du också plussar. Vore så kul att få följas åt i det mer positiva. Och behövs det IVF för er så vet ni ju att det även kan ta sig för "tanter". Jag som varit så skeptisk. Fast än är jag inte lugn. Men det känns underbart få se ett plus efter alla år.
  • Anonym (tvålen)
    Calqyl skrev 2014-02-13 19:07:04 följande:

Är det sant!?!?!?! Åh gud vad glad jag blir för din skull!!!!! Skrattande
    Har tänkt på dig idag och knappt vågat gå in och titta, var så nervös för din skull ;)
    Hoppas hoppas hoppas allt går vägen nu! Så spännande!!
    Tack!!!!! Ja, visst är det spännande. Nu vill jag vara över v 12...
  • Anonym (tvålen)
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-02-13 19:20:00 följande:
    Grattis, tvålen!!!
    Tack snälla! Nu håller jag alla tummar jag har för er!!
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-02-13 22:07:33 följande:
    Tack snälla!!! Jag hoppas att du också plussar. Vore så kul att få följas åt i det mer positiva. Och behövs det IVF för er så vet ni ju att det även kan ta sig för "tanter". Jag som varit så skeptisk. Fast än är jag inte lugn. Men det känns underbart få se ett plus efter alla år.

Nä jag förstår att du är lugn och det är ju bra att inte ta ut något i förskott. Om jag blir gravid ska jag vänta så länge som möjligt med att berätta. Nu hoppas jag att spermierna kan simma fram till ägget denna gång!
  • Pommac

Tvålen: hur är läget? Hur känns det? Händer det något? Här känns det assegt. Vi har skaffat en crosstrainer här hemma. Så nu kämpar jag med kondition och vikt.

• Anonym (tvålen)

Heja, heja Pommac (både vikt och spermier)! Jag gör mitt bästa för att öka vikten. OS i TV-soffan och god choklad :) Tog klinikens test idag och trots ej morgonurin var det positivt. Ska ringa imorgon och se vad som händer. Tror man får ett kontroll-Ultraljud ganska tidigt. De vill väl se att man inte fått utomkveds. Det är ju vanligare vid IVF...

Är fortfarande rätt chockad men har rätt snabbt funnit mig i situationen ändå. Att gå från att hymla om behandlingar på jobbet till att inte säga det magiska ordet gravid då semestern planeras känns märkligt. Vågar ju inte hopas på något men vet ju inte hur jag kommer må om allt går som jag hoppas. Spännande men lite läskigt också! Resan har ju bara börjat!

Håller tummarna för ditt test imorgon Längtans...

Ha en fin vecka alla!

• Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-02-16 22:56:08 följande:
    Heja, heja Pommac (både vikt och spermier)! Jag gör mitt bästa för att öka vikten. OS i TV-soffan och god choklad :) Tog klinikens test idag och trots ej morgonurin var det positivt. Ska ringa imorgon och se vad som händer. Tror man får ett kontroll-Ultraljud ganska tidigt. De vill väl se att man inte fått utomkveds. Det är ju vanligare vid IVF... Är fortfarande rätt chockad men har rätt snabbt funnit mig i situationen ändå. Att gå från att hymla om behandlingar på jobbet till att inte säga det magiska ordet gravid då semestern planeras känns märkligt. Vågar ju inte hopas på något men vet ju inte hur jag kommer må om allt går som jag hoppas. Spännande men lite läskigt också! Resan har ju bara börjat! Håller tummarna för ditt test imorgon Längtans... Ha en fin vecka alla!

Okej. Vad härligt! Hoppas verkligen att allt går som det ska. Jag och mannen har börjat planera en utlandsresa samtidigt blir man lite tveksam. Hur är egentligen med att åka till utlandet när man är gravid? Men samtidigt så lär jag ju inte vara gravid då heller.
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?