• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (tvålen)
    Thotis90 skrev 2013-05-05 19:29:58 följande:
    Det kostar 2000:- att spolas på privata kliniken här och vi tycker inte att det är värt det (en hel utredning kostar 3200:- )
    Förstår er till fullo. Ni har ju lite mer tid att vinka på jämfört med oss också med tanke på åldern såklart, men jag förstår samtidigt hur frustrerande det är att vänta på nästa "steg" och nästa för det verkar ta lite längre då landstinget är inblandat. Håller mina tummar att det blir innan sommaren!
  • Anonym (tvålen)
    Juronjaure skrev 2013-05-05 19:10:59 följande:
    Ja, Anonym (J), det är definitivt mens. Hur mycket man än griper efter halmstrån så går det inte att förneka att jag fick mens även denna månad :P Jävla skit.
    Dubbel
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (blomman) skrev 2013-05-05 20:11:26 följande:
    Mensen kom igår :( Faaan!
    Men nu har jag börjat med munkpeppar, 3 gånger om dagen. Det är sååå frustrerande. Tycker alla i min närhet blir gravida men inte jag. Märker att sambon blev lika besviken som jag. Nu vill jag bara att mensen ska försvinna så vi kan börja om. Ska bli kul å se vad munkpepparn ger för effekt.

Hur går det för er andra? 
    Usch vad trist!! Hoppas munkpepparn gör under för dig eller i alla fall inger dig/er nytt hopp! Härhemma börjar det bli lite trist eftersom sambon gett upp litegrann även om han inte säger det rakt ut och jag är just nu relativt hoppfull (kanske för att det förhoppningsvis är ÄL snart eller pga att jag hamnat i något slags harmoni i och med våren). Då blir jag också lite dyspeppad. Samtidigt tänker jag på andra tex dig samma (vinkvink) som lyckades för egen maskin vid inte purung ålder och efter ganska många månader. Jag tror ju fortfarande på oss!! Och så tänker jag att kan jag med mina negativa åldersodds så borde ni andra ynglingar i så fall också snart få plussa!

Det var de där med OM...
  • Thotis90
    Anonym (tvålen) skrev 2013-05-05 20:39:03 följande:
    Förstår er till fullo. Ni har ju lite mer tid att vinka på jämfört med oss också med tanke på åldern såklart, men jag förstår samtidigt hur frustrerande det är att vänta på nästa "steg" och nästa för det verkar ta lite längre då landstinget är inblandat. Håller mina tummar att det blir innan sommaren!
    Jag har läst någonstans att det inte får dröja mer än 3 månader innan man får en tid när man utreds inom landstinget. Om det stämmer skall jag ha fått en tid innan slutet av juni.
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Anonym (tvålen)
    Thotis90 skrev 2013-05-05 20:51:26 följande:
    Jag har läst någonstans att det inte får dröja mer än 3 månader innan man får en tid när man utreds inom landstinget. Om det stämmer skall jag ha fått en tid innan slutet av juni.
    Ringa och höra, är det ett alternativ?! Du måste ju vara på rätt tid i cykeln, annars går det inte/ gör de det inte... Hur ska de kunna veta vilken CD du är på efter 7 veckor?? Fördelen med landstinget är ju samtidigt att de inte har lika lång sommarstängning. Alltid något!
  • Thotis90
    Anonym (tvålen) skrev 2013-05-05 21:08:49 följande:
    Ringa och höra, är det ett alternativ?! Du måste ju vara på rätt tid i cykeln, annars går det inte/ gör de det inte... Hur ska de kunna veta vilken CD du är på efter 7 veckor?? Fördelen med landstinget är ju samtidigt att de inte har lika lång sommarstängning. Alltid något!
    Jag fick hem ett brev i slutet av mars där det står att jag skall ringa på mensens första dag. 
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Juronjaure
    Anonym (blomman) skrev 2013-05-05 20:11:26 följande:
    Mensen kom igår :( Faaan!
    Men nu har jag börjat med munkpeppar, 3 gånger om dagen. Det är sååå frustrerande. Tycker alla i min närhet blir gravida men inte jag. Märker att sambon blev lika besviken som jag. Nu vill jag bara att mensen ska försvinna så vi kan börja om. Ska bli kul å se vad munkpepparn ger för effekt.

Hur går det för er andra? 
    Visst är det för jävligt. Börjar närma sig ett år här, suck.

Menmen... Denna månad kanske är vår månad :) Måste våga tro det.
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-05-05 20:47:27 följande:
    Usch vad trist!! Hoppas munkpepparn gör under för dig eller i alla fall inger dig/er nytt hopp! Härhemma börjar det bli lite trist eftersom sambon gett upp litegrann även om han inte säger det rakt ut och jag är just nu relativt hoppfull (kanske för att det förhoppningsvis är ÄL snart eller pga att jag hamnat i något slags harmoni i och med våren). Då blir jag också lite dyspeppad. Samtidigt tänker jag på andra tex dig samma (vinkvink) som lyckades för egen maskin vid inte purung ålder och efter ganska många månader. Jag tror ju fortfarande på oss!! Och så tänker jag att kan jag med mina negativa åldersodds så borde ni andra ynglingar i så fall också snart få plussa!

Det var de där med OM...
    Jag är purung i kroppen, det räcker. Skrattande jag hade faktiskt gett upp hoppet lite när jag äntligen fick det förbaskade plusset.  Tror på er med. Det kommer gå vägen. 

För mig tror jag faktiskt att grapejuicen spelade en stor roll. Iom att jag fick betydligt mer flytningar. Har ju säkert blivit gravid innan men ägget har inte fäst. Tror faktiskt att grapejuicen kan förbättra fästytan med. Varför inte, om den ger så mycket mer flytningar så måste den påverka ganska mycket tycker jag. 
  • Anonym (7:e)

Hej.. väldigt längesedan jag skrev i denna tråd. Minns inte ens vad jag skrev... men jag hade redan ett anonymt nick, så jag måste ju ha gjort det.. Vad som hänt är  att jag fortfarande inte är gravid. Och nu har det gått ett år. Så jag hoppas det är okej att jag hoppar in här, igen :)

• Juronjaure
    Anonym (7:e) skrev 2013-05-06 08:35:16 följande:
    Hej.. väldigt längesedan jag skrev i denna tråd. Minns inte ens vad jag skrev... men jag hade redan ett anonymt nick, så jag måste ju ha gjort det.. Vad som hänt är  att jag fortfarande inte är gravid. Och nu har det gått ett år. Så jag hoppas det är okej att jag hoppar in här, igen :)
    Absolut, välkommen tillbaks :)
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?