• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (7:e) skrev 2013-05-06 08:35:16 följande:
    Hej.. väldigt längesedan jag skrev i denna tråd. Minns inte ens vad jag skrev... men jag hade redan ett anonymt nick, så jag måste ju ha gjort det.. Vad som hänt är  att jag fortfarande inte är gravid. Och nu har det gått ett år. Så jag hoppas det är okej att jag hoppar in här, igen :)
    Vad trist att inte du heller +:at, men såklart välkommen tillbaka!
  • Anonym (J)

Testade negativt igår morse på BIM-7...vet att det är jättetidigt men fick liv att testa. Hade dock en tempdipp imorse vilket jag inte haft nån annan cykel ca 1v efter ÄL jag tempat på, så jag hoppas för fan detta är inplantationsdipp!

Juronjaure skrev 2013-05-05 19:10:59 följande:
    Ja, Anonym (J), det är definitivt mens. Hur mycket man än griper efter halmstrån så går det inte att förneka att jag fick mens även denna månad :P Jävla skit.
    Men skiiiiit

Anonym (samma)-----> hade du tempdipp på din kurva när du blev gravid?

• Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-05-07 20:57:14 följande:
    Testade negativt igår morse på BIM-7...vet att det är jättetidigt men fick liv att testa. Hade dock en tempdipp imorse vilket jag inte haft nån annan cykel ca 1v efter ÄL jag tempat på, så jag hoppas för fan detta är inplantationsdipp!

Men skiiiiit

Anonym (samma)-----> hade du tempdipp på din kurva när du blev gravid?

Ingen tempdipp denna månaden. Hade en förra månaden. Den var så himla tydlig då. Från 36,8 till 36,3. Men fick inget plus. Men jag tror ändå att det måste ha hänt något den dagen, har aldrig fått tempdipp innan. Men hoppas att det betyder plus för dig. Tempdippar återfinns ju oftare i gravidkurvor än vanliga. Och bim -7 är ju supertidigt.

Jag fick inte mitt plus först på äl+13. Det var iofs första gången jag testade men det var så himla svagt då så det finns inte en chans att det visat plus innan.

Denna månaden som jag plussade var min kurva så otroligt jämn. Låg på 36,7 varje dag efter ägglossning. Läste att en väldigt jämn kurva ofta återfinns i gravidkurvor då det betyder att hormonerna är väldigt jämna. Så det kan vara något att titta efter, det var det som fick mig att testa. Har aldrig haft en sån jämn kurva innan.
  • Anonym (tvålen)

Hej vänner! Sitter och deppar. Har fått krångel med magen - igen. Och det känns som Äl-chansen dragit förbi Ska väl ge det två dagar till men det känn som jag fått svamp och det brukar jag bara få i lutealfasen och någon ÄL har här ju bevisligen inte varit. Känns sååå tungt, men det betyder väl att vi måste köra på IVF-spåret. Känns lite bittert bara att förra ÄL var vid årsskiftet. Har liksom inte haft chansen få till det. Sedan har min oro dragit igång; VARFÖR har jag inte ÄL. Hade ju fina provvärden och allt har ju fram till årsskiftet rullat på som en klocka. Funderar på att sluta med alla "hemgjorda brygder". Men är också rädd för att det finns någon farligare orsak till allt detta. Hm. Vad jobbigt det blir. Känns ju superotäckt att bara dra igång med IVF utan att ha koll på andra ev sjukdomar innan. Är säkert så att jag är mest nervös men tycker inte ni att "utredningen" är bra skral inför IVF??!

• Anonym (mirakel)

Hej på er!

Tänkte bara kanske tipsa om en sak... Det var så att jag aldrig blev gravid med min kille under 7 års oskyddat sex, även när han kom i mig under ägglossning så hände det aldrig något...

Jag kollade upp värdena på min sköldkörtel, det man kallar TSH-värde...som styr hela ämnesomsättningen i kroppen.  Det visade sig att jag hade en liten underaktiv sköldkörtel!

Då föll en tung sten från mitt bröst kändes det som och jag kände att det var därför som jag aldrig blivit gravid antagligen...så mycket i kroppen som ska vara bra.

Jag började ta levaxin (minsta dosen) som ersätter det sköldkörtelhormon jag hade för lite av....

Två månader senare så blev jag gravid med min kille, äntligen! Är nu gravid i vecka 25.

Nu vet jag vad som hjälpte och vad felet var!

Kram på er ! 

• Juronjaure
    Anonym (mirakel) skrev 2013-05-08 11:47:01 följande:
    Hej på er!

Tänkte bara kanske tipsa om en sak... Det var så att jag aldrig blev gravid med min kille under 7 års oskyddat sex, även när han kom i mig under ägglossning så hände det aldrig något...

Jag kollade upp värdena på min sköldkörtel, det man kallar TSH-värde...som styr hela ämnesomsättningen i kroppen.  Det visade sig att jag hade en liten underaktiv sköldkörtel!

Då föll en tung sten från mitt bröst kändes det som och jag kände att det var därför som jag aldrig blivit gravid antagligen...så mycket i kroppen som ska vara bra.

Jag började ta levaxin (minsta dosen) som ersätter det sköldkörtelhormon jag hade för lite av....

Två månader senare så blev jag gravid med min kille, äntligen! Är nu gravid i vecka 25.

Nu vet jag vad som hjälpte och vad felet var!

Kram på er ! 
    Grattis! Jag fattar inte att ni orkat vänta så länge... Jag kollade TSH-värdet nyligen eftersom jag haft ett par missfall, men här såg det normalt ut. vet inte om jag ska vara glad eller besviken över det. Är det något fel så vill man ju veta det NU... Samtidigt är det ju alltid bra att värdena är normala :P Kluven...

Lycka till med bebisen när den tittar ut! :)
  • Pommac

Hur går det för er alla? Här går det segt. Är på ÄL+ 9 idag och har ca tre dagar kvar till mens. Testade igår och tyckte mig ana något men det försvann och i morse var testet helt blankt. Har ont i sidor och rygg och har haft det sedan ÄL+4-5. Ibland ilar det till inblandade får jag som håll i sidan och ibland är det bara dov värk. Vet inte om detta är menskänningar eller något annat. Det är bara att vänta och se.

• Pommac

Telefonen stavar lite som den vill... Suck! Men jag tror ni förstår ändå.

• Thotis90
    Pommac skrev 2013-05-09 17:36:08 följande:
    Hur går det för er alla?

Jag är på BIM-1 idag. Jag tror mig kunna ana svag mensvärk. Om mensen kommer blir det att ringa till kvinnokliniken och se någon ledig tid för spolning.
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Pommac
    Thotis90 skrev 2013-05-09 17:46:59 följande:
    Jag är på BIM-1 idag. Jag tror mig kunna ana svag mensvärk. Om mensen kommer blir det att ringa till kvinnokliniken och se någon ledig tid för spolning.
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se

Just. Då händer det ju något i alla fall. Men jag hoppas mensen håller sig borta från oss. :)
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?