• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2013-07-07 11:35:19 följande:
    Vi får stötta varandra. Känner mig bara så sårbar och hjälplös just nu och det är inte likt mig. Förut då jag hade ÄL som en klocka tänkte jag att "endera dagen så" och "det är bara att fortsätta". Men nu har jag inte haft ÄL sen nyår och det känns så hårt. Jag/vi har ju åldern emot oss så varje månad är ju en evighet i sammanhanget. Men nu ska jag försöka att ta mig samman och njuta. Jag är ju en av dem som trots allt tror att psyket och välmåendet till viss del spelar in i barnalstringsprocessen (om det inte finns någon "naturlig" förklaring). Kram

Varför har du ingen ägglossning? Hade du gjort ivf? Testat munkpeppar? Så trist och jobbigt att bara vänta. Har nästan ställt in mig på att vi inte kommer få något barn på egen väg. :/ kram!!
  • Anonym (Kowka)

Hej, får jag hänga på er? Vi har försökt i 8 månader utan resultat. Har ett barn på 2,5 år sedan innan. Precis som TS slås jag av att det känns precis som när vi försökte få till henne, hopplöst. Har BIM idag men känns som att det vore helt omöjligt att mensen inte ska komma.

• Juronjaure
    Anonym (Kowka) skrev 2013-07-07 19:41:33 följande:
    Hej, får jag hänga på er? Vi har försökt i 8 månader utan resultat. Har ett barn på 2,5 år sedan innan. Precis som TS slås jag av att det känns precis som när vi försökte få till henne, hopplöst. Har BIM idag men känns som att det vore helt omöjligt att mensen inte ska komma.
    Välkommen hit! Hoppas att det blir ett syskon snart. Det är jobbigt att vänta...
  • Anonym (Kowka)
    Juronjaure skrev 2013-07-07 19:43:27 följande:
    Välkommen hit! Hoppas att det blir ett syskon snart. Det är jobbigt att vänta...
    Tack! Ja, det är jobbigt fast jag försöker låta bli att tänka på det. Känns som att hela världen ploppar ur sig ungar just nu. Obestämd
    Läser att du vill ha en utredning för er del, har du fått till en sådan? Hur går det till, vet du det? 
  • Juronjaure
    Anonym (Kowka) skrev 2013-07-07 19:48:41 följande:
    Tack! Ja, det är jobbigt fast jag försöker låta bli att tänka på det. Känns som att hela världen ploppar ur sig ungar just nu. Obestämd
    Läser att du vill ha en utredning för er del, har du fått till en sådan? Hur går det till, vet du det? 
    Ja, är på försök 13 nu och fick tid för utredning i slutet av augusti. Vet inte så mycket om hur den går till. Äggledarspolning och spermietest och blodprov och sånt antar jag att de börjar med.

Att alla ploppar ur sig ungar ja... Föra sommaren när vi startade försöken föddes det ungar ÖVERALLT i min bekantskapskrets. Nu har alla sina knoddar ute, så nu är det lugnt,och facebook-mag-bilder har bytts ut mot kladdiga gröt-barnbilder. Det är lite bättre än mag-bilderna, om än marginellt ;)
  • Anonym (Kowka)
    Juronjaure skrev 2013-07-07 21:17:53 följande:
    Ja, är på försök 13 nu och fick tid för utredning i slutet av augusti. Vet inte så mycket om hur den går till. Äggledarspolning och spermietest och blodprov och sånt antar jag att de börjar med.

Att alla ploppar ur sig ungar ja... Föra sommaren när vi startade försöken föddes det ungar ÖVERALLT i min bekantskapskrets. Nu har alla sina knoddar ute, så nu är det lugnt,och facebook-mag-bilder har bytts ut mot kladdiga gröt-barnbilder. Det är lite bättre än mag-bilderna, om än marginellt ;)
    Okej, men vad skönt att bollen är i rullning! Då har ni ju något att sikta på, det känns ju lite tryggt på något sätt och som att man är i goda händer. Dessutom gör ni ju verkligen allt ni kan, det är ju det man inte vill sitta och tänka efteråt. 

Haha, ja men gud. Jag avundas aldrig människor för deras barn, bara deras graviditeter. Det är konstigt för även om jag faktiskt har ett barn så sticker det till ändå, det är som en rest från förr på något sätt. Som ett känslominne. Och nu när vi försöker - vad som känns som förgäves - en andra gång, så sticker det till igen. 

• Thotis90

Vad irriterad man blir! BIM+4 idag och graviditetstesten är negativa (både vanliga och digitala). Jag som skall på spolning på måndag! Om jag inte har fått mens innan helgen får jag säkert inte göra den... Skall höra med dem imorgon och se hur vi löser det. Eventuellt att jag får komma på måndag och de gör ett VUL först och om de inte kan se någonting så fortsätter de med spolningen. Jag vet inte... Typiskt nu när man äntligen har fått en tid! 

Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Thotis90
    Juronjaure skrev 2013-07-09 20:16:22 följande:
    Verkligen typiskt, Thotis... Men BIM+4??? Inga graviditetssymtom?
    Jag har vad som kan ses som både graviditets- och mens/pms-symptom. De flesta symptom har dock avtagit. Just nu känner jag bara av ömma bröst, trötthet, svullen mage och hugg i magen (tror att det är tarmrörelser).
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Juronjaure
    Thotis90 skrev 2013-07-09 20:19:35 följande:
    Jag har vad som kan ses som både graviditets- och mens/pms-symptom. De flesta symptom har dock avtagit. Just nu känner jag bara av ömma bröst, trötthet, svullen mage och hugg i magen (tror att det är tarmrörelser).
    Tillräckligt för att hoppas lite till ;) Men testen borde ju visa positivt...
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?