• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (J) skrev 2013-05-10 07:09:22 följande:

Tack för ditt svar! Alltså, idag på BIM-3 tog jag ett test jag tror är positivt. Kan knappt tro det. Känner absolut ingenting. Visade min sambo och även han såg ett svagt streck så han blev ju nervös som vanligt
    Men GRATTIS J. Vad roligt!!! Håller alla tummar för dig med att det går hela vägen och inte tjabblar!!

Nu blir jag dock ännu mer ledsen över att jag inte haft ÄL sen december:( Så jobbigt att påminnas. (Sorry att jag grumlar lyckan!!)

Jaja, den som väntar på något gott. NI får hålla alla tummar om/när vi drar igång med IVF. Börjar bli rädd för att det är något "fel" på riktigt med mig bara. Är ju ett tag sen vi tog proverna (innan allt började tjabbla) och jag har massa konstiga symptom. Känns inget bra alls! Kroppen vill kanske inte. Borde kanske lyssna på den..?!
  • Pommac

Jag brukar aldrig ha PMS! Men Gud vad arg jag är!!! Jag har varit lättretlig hela veckan. Usch vad jobbigt. Har ont i ryggen också och det har jag också haft hela veckan. Är på ÄL+ 10 idag. Just skällde jag ut min make i telefon och det brukar aldrig hända! Känner mig hemsk. Usch. Hoppas nästan att jag är gravid. Känner inte igen mig själv. Om jag får mens så kommer jag nog blöda dubbelt med tanke på min PMS.

• LängtansBlåaBlomma

Här går vi in i den åttonde månaden utan resultat. Jag undrar hur ni doserar den vita grapefruktjuicen? När drack ni den och hur mycket?

• Anonym (7:e)

Jag undrar samma som längtansblåablomma + vart man köper det, och hur smakar det?

• Anonym (samma.)
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-05-10 13:49:49 följande:
    Här går vi in i den åttonde månaden utan resultat. Jag undrar hur ni doserar den vita grapefruktjuicen? När drack ni den och hur mycket?
    Anonym (7:e) skrev 2013-05-10 15:42:51 följande:
    Jag undrar samma som längtansblåablomma + vart man köper det, och hur smakar det?

Jag drack 3 dl varje morgon. Från mensens första dag och jag dricker den fortfarande. Den smakar lite beskt men efter ett tag så vänjer man sig vid smaken. Nu tycker jag den är riktigt god. 

Har hört att tropicana har vit grapefruktjuice. Så antar att man kan köpa den på ica? Men det är tydligen inte alla affärer som har den vita, bara den röda. Får leta runt lite. 
  • Dracarys
    Anonym (samma.) skrev 2013-05-10 16:05:43 följande:

Jag drack 3 dl varje morgon. Från mensens första dag och jag dricker den fortfarande. Den smakar lite beskt men efter ett tag så vänjer man sig vid smaken. Nu tycker jag den är riktigt god. 

Har hört att tropicana har vit grapefruktjuice. Så antar att man kan köpa den på ica? Men det är tydligen inte alla affärer som har den vita, bara den röda. Får leta runt lite. 
    Jag kollade lite när jag handlade idag eftersom ni har pratat så mycket om vit grape, men jag hittade bara röd. Det kanske inte är säsong för vit grape?
  • Thotis90
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-05-10 13:49:49 följande:
    Jag drack 2-2.5 dl varje morgon mellan dag 1-15. Det återstår att se om det gav resultat. BIM (dag 30) idag.
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2013-05-10 17:05:22 följande:
    Jag kollade lite när jag handlade idag eftersom ni har pratat så mycket om vit grape, men jag hittade bara röd. Det kanske inte är säsong för vit grape?
    Tror alltid det är säsong. Det är bara att vissa affärer köper inte in den då den inte är lika populär. Du kan alltid be ditt lokala ica köpa in. 

Annars testa att titta på juicerna som finns i den vanliga hyllan. Alltså inte kylda. 
  • Thotis90
    Dracarys skrev 2013-05-10 17:05:22 följande:
    Det är inte alla butiker som har den vita. Cirtygross här där vi bor har t.ex. inte det, men Hemköp har så jag köper där
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-05-10 07:53:07 följande:

Tack tack Ja 2 st så nära också, hoppas det vänta nu så resten blir gravida också nu Jag drack vit grapejuice så den rekommenderas stenhårt!!
    Hur går det? Tagit något nytt test?
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?