• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (Fia)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-10-05 18:43:56 följande:
    Hej Fia! Hur länge har ni försökt? Barn sedan tidigare? Hur gamla är ni? Det avgör nog en del vad som händer vid första besöket men mitt tips är oavsett att skriva en liten lapp med eventuella funderingar ni har. Går ofta så fort vid besöken att man lätt glömmer sina frågor. Lycka till!! Är ni peppade båda två eller känns det jobbigt?

Hej, Vi har försökt sedan april förra året. Nu är vi 31 och 32. Gjorde utredning nu innan sommaren som visade att han har lite dåliga spermier, annars inget.
    Bra tips om att skriva ner. Jag ska läsa på lite om långa och korta programmet innan, har säkert frågor om det. Antar att man påbörjar behandling direkt efter mens, eller?!
    Vi är nog ganska peppade båda två. Jag är lite nervös för sprutor eftersom jag är ganska spruträdd och dessutom är jag rädd för att få riktiga hormonsvängningar, men det kan det ju vara värt om resultatet blir ett barn :)

• Anonym (tvålen)
    Juronjaure skrev 2013-10-11 11:26:03 följande:
    GRAVID står det på mitt test idag!!!!!!!! :O
    Nämen GRATTIS!!!!!!! Så kul!!! Själva drar vi strax igång försök nr tre med IVF/ICSI...
  • Juronjaure
    Anonym (tvålen) skrev 2013-10-11 21:36:26 följande:
    Nämen GRATTIS!!!!!!! Så kul!!! Själva drar vi strax igång försök nr tre med IVF/ICSI...
    Tack:) Hoppas det blir tredje gången gillt för er!
  • Anonym (tvålen)

Ja vi hoppas verkligen på det! Hann ni få någon hjälp eller fixade det sig av sig självt *nyfiken*? Ni har försökt i 1,5 år nånting nu va?

Gud så skönt med ett plus. Det är ni värda. Slappna av och njut nu!!

• Juronjaure
    Anonym (tvålen) skrev 2013-10-11 21:39:53 följande:
    Ja vi hoppas verkligen på det! Hann ni få någon hjälp eller fixade det sig av sig självt *nyfiken*? Ni har försökt i 1,5 år nånting nu va?

Gud så skönt med ett plus. Det är ni värda. Slappna av och njut nu!!
    Ja, 1,5 år blev det. Vi hann göra utredning som inkluderade äggledarspolning. Denna var 8 dagar innan ägglossning, så jag undrar om det kanske var den som hjälpte till lite... :) Slappna av kommer jag nog inte göra innan v.14, men ska försöka ;)
  • Blomma

Hej alla! Väldigt länge sen sist! Skönt att se att ni fortfarande stöttar varandra på resan mot plus! Och grattis till er som redan lyckats!

Tänkte bara meddela att trådens första bebis är född! Jag fick en dotter förra veckan :)

• Juronjaure
    Blomma skrev 2013-10-13 22:06:14 följande:
    Hej alla! Väldigt länge sen sist! Skönt att se att ni fortfarande stöttar varandra på resan mot plus! Och grattis till er som redan lyckats!

Tänkte bara meddela att trådens första bebis är född! Jag fick en dotter förra veckan :)
    Gud vad kul! GRATTIS!!! Njut :)
  • Anonym (tvålen)
    Blomma skrev 2013-10-13 22:06:14 följande:

Stort grattis!!! Vad roligt. Vill du berätta namn?? Njut!! Åh vad jag vill också...
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?