• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (tvålen)
    MMM01 skrev 2013-05-22 06:25:17 följande:
    Tror inte det är sant PLUSSADE imorse på 11:e försöket! Vi hann precis till Apoteket innan stängning igår! Tvivlade på att ta testet imorse och tänkte minus och mensen kommer idag! Men blev plus direkt!
    Åh!! Stort GRATTIS. Själv har jag fått mens och drar nu igång första IVF-försöket. Känns pirrigt och jag ångrar mig varje sekund (särskilt när ni andra nu börjar plussa "naturligt") men vi hoppas det resulterar i något bra. Håll alla tummar ni har är ni söta!
  • MMM01

Tack! Håller tummar:) ! Var också inne på att göra utredning och sen ivf. Förstår är pirrigt:) !

• Anonym (blomman)

Idag är dagen då jag egentligen skulle haft ÄL men nu när jag tar munkpeppar så hade jag ÄL redan den 18:e. Så nu inväntar vi BIM.

Tar det sig inte denna gång så ger jag upp. Har inte mycket hopp kvar. :/ 

• Dracarys

Tror att jag är mellan ÄL och BiM nu. Var lite småslarvig med att ÄL-testa den här månaden och jag tror att jag råkade missa utslagsdagen. Veckan innan brukar jag ha svagt streck, sedan utslag, sedan inget streck alls. Hade svagt streck måndag och inget streck onsdag, och tisdag var förväntad dag, så det borde ha varit då. Störande att missa i alla fall.

Så nu väntas det på BiM igen, som så många gånger tidigare. Kanske är det lite större chans den här gången eftersom jag gjorde en konstrastundersökning den här månaden.

• Thotis90

Här vankas det ägglossning (dag 14 idag). Jag vill inte att det skall ta sig den här gången då jag är osäker över om jag vill vara med sambon eller ej... 

Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Anonym (7:e)
    Thotis90 skrev 2013-05-25 16:20:17 följande:
    Här vankas det ägglossning (dag 14 idag). Jag vill inte att det skall ta sig den här gången då jag är osäker över om jag vill vara med sambon eller ej... 

Vad jobbigt =\ hoppas det blir det det bästa, oavsett vad du väljer.
  • Thotis90
    Anonym (7:e) skrev 2013-05-25 17:05:51 följande:

Vad jobbigt =\ hoppas det blir det det bästa, oavsett vad du väljer.
    Jag har ingen aning om hur jag skall göra. En av anledningarna till att jag överväger att lämna är att jag fortfarande älskar mitt ex (och han mig).
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • LängtansBlåaBlomma
    Thotis90 skrev 2013-05-25 17:09:03 följande:
    Jag har ingen aning om hur jag skall göra. En av anledningarna till att jag överväger att lämna är att jag fortfarande älskar mitt ex (och han mig).
    Då tycker jag att du ska ta en paus. Du är ung och behöver inte stressa fram nåt förrän du känner dig helt säker med den man du ska välja som far till dina barn. Tänk om ni får barn och du ångrar dig? Tänk att leva med det och då vara "fast" med honom med ett barn som du måste ta hänsyn till.

Jag bröt med mitt ex när jag var tjugo. Idag är jag glad över att vi aldrig fick barn, nåt vi pratade om men aldrig skaffade.
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?