• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (7:e)

Sitter här med mensvärk så det blev inget denna gång heller. Testade idag, men negativt test :( ORKAR INTE!! så orättvist. Varför får inte vi bli gravida :(

• Anonym (tvålen)
    Anonym (7:e) skrev 2013-06-06 09:09:52 följande:
    Sitter här med mensvärk så det blev inget denna gång heller. Testade idag, men negativt test :( ORKAR INTE!! så orättvist. Varför får inte vi bli gravida :(
    Så trist!! Den där frågan lär vi aldrig få svar på men till slut kommer de flesta av oss nog att lyckas. Vi får försöka ha målet i sikte och kämpa vidare. Kram!

• LängtansBlåaBlomma
    Anonym (tvålen) skrev 2013-06-05 11:29:21 följande:
    Hej alla! De sista dagarna har jag befunnit mig lätt åksjuk i IVF-karusellen. Många besked och mycket annat har gjort att jag ej kunnat/orkat skriva. Håll gärna en tumme för oss idag att något embryo överlevt och kan sättas in. Känner mig liiiite nervös Kram alla och ha en underbar dag! Alla som är lediga imorgon får njuta lite extra!
    Håller tummarna!!! Så himla pirrigt det måste vara med ivf...
  • Thotis90

Idag är jag mellan BIM-2 och BIM-6. Bröstvårtorna har gjort ont i några dagar, så nu återstår det att se om det ville sig det här försöket eller inte (jag brukar annars ha ömma bröst, inte onda bröstvårtor).

Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Anonym (blomman)

Nu verkar mensen vara över för denna gången. Verkar som munkpepparn ialf "återställde" min cykel. Jag tog ut en p-stav för 1,5 år sen å sen dess har min cykel blivit 3-4 dagar längre och mensen har varit 6-7 dagar istället för mina vanliga 5 dagar. Men denna cyklen var precis som förr. Så jag ska faktiskt prova munkpepparn denna månaden också. Jag hade ju utslag på ÄLtesterna i 3 dagar förra månaden med det så det e väl värt ett försök till. hehe.

• Dracarys

Räknar ner till ÄL igen... roliga veckorna på gång. Hehe.

Jag börjar få en känsla av att det aldrig kommer att hända, men jag känner mig förvånande likgiltig till det.

• Anonym (tvålen)
    Dracarys skrev 2013-06-09 13:23:40 följande:
    Räknar ner till ÄL igen... roliga veckorna på gång. Hehe.

Jag börjar få en känsla av att det aldrig kommer att hända, men jag känner mig förvånande likgiltig till det.
    Inte tappa hoppet. Det tror jag är det sista vi får göra vi som är i denna sits.

Men ni har gjort utredning, eller hur? Minns ej er ålder men det kanske snart är dags för lite hjälp?! Minns jag helt fel eller hade ni redan tänkt göra det till hösten?! Har för mig att du och din man inte var så inne på IVF men det finns ju en del andra saker man kan testa...

Vi skriver så sällan att jag inte hänger med i hur det är för alla. Sorry!

Kan bara berätta att vi tagit hjälp och det känns så här i efterhand helt rätt framför allt med tanke på vår ålder. Även om det är tufft så känner jag att det känns bra att prova för det känns lättare att leva med det faktum att det inte lyckades (om det inte gör det - hoppas verkligen det gör det!) än att vi inte provade...  Hittills har jag, precis som klyschan säger, bara ångrat de saker jag inte gjort i mitt liv.

Kram!
  • Thotis90
    Dracarys skrev 2013-06-09 13:23:40 följande:
    Jag börjar få en känsla av att det aldrig kommer att hända,
    Jag har haft den känslan i snart 6 månader... Jag börjar vänja mig vid tanken på att jag aldrig kommer att bli mamma och har nu börjat planera för vad jag skall göra istället. 
  • LängtansBlåaBlomma
    Thotis90 skrev 2013-06-09 16:44:50 följande:
    Jag har haft den känslan i snart 6 månader... Jag börjar vänja mig vid tanken på att jag aldrig kommer att bli mamma och har nu börjat planera för vad jag skall göra istället. 
    Det är bra att ha en back-up-plan. Jag tänker t.ex. att jag i så fall vill köpa en lägenhet riktigt centralt i Göteborg eller Stockholm. Och bli mer sexuellt frigjord, typ swinger :)
  • Thotis90
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-06-09 23:18:15 följande:
    Det är bra att ha en back-up-plan. Jag tänker t.ex. att jag i så fall vill köpa en lägenhet riktigt centralt i Göteborg eller Stockholm. Och bli mer sexuellt frigjord, typ swinger :)
    Jag skall förstora brösten och ev. göra en näsplastik.
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?