• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Pommac
    Thotis90 skrev 2013-05-11 18:44:06 följande:
    Jag brukar ha en cykel på 28-30 dagar (har haft längre någon enstaka gång). Den här cykeln blir 31 eller 32 dagar beroende på om blödningen startar idag eller imorgon.
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se

Okej. Min är 29.e dagar. Jag har bestämt att testa munkpeppar denna månad. Ska åka till hälsokostbuiken och fråga i morgon. Då går vi in på försök 13.
  • MMM01

Hej! Är inne på 11: e försöket med andra barnet! Blir så trött på att det tar sådan tid:(
    Har köpt vit grapefrukt juice som ska testa nu! Vad är munkpeppar ?
    Går o väntar på mensen, känner mig inte minsta gravid så man vet nästan vad man har att vänta! Känner mig rätt negativ nu för nu känns det verkligen att man försökt ett tag!

• Pommac
    MMM01 skrev 2013-05-11 19:31:52 följande:
    Hej! Är inne på 11: e försöket med andra barnet! Blir så trött på att det tar sådan tid:( Har köpt vit grapefrukt juice som ska testa nu! Vad är munkpeppar ? Går o väntar på mensen, känner mig inte minsta gravid så man vet nästan vad man har att vänta! Känner mig rätt negativ nu för nu känns det verkligen att man försökt ett tag!

Jag förstår att du också börjar bli less. Jag vet ju inte ens om jag kan bli gravid eller ej? Man får googla lite på munkpeppar. Jag hittade "strong start"(vitaminer som finns både för män och kvinnor) och detta innehåller tydligen munkpeppar. Ska på stan i morgon och fråga efter detta. Annars får man nog köpa det på nätet.
  • Anonym (J)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-05-10 12:21:30 följande:
    Men GRATTIS J. Vad roligt!!! Håller alla tummar för dig med att det går hela vägen och inte tjabblar!!

Nu blir jag dock ännu mer ledsen över att jag inte haft ÄL sen december:( Så jobbigt att påminnas. (Sorry att jag grumlar lyckan!!)

Jaja, den som väntar på något gott. NI får hålla alla tummar om/när vi drar igång med IVF. Börjar bli rädd för att det är något "fel" på riktigt med mig bara. Är ju ett tag sen vi tog proverna (innan allt började tjabbla) och jag har massa konstiga symptom. Känns inget bra alls! Kroppen vill kanske inte. Borde kanske lyssna på den..?!
    Tack! Hoppas bara det inte är spökstreck, det var ju så svagt :-S Men det känns faktiskt lite skumt molande nere i magen och liiite ömma bröst på ett ovanligt sätt...kan jag ju inbilla mig

Jag tänker iaf peppa dig för IVFen, ni kommer inte ångra er när ni har er bebis i famnen! Har ni möjligheten så kör
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-05-10 13:49:49 följande:
    Här går vi in i den åttonde månaden utan resultat. Jag undrar hur ni doserar den vita grapefruktjuicen? När drack ni den och hur mycket?
    Jag drack ca 2,5-3 dl när jag kom ihåg den. Den blev faktiskt godare för varje dag att dricka
    Anonym (samma.) skrev 2013-05-11 08:24:28 följande:
    Hur går det? Tagit något nytt test?
    Nej inte idag. Tänkte ta ett imorn bitti så återkommer då.

• Anonym (J)
    Thotis90 skrev 2013-05-11 11:47:23 följande:
    Vi misslyckades återigen... På vägen till apoteket fick jag mensvärk och när jag gick på toaletten efter att jag kom hem upptäckte jag den ljusbruna flytningen som kommer precis innan mensen. På måndag ringer jag till kvinnokliniken och hör om det finns en ledig tid för spolning. Nu är jag trött på att vänta!
    Men fy så tråkigt! Håller tummarna dom har tid åt er snarast!
  • Anonym (tvålen)
    MMM01 skrev 2013-05-11 19:31:52 följande:
    Hej! Är inne på 11: e försöket med andra barnet! Blir så trött på att det tar sådan tid:(
    Har köpt vit grapefrukt juice som ska testa nu! Vad är munkpeppar ?
    Går o väntar på mensen, känner mig inte minsta gravid så man vet nästan vad man har att vänta! Känner mig rätt negativ nu för nu känns det verkligen att man försökt ett tag!
    Välkommen hit! Vi får försöka peppa varandra. De flesta blir ju gravida /får barn på endera sättet så småningom. Det gäller bara att inte deppa ihop på vägen! Tycker vi har rätt "högt till tak" härinne även om vi inte alltid är så bra på att skriva så det är bara att hänga på. Googla på munkpeppar om du är intresserad och bilda dig en uppfattning. Många både här och i andra trådar har testat och det finns olika åsikter allt från plus direkt till skräp som förstör cykeln. Ska man prova något ska man nog vara påläst och taggad. Då tror i alla fall jag resultatet blir bäst!
  • Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2013-05-11 17:59:37 följande:
    Thotis90: nu gör jag dig sällskap. Fick nyss mens jag också. Hur lång cykel har du?
    :(
  • MMM01

Tack! Ska googla på munkpeppar! Ska ta mitt första grapefrukt juice nu. Vad bra att det kan bli godare med tiden:) !

Har inte kört kurer tidigare så nu har man kommit till det steget. Försöka lite till sen gå på utredning.

Ja, har många vänner som vid andra barnet har fått försöka väldigt länge 2-3 år men till slut gått. Så ofta går det ju vägen:) .

• Anonym (tvålen)
    Anonym (J) skrev 2013-05-11 20:43:19 följande:
    Tack! Hoppas bara det inte är spökstreck, det var ju så svagt :-S Men det känns faktiskt lite skumt molande nere i magen och liiite ömma bröst på ett ovanligt sätt...kan jag ju inbilla mig

Jag tänker iaf peppa dig för IVFen, ni kommer inte ångra er när ni har er bebis i famnen! Har ni möjligheten så kör
    Jag drack ca 2,5-3 dl när jag kom ihåg den. Den blev faktiskt godare för varje dag att dricka
    Nej inte idag. Tänkte ta ett imorn bitti så återkommer då.

Tack snällaste. Men positivtetsminsitern här (=jag) tror ju kanske inte att ett försök räcker för att det ska ta sig och det är där jag hamnar. Nu har jag klarat steg ett: testa en gång. Men vad göra om det inte funkar då? Ja, det ska jag försöka att inte tänka på. Fokusera på här och nu. Men hur lätt är det alltid?!

Undrar om några av "huskurerna" är bra vid IVF? Tror inte jag vågar chansa. Nu blir det MittVal enbart tror jag. Vet nte ens om jag vågar omega-3 även om det ju ska vara bra. Några åsikter från er?
  • Anonym (J)

Har gjort ett nytt test idag och det är lite starkare, men klart positivt iaf

Anonym (tvålen) skrev 2013-05-11 22:18:05 följande:
    Tack snällaste. Men positivtetsminsitern här (=jag) tror ju kanske inte att ett försök räcker för att det ska ta sig och det är där jag hamnar. Nu har jag klarat steg ett: testa en gång. Men vad göra om det inte funkar då? Ja, det ska jag försöka att inte tänka på. Fokusera på här och nu. Men hur lätt är det alltid?!

Undrar om några av "huskurerna" är bra vid IVF? Tror inte jag vågar chansa. Nu blir det MittVal enbart tror jag. Vet nte ens om jag vågar omega-3 även om det ju ska vara bra. Några åsikter från er?

Det beror väl på hur viktigt det är för er? Är det kanske inte så viktigt med biologiskt barn så kanske det räcker med ett försök?

Ni får ta ett steg i taget och grubbla inte så mycket över vad som kommer sen. Ta hand om varandra under tiden och hitta på roliga saker tillsammans att bli glad över och att tänka på annat. Det är väl så man bäst klarar dessa väntans tider, inte sant?!

Jag hade nog hoppat naturläkemedel som rosenrot, munkpeppar och liknande. Men vitamin/mineraltabletter och grapejuice tex borde ju inte vara några problem. Bara det inte är känt för att ändra cykeln...
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?