• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (Desperata)

Men positiva äl-test innebär väl iaf att man har ÄL? Hur gamla e ni då? Ja hoppas verkligen på att de tar sig snart för oss! Era ivf-försök, ledde de inte till något alls el? Ja skulle önska mig lite hurkurstips ;)

• Juronjaure
    Anonym (Desperata) skrev 2013-09-14 14:39:45 följande:
    Men positiva äl-test innebär väl iaf att man har ÄL? Hur gamla e ni då? Ja hoppas verkligen på att de tar sig snart för oss! Era ivf-försök, ledde de inte till något alls el? Ja skulle önska mig lite hurkurstips ;)
    Lita inte helt på positiva äl-test. Jag använde nåt märke (minns inte vilket) och fick positiva test under två perioder vissa månader (förutom precis innan mens, då de också kan visa positivt) Vet inte om jag har nåt ovanligt hormonfel, men så var det för mig iaf... Nu testar jag med äl-test OCH kollar flytningar för att vara säker...
  • Anonym (J)

Hej tjejer!
    Hur går det för er? Kikar i här ibland och spanar lite

Är själv i v 24 och väntar en flicka som det såg ut på UL mår bra (förutom trötthet och fogar) och sambon har tom friat

• Anonym (tvålen)
    Anonym (J) skrev 2013-09-18 21:13:13 följande:
    Hej tjejer!
    Hur går det för er? Kikar i här ibland och spanar lite

Är själv i v 24 och väntar en flicka som det såg ut på UL mår bra (förutom trötthet och fogar) och sambon har tom friat
    Åh vad roligt, både frieri och 24 v gammal tjej. Nu är det "bara" slutspurten kvar. Kommer gå finfint! Vi traskar på med förhoppningsvis nästa IVF-försök i oktober. Fast det bästa vore ju att fixa det själva nu på "mellanslängen" dvs den cykel jag har nu innan vi ev kör igång igen. Kommer börja hoppas till nästa helg :) Har inte gett upp men liiite segt känns det allt. Vet inte vilket försök i ordningen det är längre. Känns irrelevant. Minns när vi pratade om att undvika decemberbarn. Nu är det fullständigt egalt när det kommer ett barn om det bara ville göra det. Kram till er alla. NU är det lite dött här igen. Vad hålls ni alla med?!
  • Anonym (J)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-09-18 22:24:04 följande:
    Åh vad roligt, både frieri och 24 v gammal tjej. Nu är det "bara" slutspurten kvar. Kommer gå finfint! Vi traskar på med förhoppningsvis nästa IVF-försök i oktober. Fast det bästa vore ju att fixa det själva nu på "mellanslängen" dvs den cykel jag har nu innan vi ev kör igång igen. Kommer börja hoppas till nästa helg :) Har inte gett upp men liiite segt känns det allt. Vet inte vilket försök i ordningen det är längre. Känns irrelevant. Minns när vi pratade om att undvika decemberbarn. Nu är det fullständigt egalt när det kommer ett barn om det bara ville göra det. Kram till er alla. NU är det lite dött här igen. Vad hålls ni alla med?!

Ja det var verkligen så kul att han friade, trodde liksom inte det om honom. För mig känns det mycket som en kärleksförklaring att han faktiskt älskar mig så det känns jättebra! Håller verkligen tummarna för er att det ska bli något nu emellan, så ni förhoppningsvis slipper gå igenom mer ivf. Förstår hur du menar med att man i början försökte undvika decemberbarn, vilket man totalt sket i efter bara några månaders försök. Man blir så desperat... Må så gott alla och ta hand om er! Kram
  • Anonym (tvålen)

Hej alla!

Bara jag/vi som väntar och längtar härinne nu?! Nu har vi fått klartecken för IVF nr 3 så snart är det igång med allt planerande, sprutande och förhoppningar igen. Hoppas verkligen det ska ta sig snart. Börjar kännas lite tröstlöst men jag har en väninna som fick köra 6 behandlingar + frysåterföringar innan de lyckades så ännu har vi inte gett upp. Fast jobbigt är det. Försöker sysselsätta mig med "allt annat" så tiden ska gå fast samtidigt skulle jag ju vilja stoppa tiden så jag inte blev äldre. Konstigt det där. Kram alla!

• Anonym (Fia)

Nu har inte jag varit så aktiv här i tråden, men vi väntar också. Ska på ett första IVF-besök om en dryg vecka. Ska bli intressant att höra vad dom säger då. Vet inte riktigt vad vi ska förvänta oss eller hur det går till.

• Anonym (tvålen)

Hej Fia! Hur länge har ni försökt? Barn sedan tidigare? Hur gamla är ni? Det avgör nog en del vad som händer vid första besöket men mitt tips är oavsett att skriva en liten lapp med eventuella funderingar ni har. Går ofta så fort vid besöken att man lätt glömmer sina frågor. Lycka till!! Är ni peppade båda två eller känns det jobbigt?

• Juronjaure
    Anonym (tvålen) skrev 2013-10-05 15:54:39 följande:
    Hej alla!

Bara jag/vi som väntar och längtar härinne nu?! Nu har vi fått klartecken för IVF nr 3 så snart är det igång med allt planerande, sprutande och förhoppningar igen. Hoppas verkligen det ska ta sig snart. Börjar kännas lite tröstlöst men jag har en väninna som fick köra 6 behandlingar + frysåterföringar innan de lyckades så ännu har vi inte gett upp. Fast jobbigt är det. Försöker sysselsätta mig med "allt annat" så tiden ska gå fast samtidigt skulle jag ju vilja stoppa tiden så jag inte blev äldre. Konstigt det där. Kram alla!
    Här väntas det och längtas för fullt. En vecka till BiM. Mest väntar jag dock på att det ska bli måndag så vi får veta resultaten på mina blodprov och karlns spermieprov.
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?