• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2013-05-01 17:36:53 följande:
    Se på tusan! Nu är jag nästan hundra på att jag haft ägglossning! Fick känningar i söndags vilket jag trodde var mensvärk men sen fortsatte det att göra ont på måndagen och tisdagen också. Speciellt när vi har haft sex. Blev precis så där öm som jag brukar vid ägglossning. Så jag fick alltså ägglossning på själva bim dagen. Jag är glad eftersom jag inte trodde jag skulle få någon. Hoppas cykeln är tillbaka ställd nu. Hoppas på bim runt 10-12 maj. :)
    Spännande! Vad skönt och så härligt att få vänta. Själv hatade jag den känslan förut då det blev så berg-och-dalbane-aktigt men nu efter 3 cykler utan ÄL så skulle jag ge en hel del för den känslan. Tänk att man alltid ska längta efter det man inte har. Håller alla tummar för att det tar sig nu!

Själv hoppas jag verkligen på ÄL nästa vecka. Ni får gärna tänka på mig/oss :)
  • Anonym (tvålen)
    Dracarys skrev 2013-04-30 20:12:51 följande:
    Näpp, det är definitivt mens på gång här, har haft klassiska symptom: +1 kg och dåligt humör.

Då blir det läkarbesök nästa vecka.

Och veckan efter blir det infosamtal med kommunen om adoption. Troligen går vi på det spåret, jag känner mig inte alls trygg i alla dessa hormonbehandlingar som man kan behöva göra. Men vi får se vad läkaren säger!

Om det är min man det är fel på så känns det som att biologiskt barn får kvitta. Det skulle inte alls kännas bra att använda en annan mans gunk. Det skulle kännas som en kränkning av min kropp, på något sätt...
    Lycka till på läkarbesöket! Hoppas de inte hittar något "konstigt"

Jag tror ni helt tänker rätt om adoption. Är man intresserad av det är det lika bra att sätta bollen i rullning direkt. Tar ju tid och ni kan ju försöka vidare för egen maskin under tiden.

Själva är vi inte så intresserade av det alternativet och dessutom är vi nog för gamla... Fosterbarn är ju ett alternativ men vi är inte där ännu.
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (samma.) skrev 2013-04-30 08:30:26 följande:
    Tack. Har äntligen börjat få lite ömma bröst. Skönt att känna något i allafall. 2 små incidenter med illamående igår. Men de var väldigt små och korta. Men det är ju positivt att jag börjar känna mer i allafall. 

Min man är så glad. Trodde aldrig att han skulle bli så glad som han är. Han har förvånat mig rejält. 
    Vad härligt. Vill  också glädja min man...
  • Anonym (tvålen)
    Juronjaure skrev 2013-04-28 22:51:16 följande:
    Åh tack :) Skönt att någon annan hoppas när jag inte orkar <3
    Hur går det?! ÄL + 11 idag va!? När har du BIM?!
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2013-05-01 21:49:50 följande:
    Spännande! Vad skönt och så härligt att få vänta. Själv hatade jag den känslan förut då det blev så berg-och-dalbane-aktigt men nu efter 3 cykler utan ÄL så skulle jag ge en hel del för den känslan. Tänk att man alltid ska längta efter det man inte har. Håller alla tummar för att det tar sig nu! Själv hoppas jag verkligen på ÄL nästa vecka. Ni får gärna tänka på mig/oss :)

Ja, det är en underbar känsla. Hoppas verkligen det ska ta sig nu på försök 12. Tar det sig inte på försök 12-14 ska jag boka en tid för utredning. Tänker på dig! Håll oss uppdaterade!
  • Anonym (blomman)

Trodde min mens kom igår. Började blöda igårkväll men bara lite lite, och ljust rosa. Men idag, ingenting. Fattar ingenting. Ska ha mens på fredag eller lördag så trodde den var tidig. Mellanblödningar brukar jag aldrig ha. Vad kan detta vara?

• Pommac
    Anonym (blomman) skrev 2013-05-02 12:18:54 följande:
    Trodde min mens kom igår. Började blöda igårkväll men bara lite lite, och ljust rosa. Men idag, ingenting. Fattar ingenting. Ska ha mens på fredag eller lördag så trodde den var tidig. Mellanblödningar brukar jag aldrig ha. Vad kan detta vara?

TESTA! =) Kanske en nidis?
  • Anonym (blomman)
    Pommac skrev 2013-05-02 16:58:45 följande:
    TESTA! =) Kanske en nidis?

Jag testade innan idag men neg. :(
    Men kan nidis komma så sent, ska ju ha mens imorgon eller lördag? Gaaahh, vill så gärna tro att det är en nidis!
  • Pommac

Det kanske var en genombrottsblödning? Visst kommer den senare? Blöder du nu också?

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?