Pommac skrev 2013-07-29 18:55:53 följande:
Hoppas verkligen att du har ägglossning på G du också. Jag tycker det är så svårt det här med hur ofta man ska ha sex. Vi har minst sex varannan dag (alltid) ibland även varje. Så ja, vi kör på som vanligt. Men jag vet inte om det är bra eller dåligt att ha sex för ofta. Nu har jag ägglossning idag och både i lördags och i söndags hade vi sex. Så ja, jag antar att det blir ikväll också bara för att eftersom jag har ägglossning just nu. Hur gör ni egentligen? Vissa säger varje dag och andra säger varannan dag. Blir alltid lika tveksam om hur vi ska göra. Detta är försök 16 och vi har testat att göra olika. Men jag antar att vi får söka hjälp nu.
Vi kör när lusten finns men försöker att få till det åtminstone en gång vid ÄL. Varannan dag om det funkar. Varje dag körde vi paniskt ett tag vid ÄL men det var inget för oss. Min man mådde inte bra av det och jag har fortfarande inställningen att barn ska bli till av lust. Hur lustfyllt det är med IVF är ju en annan sak men då ska vi ha det skönt hemma under tiden

I övrigt har vi ett väldigt varierande samliv. Ibland en gång/v, ibland mer och i perioder ibland även mindre. Jag vill verkligen inte att barnalstringen ska förstöra samlivet. Jag tror att om en part inte känner sig bekväm med varje dag är det nog inte meningen att det ska "presteras" oftare. Är man tvärtom sugen 3 ggr/dag så enjoy! Är det meningen att det ska bli barn blir det nog det ändå om man bara kommer till någon gång vid ÄL! Medicinskt ska det räcka med varannan till var tredje dag och det bär jag med mig för att känna mindre prestationskrav.