• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Thotis90
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-05-13 21:37:47 följande:
    Varför är cd 18 försent? Min bm frågade inte ens vilken dag jag var på men fick tid dag 12 räknar jag ut nu.
    Spolningen skall göras innan ägglossningen, annars kan ett ev. befruktat ägg spolas bort.
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Thotis90
    Anonym (tvålen) skrev 2013-05-13 21:31:35 följande:
    Usch vad tråkigt Thotis! Kunde de inte ge dig en tid nästa cykel då så du vet att det är på G och kan få ett datum att fokusera på?!
    Nej. De vill att jag ringer så fort jag får mens och så kollar de om det finns en ledig tid. Så jävla dåligt upplägg!
  • Anonym (J)
    Thotis90 skrev 2013-05-13 22:00:54 följande:
    Nej. De vill att jag ringer så fort jag får mens och så kollar de om det finns en ledig tid. Så jävla dåligt upplägg!

Sjukt bittert! Ring om nån dag igen kanske dom fått in nån avbokning du kan ta snabbt?
  • Anonym (tvålen)
    Thotis90 skrev 2013-05-13 22:00:54 följande:
    Ja, konstigt system. Men hur länge skulle du inte ha väntat om du inte ringt?!
  • LängtansBlåaBlomma
    Thotis90 skrev 2013-05-13 22:00:19 följande:
    Spolningen skall göras innan ägglossningen, annars kan ett ev. befruktat ägg spolas bort.
    Okej. Då är nog cd 12 ofarligt.
    Jag skulle också ringa när jag fått mens men fick tid fort så på min mottagning funkar det. Men på din borde de verkligen fundera på rutinerna. 
  • Anonym (blomman)

Nån som kan förklara det här med spolning för mig? Har googlat lite å har förstått att det kan "rensa rören" eller hur man nu ska förklara det. hehe.
    Men kan vem som helst få det eller måste man vara under utredning? Ska man ha försökt en viss tid?
    Hur går det till egentligen?  

• Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-05-13 21:24:29 följande:
    Tack tjejer!
    Vi lyckades på 12e försöket så det tog ett år.

Snart är det er tur! Kan rekommendera att testa den vita grapejuicen, eller ja det funkade för mig just när jag testade den iaf
    Rekommenderar den med. Fungerade för mig också första gången jag testade den. 
  • MMM01

Ja, tog mitt tredje grapefrukt juice glas igår. Gillade inte grapefrukt förut men nu tycker helt ok.

• Thotis90
    Anonym (tvålen) skrev 2013-05-13 22:41:43 följande:
    Ja, konstigt system. Men hur länge skulle du inte ha väntat om du inte ringt?!
    Jag får ingen tid om jag inte ringer.
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-05-13 21:24:29 följande:
    Tack tjejer!
    Vi lyckades på 12e försöket så det tog ett år.

Snart är det er tur! Kan rekommendera att testa den vita grapejuicen, eller ja det funkade för mig just när jag testade den iaf
    Tagit fler test?
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?