• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Thotis90
    Pommac skrev 2013-05-11 18:54:17 följande:

Okej. Min är 29.e dagar. Jag har bestämt att testa munkpeppar denna månad. Ska åka till hälsokostbuiken och fråga i morgon. Då går vi in på försök 13.
    Jag testade munkpeppar och det verkade rubba min cykel (den blev  32 dagar då mensen kom nu under morgonen), så munkpepparn kommer jag inte fortsätta med.
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Thotis90
    MMM01 skrev 2013-05-11 21:52:14 följande:
    Tack! Ska googla på munkpeppar! Ska ta mitt första grapefrukt juice nu. Vad bra att det kan bli godare med tiden:) ! .
    Jag tyckte att det blev äckligare med tiden. Kan dock ha berott på att jag förknippade grapefruktjuicen med någonting äckligt eftersom jag drack munkpepparn samtidigt (drack en klunk munkpeppar, en klunk grapefruktjuice och så höll jag på så där. Munkpeppar var vidrig). Nu struntar jag i munkpepparn och kör bara med juicen så får vi se hur det går
  • Pommac
    Thotis90 skrev 2013-05-12 08:16:16 följande:
    Jag testade munkpeppar och det verkade rubba min cykel (den blev  32 dagar då mensen kom nu under morgonen), så munkpepparn kommer jag inte fortsätta med.
    Okej. Men är det inte så att den kan förlänga lutealfasen? Alltså det är därför man får längre cykel? Skulle så gärna vilja ha 14 dagar istället för 12. Hmm....
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-05-12 08:09:09 följande:
    Har gjort ett nytt test idag och det är lite starkare, men klart positivt iaf

Det beror väl på hur viktigt det är för er? Är det kanske inte så viktigt med biologiskt barn så kanske det räcker med ett försök?
    Ni får ta ett steg i taget och grubbla inte så mycket över vad som kommer sen. Ta hand om varandra under tiden och hitta på roliga saker tillsammans att bli glad över och att tänka på annat. Det är väl så man bäst klarar dessa väntans tider, inte sant?!
    Jag hade nog hoppat naturläkemedel som rosenrot, munkpeppar och liknande. Men vitamin/mineraltabletter och grapejuice tex borde ju inte vara några problem. Bara det inte är känt för att ändra cykeln...
    Grattis..... Gud vad roligt. 

Jag tror stenhårt på grapejuicen. Och även om det inte var den så är det ju ändå nyttigt att dricka den. Skadar ju inte kroppen på något sätt.

Idag känner jag mig så ogravid det bara går. Jag har ju inga symtom förutom lite ömma bröst. Idag ömmar de inte alls. Självklart blir jag orolig. Men försöker vara positiv. Går det åt skogen så var det ju något fel på fostret. Inget jag kan göra något åt. Och vi kan ju bli gravida. 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-05-11 22:18:05 följande:
    Tack snällaste. Men positivtetsminsitern här (=jag) tror ju kanske inte att ett försök räcker för att det ska ta sig och det är där jag hamnar. Nu har jag klarat steg ett: testa en gång. Men vad göra om det inte funkar då? Ja, det ska jag försöka att inte tänka på. Fokusera på här och nu. Men hur lätt är det alltid?!

Undrar om några av "huskurerna" är bra vid IVF? Tror inte jag vågar chansa. Nu blir det MittVal enbart tror jag. Vet nte ens om jag vågar omega-3 även om det ju ska vara bra. Några åsikter från er?
    Du kan ju dricka juicen. Läste också att utomlands så rekommenderar de melatonin vid ivf då det förbättrar äggkvaliten. Kanske beställa sånt på någon hälsosida?

Jag hade nog skippat de andra naturpreparaten vid ivf.  
  • Thotis90
    Pommac skrev 2013-05-12 08:21:54 följande:
    Okej. Men är det inte så att den kan förlänga lutealfasen? Alltså det är därför man får längre cykel? Skulle så gärna vilja ha 14 dagar istället för 12. Hmm....
    Jag har ingen aning. Jag tänker inte fortsätta med det i alla fall - dels för att cykeln blev längre och dels för att jag fick ångest av bara tanken på att dricka det varje morgon (så himla vidrigt). 
  • Anonym (samma.)

De 2 månaderna jag testade munkpepparn blev min cykel som vanligt tror jag. Jag har vanligtvis mellan 29-33 dagar och den höll sig inom de ramarna då med. 

Jag kände min ägglossning betydligt mer, kände allt i kroppen betydligt mer. Tyckte inte att dropparna var så farliga heller. Tog dem i lite varmt vatten. Smakade inte gott men inte överdrivet illa. Vande mig vid smaken och det var ju bara 2 klunkar typ. 

• Anonym (7:e)

Jag har ätit nattljusolja, som i det hela fungerar som munkpeppar, då fick jag mensen på dag 31-32 och när jag slutade med dem så blev cykeln helt plötsligt 26-27 dagar.

• Thotis90
    Anonym (7:e) skrev 2013-05-12 08:36:53 följande:
    Jag har ätit nattljusolja, som i det hela fungerar som munkpeppar, då fick jag mensen på dag 31-32 och när jag slutade med dem så blev cykeln helt plötsligt 26-27 dagar.
    Jag kombinerade grapefruktjuice, munkpeppar och jättenattljusolja försöket som var. Något av det gjorde min cykel längre (tvivlar starkt på att det var juicen...)
  • Anonym (7:e)
    Thotis90 skrev 2013-05-12 08:38:17 följande:
    Jag kombinerade grapefruktjuice, munkpeppar och jättenattljusolja försöket som var. Något av det gjorde min cykel längre (tvivlar starkt på att det var juicen...)

Jag har inte testat juicen, men jag är skeptisk till nattljusoljan och munkpeppar, för om det gör cykeln längre så blir det ju färre ägglossningar utslaget på säg, 3 år.. :O ? Så då har jag hellre en kortare cykel än att den börjar bli över 30dagar. Kanske bra för dem som har kort lutealfas och väldigt korta cykler.... Men annars ska man nog inte laborera så mycket med sånt....
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?