• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (J)

Hur går det för er tjejer? Nån mer gravid än?

Är själv i v 9, v 10 på måndag och mår illa emellanåt och så fruktansvärt trött :-S har dock hb på 145 och normalt blodtryck så inget fel iaf.

Håller tummarna för er!

• Pommac

Här kom mensen i torsdags ännu en gång. Nu blir det försök 15! Har beställt hem munkpeppar till mig och zink till min man som han får ta med folsyra. Har kikat på telefonnummer till Gyn dock har det så dåliga telefontider så det finns nästan ingen chans att ringa dit då jag inte vill berätta för dem jag jobbar med. Men jag ska försöka ringa dit så fort jag får tillfälle. Börjar bli smått less på att det skulle behöva ta så här många försök! Men vem vet. Vi kanske inte ens kan få barn. 

• Anonym (7:e)

Min mens kom den också, två dagar sent. Jag trodde verkligen att det hade tagit sig, men icke. För oss blir det försök 13. Men jag orkar snart inte, utan funderar på att börja med piller igen. Tills sambon är redo för utredning, så slutar jag då igen. För det är fruktansvärt psykiskt påfrestande att bara gå och längta och hoppas och få mensen varenda jäkla månad....

• Pommac
    Anonym (7:e) skrev 2013-06-15 09:05:11 följande:
    Min mens kom den också, två dagar sent. Jag trodde verkligen att det hade tagit sig, men icke. För oss blir det försök 13. Men jag orkar snart inte, utan funderar på att börja med piller igen. Tills sambon är redo för utredning, så slutar jag då igen. För det är fruktansvärt psykiskt påfrestande att bara gå och längta och hoppas och få mensen varenda jäkla månad....
    Min mens var två dagar tidig denna månad. Inte alls bra. Hade bara 10 dagar mellan ägglossning och mens. Förstår dig, såklart man hoppas lite extra när mensen blir sen. Så trist! Blir man någonsin redo för en fertilitetsutredning? Jag är överviktig så jag vet ju redan vad de kommer säga. Men jag vill ändå kolla upp så allt annat är okej så man vet om man kan bli gravid eller om man ska ställa sig på kö för adoption. Men redo kan jag inte heller säga att jag är. Nu ska jag göra nåt åt vikten och ta en riktigt lång promenad. Än lever hoppet i alla fall.
  • Anonym (blomman)
    Pommac skrev 2013-06-15 07:51:06 följande:
    Här kom mensen i torsdags ännu en gång. Nu blir det försök 15! Har beställt hem munkpeppar till mig och zink till min man som han får ta med folsyra. Har kikat på telefonnummer till Gyn dock har det så dåliga telefontider så det finns nästan ingen chans att ringa dit då jag inte vill berätta för dem jag jobbar med. Men jag ska försöka ringa dit så fort jag får tillfälle. Börjar bli smått less på att det skulle behöva ta så här många försök! Men vem vet. Vi kanske inte ens kan få barn. 

Det finns ingen gyn där du kan boka på nätet? Jag gjorde min bokning på nätet. Kolla upp det, så slipper du rätta dig efter telefontider. :)
  • Anonym (blomman)

Har precis haft ÄL, fick utslag 2 dagar i rad. I torsdags och fredag, så egentligen borde jag väl ha ÄL nu eller hur e det?

Jag tror inte så mkt på att det kommer ta, har helt tappat hoppet. Men vi får se. Dags för utredning i Augusti. 

• Anonym (tvålen)

Ruvardag 11 för mig/oss idag. Känns som det inte går vägen men man sak väl inte vara så negativ hela tiden. Fast det är svårt. Håll tummarna för oss på midsommarafton för då är det officiell testdag. Kan nog inte hålla mig innan men då är det dags  "på riktigt" Kram alla som kämpar!

• Pommac
    Anonym (blomman) skrev 2013-06-15 20:07:36 följande:

Det finns ingen gyn där du kan boka på nätet? Jag gjorde min bokning på nätet. Kolla upp det, så slipper du rätta dig efter telefontider. :)
    Nä tyvärr inte i min lilla stad. :( Finns inte ens en e-post. Tycket det är väldigt dåligt. 
  • Thotis90

Jag har pratat med väntetidskansliet nu och de kunde tyvärr inte göra någonting. Vårdgarantin gäller bara om man skall på ett första besök och om man skall starta behandling. Det är bara att fortsätta vänta da. That sucks!

Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?