• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Thotis90
    Pommac skrev 2014-01-05 15:28:17 följande:
    Åååå! Hoppas verkligen för din skull!!! 
    Det hade varit perfekt med ett plus idag då det är vår årsdag, men jag tror att det bara är bortkastat att testa så här tidigt. Sist jag var gravid så testade jag ju negativt på BIM-1, men plussade på BIM+2
    Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
  • Pommac
    Thotis90 skrev 2014-01-05 15:55:08 följande:
    Det hade varit perfekt med ett plus idag då det är vår årsdag, men jag tror att det bara är bortkastat att testa så här tidigt. Sist jag var gravid så testade jag ju negativt på BIM-1, men plussade på BIM+2
    Nä det är bara onödigt att testa sig. Jag har slutat helt med det. Har inte ens några test hemma. Bättre att vänta. 
  • Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2014-01-05 20:32:55 följande:
    Nä det är bara onödigt att testa sig. Jag har slutat helt med det. Har inte ens några test hemma. Bättre att vänta. 
    Håller med dig helt, men nu när vi är i startgroparna för FET vill de att jag gör det så jag har handlat hem ett sånt där paket med Clearblues "glada gubbar". Känns som lite "nystart" igen. Var ju ett tag sen jag lade av med det där. :) Tycker det är hemskt dyrt med glada-gubbar-testen men med tanke på alla andra kostnader ekonomiskt, fysiskt och psykiskt är väl detta en droppe i havet. God natt alla! Spännande Thotis.
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-01-05 23:48:48 följande:
    Håller med dig helt, men nu när vi är i startgroparna för FET vill de att jag gör det så jag har handlat hem ett sånt där paket med Clearblues "glada gubbar". Känns som lite "nystart" igen. Var ju ett tag sen jag lade av med det där. :) Tycker det är hemskt dyrt med glada-gubbar-testen men med tanke på alla andra kostnader ekonomiskt, fysiskt och psykiskt är väl detta en droppe i havet. God natt alla! Spännande Thotis.

Ja. Jag har funderat på köpa clearblues ägglossningstest också. Men jag väntar nog. Får jag medicin för mitt höga värde kommer jag dock börja med gravtester igen då man troligen inte ska ta medicinen om man är gravid. Men det får bli ett önsketänkande. Denna mens har verkligen varit besvärlig. Det är sista dagen i morgon. Jag har haft ont långt ner i magen under mensens fyra första dagar (brukar sällan känna värk i magen) nu har jag ont i sidan. Jag tog ett billigt ÄL test i kväll och det gav ett ganska starkt test. Inte positivt men inte långt ifrån. Ska testa i morgon igen. Men det verkar ju konstigt om jag redan ska ha ÄL? Är ju bara på dag 7 i morgon.
  • Calqyl
    Anonym (tvålen) skrev 2014-01-02 21:51:36 följande:
    Tillbaka i Svedala ännu Calqyl?!? När skulle du iväg på undersökning. Håller tumamrna för er att det går bra!

Nu är jag tillbaka, eller kom hem i fredags men haft fullt upp i helgen. Så skönt det har varit! Även om man självklart blir påmind om sin barnlöshet även på semestern så känns allt ändå lite lättare. Men nu är det tillbaka till verkligheten. Vi var hos gyn idag och tog blodprov och så fort provsvaren kommer skickas en remiss till ivf. Dock sa han att det skulle ta 6 månader!! Vet faktiskt inte vad han menade och var för chockad för att fråga. Jag har nämligen tidigare ringt dit jag kommer göra ivf och frågat hur lång väntetiden är och de sa 1 månad. Så jag fattar ingenting..
    Hur går det för er? Fått till något försök på egen hand?

Hur går det för alla andra? 
  • Pommac
    Calqyl skrev 2014-01-13 20:24:13 följande:
    Lycka till imorgon Pommac!
    Tack! Nu är jag nervös! Fast jag vet att det inte är någon fara.

Men vad jobbigt att måsta vänta ytterligare 6 månader? Låter konstigt. I vilket län bor du? Ring och fråga! Det skulle jag ha gjort.
  • Calqyl

Klart man är nervös, det var jag idag fast jag varit hos gyn 100 gånger nu känns det som! Men det är ju så mycket känslor och funderingar så man blir ju helt snurrig..

Ja jag fattade ingenting.. Det kan väl inte vara så att man får kallelsen flera månader innan man verkligen ska dit?
    Jag tänker att jag ringer om några veckor och kollar så remissen kommit fram och passar på att fråga då.

• Pommac
    Calqyl skrev 2014-01-13 20:46:23 följande:
    Klart man är nervös, det var jag idag fast jag varit hos gyn 100 gånger nu känns det som! Men det är ju så mycket känslor och funderingar så man blir ju helt snurrig..

Ja jag fattade ingenting.. Det kan väl inte vara så att man får kallelsen flera månader innan man verkligen ska dit?
    Jag tänker att jag ringer om några veckor och kollar så remissen kommit fram och passar på att fråga då.
    Det låter som en bra plan! Haha! Ja konstigt. Men sjukhus är ju ingen rolig plats direkt. Jag antar att man känner sig som en hund eller katt som är hos veterinären. Grymt förkyld ídag och i morgon ska jag ligga helt stilla på magnetröntgen. Jag ringde dit idag och förklarade läget men hon som jag pratade med trodde att det skulle gå bra ändå. Så jag kör i morgon och hoppas på medicin snart så vi kan bli gravida sedan. Om det nu någonsin kommer bli så. Får jag veta att jag har en tumör så kanske man inte får bli gravid på ytterligare ett år. Är det inte en tumör så måste jag gå ner 12 kg så vi får göra ivf sedan. Tufft blir det hur som helst! Jag hoppas dock att jag få medicin mot mitt värde även om jag inte skulle ha en tumör. 
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?