• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (tvålen)

Hej!

Tillbaka igen. Tar ju mina pauser härifrån då och då av olika anledningar...

Välkommen (åter?) Heidi! Spännande. ÄP snart??

Hej Längtans!

Pommac: Vad skönt att MR-undersökningen gick bra. Har du fått svar ännu?? Hoppas på ett bra besked och snart!

Calqyl: Vad jobbigt. Ni som var så redo! Men jag får väl säga av egen erfarenhet att man tycker månaderna sniglar på i evinnerlighet och att man försökt i hundra år men till slut är man framme och börjar IVF och då gick det plötsligt rätt snabbt ändå.

Själv håller jag på och försöker få ett plus på ÄL-stickorna men det har ju varit omöjligt nu bra länge. På vår IVF-enhet har de tagit progesteron och de säger att jag har Äl trots att jag numera ej känner av det som förr. Men bra konstigt är det. Vill ju inte "slösa" vår frysis på ett halvdant försök. Vet inte hur många fler gånger vi orkar med sprutor och ÄP. Måste vi blir det nog en 4e gång men nu ska jag försöka fokusera på detta men FET. Håll alla tummar. De pratade om att ge en ÄL-spruta om jag inte får plus på stickorna men det känns lite osäkert när vi inte stimulerat innan. Slemhinna var iaf fin. Ja vi får se. Ha en fin vecka girls!

• Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-01-26 21:30:24 följande:
    Hej! Tillbaka igen. Tar ju mina pauser härifrån då och då av olika anledningar... Välkommen (åter?) Heidi! Spännande. ÄP snart?? Hej Längtans! Pommac: Vad skönt att MR-undersökningen gick bra. Har du fått svar ännu?? Hoppas på ett bra besked och snart! Calqyl: Vad jobbigt. Ni som var så redo! Men jag får väl säga av egen erfarenhet att man tycker månaderna sniglar på i evinnerlighet och att man försökt i hundra år men till slut är man framme och börjar IVF och då gick det plötsligt rätt snabbt ändå. Själv håller jag på och försöker få ett plus på ÄL-stickorna men det har ju varit omöjligt nu bra länge. På vår IVF-enhet har de tagit progesteron och de säger att jag har Äl trots att jag numera ej känner av det som förr. Men bra konstigt är det. Vill ju inte "slösa" vår frysis på ett halvdant försök. Vet inte hur många fler gånger vi orkar med sprutor och ÄP. Måste vi blir det nog en 4e gång men nu ska jag försöka fokusera på detta men FET. Håll alla tummar. De pratade om att ge en ÄL-spruta om jag inte får plus på stickorna men det känns lite osäkert när vi inte stimulerat innan. Slemhinn var iaf fin. Ja vi får se. Ha en fin vecka girls!

Hej! Välkommen! Jag fick svar i fredags och de hade inte hittat någon förändring (tumör) jippi! Även om det inte hade varit någon farlig tumör så är jag ändå oerhört lättad. Nu är det full satsning på viktnedgång så att vi kan göra ivf senare. Har bim i morgon men tyvärr är jag helt hundra på att mensen kommer (har mensvärk i lår och mage) så typiskt! Men jag antar att det var menat.
  • Calqyl
    Anonym (tvålen) skrev 2014-01-26 21:30:24 följande:
    Hej!

Tillbaka igen. Tar ju mina pauser härifrån då och då av olika anledningar...

Välkommen (åter?) Heidi! Spännande. ÄP snart??

Hej Längtans!

Pommac: Vad skönt att MR-undersökningen gick bra. Har du fått svar ännu?? Hoppas på ett bra besked och snart!

Calqyl: Vad jobbigt. Ni som var så redo! Men jag får väl säga av egen erfarenhet att man tycker månaderna sniglar på i evinnerlighet och att man försökt i hundra år men till slut är man framme och börjar IVF och då gick det plötsligt rätt snabbt ändå.

Själv håller jag på och försöker få ett plus på ÄL-stickorna men det har ju varit omöjligt nu bra länge. På vår IVF-enhet har de tagit progesteron och de säger att jag har Äl trots att jag numera ej känner av det som förr. Men bra konstigt är det. Vill ju inte "slösa" vår frysis på ett halvdant försök. Vet inte hur många fler gånger vi orkar med sprutor och ÄP. Måste vi blir det nog en 4e gång men nu ska jag försöka fokusera på detta men FET. Håll alla tummar. De pratade om att ge en ÄL-spruta om jag inte får plus på stickorna men det känns lite osäkert när vi inte stimulerat innan. Slemhinna var iaf fin. Ja vi får se. Ha en fin vecka girls!

Hej!
    Kul att höra ifrån dig igen!

Ja de va segt men men nu har jag tagit vaccinationen iaf så check på den! Nu ska jag bara få ordning på sköldkörteln också så är vi på banan igen.

Håller absolut tummarna för er!! Håll oss uppdaterade om vad som händer!
  • Calqyl
    Pommac skrev 2014-01-26 22:42:01 följande:

Hej! Välkommen! Jag fick svar i fredags och de hade inte hittat någon förändring (tumör) jippi! Även om det inte hade varit någon farlig tumör så är jag ändå oerhört lättad. Nu är det full satsning på viktnedgång så att vi kan göra ivf senare. Har bim i morgon men tyvärr är jag helt hundra på att mensen kommer (har mensvärk i lår och mage) så typiskt! Men jag antar att det var menat.

Va skönt att det inte var någon tumör!! Måste kännas jätteskönt!

Hur gick det? Kom mensen?
  • Pommac
    Calqyl skrev 2014-01-29 22:21:27 följande:
    Va skönt att det inte var någon tumör!! Måste kännas jätteskönt! Hur gick det? Kom mensen?

Jajamen. Mens här. Ska på sjukhuset idag och ta blodprov för att se om jag har ÄL.
  • Calqyl
    Pommac skrev 2014-01-30 05:24:51 följande:

Jajamen. Mens här. Ska på sjukhuset idag och ta blodprov för att se om jag har ÄL.

Så tråkigt :(
    Bra att dom ska kolla om du har ÄL men har du inte fått göra det tidigare?

Själv fick jag riktigt goda nyheter idag! Det visade sig att mina sköldkörtelvärde var bättre igen så jag behöver inte ändra medicineringen :) vilket innebär att remiss till ivf skickades idag :D ÄNTLIGEN!!
  • Pommac
    Calqyl skrev 2014-01-30 18:17:05 följande:
    Så tråkigt :( Bra att dom ska kolla om du har ÄL men har du inte fått göra det tidigare? Själv fick jag riktigt goda nyheter idag! Det visade sig att mina sköldkörtelvärde var bättre igen så jag behöver inte ändra medicineringen :) vilket innebär att remiss till ivf skickades idag :D ÄNTLIGEN!!

Woho! Vad härligt! Kul att det händer nåt! Nä de har inte kollat det tidigare.
  • Anonym (tvålen)
    Calqyl skrev 2014-01-30 18:17:05 följande:

Så tråkigt :(
    Bra att dom ska kolla om du har ÄL men har du inte fått göra det tidigare?

Själv fick jag riktigt goda nyheter idag! Det visade sig att mina sköldkörtelvärde var bättre igen så jag behöver inte ändra medicineringen :) vilket innebär att remiss till ivf skickades idag :D ÄNTLIGEN!!
    Åh vad härligt! Det går framåt!! Vad roligt! Samla kraft nu för det behövs i IVF-svängen! Skäm bort dig själv och sambon.

Skönt att det inte var någon tumör! Tråkigt med mens men nu verkar ju vägen ganska rak för er ett tag framöver. Är ju liksom lite "kokbok" över det hela. Kommer säkert gå jättebra! Jag håller alla tummar.

För oss blev det ÄL-spruta och snart är jag ruvare (om embryona klara upptiningen och slemhinna fortfarande ser okej ut). Håll alla era tummar för oss är ni söta. Uppdaterar när spänningen släppt. Detta är ju sista försöket innan vi måste gå på en fjärde sprutomgång. Jag hoppas på det bästa. Har ju aldrig blivit något till frysen förut.

• Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-01-30 22:31:34 följande:
    Åh vad härligt! Det går framåt!! Vad roligt! Samla kraft nu för det behövs i IVF-svängen! Skäm bort dig själv och sambon.
    Skönt att det inte var någon tumör! Tråkigt med mens men nu verkar ju vägen ganska rak för er ett tag framöver. Är ju liksom lite "kokbok" över det hela. Kommer säkert gå jättebra! Jag håller alla tummar. För oss blev det ÄL-spruta och snart är jag ruvare (om embryona klara upptiningen och slemhinna fortfarande ser okej ut). Håll alla era tummar för oss är ni söta. Uppdaterar när spänningen släppt. Detta är ju sista försöket innan vi måste gå på en fjärde sprutomgång. Jag hoppas på det bästa. Har ju aldrig blivit något till frysen förut.

Härligt! Håller verkligen tummarna för er!
  • Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2014-01-31 12:39:56 följande:

Härligt! Håller verkligen tummarna för er!
    Tack snälla du! Nu ruvar jag på ett 4-celligt embryo av toppklass. Låååånga dagar framför mig/oss. De tidigare embryona har ju också varit av toppklass men nu hoppas vi på 4:e gången gillt. Det är ju första FETen så det kanske har någon betydelse att jag inte är fullt lika hormonstinn. Hoppas verkligen det tar sig nu. Känner hur min biologiska klocka tickar snabbt snabbt. Som tur är har jag ju bra ovarialreserv enligt blodprovet men jag undrar allt vad det egentligen säger...
    Träffat tre gravida kvinnor idag varav en var min syster. Känns lite tungt.

Trevlig Helg!!
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?