• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (blomman)
    MMM01 skrev 2013-05-20 16:15:49 följande:
    Nej, jag känner mig inte som mig själv! Känner mig lite deppig, köper ett test ikväll och tar imorgonbitti! Nu måste jag veta om gravid ir om mensen bara är sen!
    Nu får det bli besvikelse om så vill!

Håller tummarna för ett plus!!
  • Anonym (samma.)
    Nej, jag känner mig inte som mig själv! Känner mig lite deppig, köper ett test ikväll och tar imorgonbitti! Nu måste jag veta om gravid ir om mensen bara är sen!
    Spännande. Håller tummarna för dig.

Hur går det för er andra?

• Anonym (tvålen)
    Anonym (blomman) skrev 2013-05-20 13:53:13 följande:

Okej. Men när har man då ÄL egentligen? 12 timmar efter första positiva?

Gjorde ett test nyss och det var negativt, så i 3 dagar fick jag positivt. Förstår inte varför jag fick ÄL så tidigt denna månaden.
    Kan det vara pga munkpepparn?

Har inte haft några stora ÄL känningar i magen, bara väääldigt ömma bröstvårtor. Kan knappt röra dom.     
    Brukade också kunna ha + i 2 dagar (nästan + en dag till). Vet inte om det är för att jag är äldre. Hade ÄL-smärta då testen visade + så jag gissar att ÄL var då det slog om till neg dvs 48 h efter första säkert positiva stickan.
  • Anonym (tvålen)
    Lycka till!!
  • Anonym (tvålen)

Vill också ha + Äl-test igen *depppppp*

• Anonym (Joa)
    Hur har det gått? Har du testat?
  • längtareftermiraklet

Hej tjejer! OJ vad det var länge sedan jag var inne här! har saknat er alla! Hoppas att allt går bra och att ni har hoppet kvar!

Själv är jag inne i 5 månaden och jag fick veta att det är en liten pojke som gömmer sig i magen på mig.
    Helt frisk är jag också från illamående och allt äckligt, men min bebis ligger långt ner och detta ska tydligen vara farligt så jag fick order av bm att vara sängsliggande i några veckor.. menmen sånt är livet. Jag ville bara kika in och hälsa!

Kram på er!

• Anonym (blomman)

Jag tycker allt känns så hopplöst just nu. Börjar ge upp hoppet. Flera i min närhet är gravida eller har precis fått barn men här händer det ingenting.

Börjar tro att jag inte ens kan bli gravid. Vill bara ge upp. Ska det verkligen vara så svårt? Varje minus på stickan tär på psyket, jobbigt att få en besvikelse efter den andra hela tiden.
    Jag var så taggad innan men nu vill jag bara ge upp å släppa drömmarna om en bäbis. Verkar ju inte ske ändå. :(  

• MMM01

Testade inte imorse. Tåget försenat så hann inte till Apoteket! Men drar mig lite för att testa är så rädd för att få minus och sen bara vänta på mens! Men ska nog köpa ikväll, nyfikenheten och hoppet tar över rädslan.

Ja, man fattar inte varför går så segt! Första barnet var som att trycka på en knapp. Ja, är ju några år äldre nu så kan ju spela in!
    Men är inne försök 11 så nu tycker borde hända snart. Har flera kompisar som försökt länge med 2:a barnet och efter 2-3 år hände det bara! Men hoppas slipper vänta så länge!

• MMM01

Läste gamla mejl som jag skickade till en kompis när jag var gravid 2008 2 ggr, ena gången ma. Hade ju mkt mer symptom de gångerna än om jag jämför med nu. Så insåg nog att mensen bara är sen. Men köper ett test ifall jag omedvetet går o spänner mig för det!

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?