• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (7:e)

Jag fick min mens idag, exakt ett år sedan jag slutade med ppiller.. så nu skippar jag appar för att hålla koll. Det lönar sig ju inget ändå.

• Juronjaure
    Anonym (7:e) skrev 2013-05-09 18:03:37 följande:
    Jag fick min mens idag, exakt ett år sedan jag slutade med ppiller.. så nu skippar jag appar för att hålla koll. Det lönar sig ju inget ändå.
    :( Blir det utredning?
  • Anonym (7:e)
    Juronjaure skrev 2013-05-09 19:36:18 följande:
    :( Blir det utredning?

Inte än.. jag ger det till oktober, och tar det sig inte innan dess så blir det troligtvis utredning.
  • Juronjaure
    Anonym (7:e) skrev 2013-05-09 19:46:31 följande:

Inte än.. jag ger det till oktober, och tar det sig inte innan dess så blir det troligtvis utredning.
    Aha, ja, de har kanske sommarstängt ändå, antar jag. Tänk på att det kan vara lång kötid på vissa ställen, kan vara bra att höra sig för, så man inte behöver vänta i ett år till när man bestämt att man vill ha utredning.
  • Anonym (J)
    Anonym (samma.) skrev 2013-05-08 07:28:02 följande:
    Ingen tempdipp denna månaden. Hade en förra månaden. Den var så himla tydlig då. Från 36,8 till 36,3. Men fick inget plus. Men jag tror ändå att det måste ha hänt något den dagen, har aldrig fått tempdipp innan. Men hoppas att det betyder plus för dig. Tempdippar återfinns ju oftare i gravidkurvor än vanliga. Och bim -7 är ju supertidigt. Jag fick inte mitt plus först på äl+13. Det var iofs första gången jag testade men det var så himla svagt då så det finns inte en chans att det visat plus innan. Denna månaden som jag plussade var min kurva så otroligt jämn. Låg på 36,7 varje dag efter ägglossning. Läste att en väldigt jämn kurva ofta återfinns i gravidkurvor då det betyder att hormonerna är väldigt jämna. Så det kan vara något att titta efter, det var det som fick mig att testa. Har aldrig haft en sån jämn kurva innan.

Tack för ditt svar! Alltså, idag på BIM-3 tog jag ett test jag tror är positivt. Kan knappt tro det. Känner absolut ingenting. Visade min sambo och även han såg ett svagt streck så han blev ju nervös som vanligt
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-05-10 07:09:22 följande:

Tack för ditt svar! Alltså, idag på BIM-3 tog jag ett test jag tror är positivt. Kan knappt tro det. Känner absolut ingenting. Visade min sambo och även han såg ett svagt streck så han blev ju nervös som vanligt
    Shit. Grattis. Gud va roligt.  Se det börjar gå framåt i vår föbaskade tråd.. 

Testade du något preparat denna månaden? 
  • Anonym (J)
    Anonym (samma.) skrev 2013-05-10 07:37:24 följande:
    Shit. Grattis. Gud va roligt.  Se det börjar gå framåt i vår föbaskade tråd..  Testade du något preparat denna månaden? 

Tack tack Ja 2 st så nära också, hoppas det vänta nu så resten blir gravida också nu Jag drack vit grapejuice så den rekommenderas stenhårt!!
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-05-10 07:53:07 följande:

Tack tack Ja 2 st så nära också, hoppas det vänta nu så resten blir gravida också nu Jag drack vit grapejuice så den rekommenderas stenhårt!!
    Shit va roligt. Och jäkligt skumt att vi båda har försökt väldigt länge och blir gravida samma månad som vi testar den vita grapejuicen. Helt sjukt ju. Jag tror stenhårt på att det var den som hjälpte till. Har säkert haft befruktade ägg innan som inte har fäst, tror att juicen hjälpte till med fästningen. 

Så glad för din skull. Själv går jag in i vecka 8 nu. Är fortfarande extremt orolig då jag har noll symtom. Bara lite ömma bröst.  
  • Anonym (J)
    Anonym (samma.) skrev 2013-05-10 07:59:13 följande:
    Shit va roligt. Och jäkligt skumt att vi båda har försökt väldigt länge och blir gravida samma månad som vi testar den vita grapejuicen. Helt sjukt ju. Jag tror stenhårt på att det var den som hjälpte till. Har säkert haft befruktade ägg innan som inte har fäst, tror att juicen hjälpte till med fästningen. 

Så glad för din skull. Själv går jag in i vecka 8 nu. Är fortfarande extremt orolig då jag har noll symtom. Bara lite ömma bröst.  
    Ja jag tror också det var tack vare grapejuicen, har ju testat så mycket annat men nu bara gick det vägen. Eller ja jag tror det iaf då testet var väldigt svagt men det syntes nånting iaf...

Åh shit redan v 8!? Det går så galet fort!

Ska se om jag får upp nån bild...

Ojoj så svagt men visst är det nått där? :-S
  • Dracarys

I förrgår fick vi träffa läkare. Det var inget fel på min man och inget direkt fel på mig. Jag har en PCO-tendens, men mina värden var normala och eftersom jag är normalviktig nu så verkar PCO inte påverka ägglossning mm. Däremot ska jag absolut inte gå upp i vikt, för då lär jag direkt drabbas av oregelbunden cykel, utebliven ägglossning mm (ingen nyhet för mig egentligen, när jag vägde 10 kg mer så var det helt sjukt oregelbundet). Läkaren trodde inte att PCO var en faktor i det här läget och eftersom cykeln fungerar som den ska var det ingenting hon kunde göra heller. Tydligen har jag väldigt gott om ägg och kommer troligen att kunna få barn ganska sent i livet.

Så, vi ska försöka själva över sommaren och få komma till nästa sjukhus framåt augusti någon någon. Där ska vi diskutera om vi ska försöka med någon åtgärd.

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?