• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (samma.)
    MMM01 skrev 2013-05-19 11:13:45 följande:
    Hjälp! Vågar man hoppas nu eller?
    Är på dag 37 och ingen mens. Idag var mina bröst superspända, speciellt i duschen! Brukar inte vara så innan mens. Brukar ha en cykel på 28-32 dagar. Är inne på 11: e försöket nu!
    Vågar inte testa än heller. Så fort jag har testat och börjat få förväntningar så värker det till i magen av den välbekanta mensvärken och besvikelsen är ett faktum.
    Väntar kanske några dagar!
    Håller tummarna för dig.. Testade du något speciellt denna månaden?
  • MMM01

Tack! Jag har varit slarvig med sallad men skärpt till mig senaste månaderna. Hoppas bara nu att inte mensen dyker upp. Känns så typiskt att om man hoppas då dyker mensen upp. Har börjat med vita grapen men lite sent för att det skulle påverka denna månad!

Blir nog ett test i veckan!

• Anonym (blomman)

Denna månaden kör jag med munkpepparn och grapejuice och jag verkar ha fått ÄL väldigt tidigt denna cyklen. Skulle haft ÄL runt 23-24 Maj men fick utslag redan den 17 Maj, samt 18 och idag den 19:e. Kan det verkligen stämma?

17 Maj gjorde jag ett test som var starkt positivt. 
    18 Maj gjorde jag 2 test, första testet var väldigt starkt positiv, gjorde det på förmiddagen. Den andra testet blev negativt, den gjorde jag på kvällen.
    19 Maj gjorde jag testet nu precis, vid lunch. Återigen var det STARKT positivt. 

Jag e lite förvirrad, kan detta verkligen stämma? Eller ja, ÄL har jag ju tydligen men kan man få positivt i 3 dagar? 

• MMM01

Tycker det låter som du är gravid:)
    Men förstår det är svårt att ta in;)
    Vilket försök?

• Anonym (blomman)
    MMM01 skrev 2013-05-19 13:10:22 följande:
    Tycker det låter som du är gravid:)
    Men förstår det är svårt att ta in;)
    Vilket försök?

Kan man se att man e gravid med ÄLtester? E ju det jag använt, inte gravtester.

Hade mens för 2 veckor sen snart, borde ju vara alldeles för tidigt för att testa eller ens märka det. 

Detta blir 5:e försöket.   
  • MMM01

Ursäkta tänkte lite rörigt! Har gravtest i huvudet så läste det jag ville läsa.

• Anonym (blomman)
    MMM01 skrev 2013-05-19 16:27:57 följande:
    Ursäkta tänkte lite rörigt! Har gravtest i huvudet så läste det jag ville läsa.
    hihi ;) Jag önskar det var gravtest.

Ingen som vet varför det blir så med ÄLtesterna? Ska bli spännande å se om det e positivt imorgon också, isf blir det 4 dagar i rad. 
  • Juronjaure

blomman: Jag brukar ha positivt i 2-3 dagar. Vet inte varför, men tror inte att det är nåt ovanligt fenomen i alla fall :)

• Anonym (blomman)
    Juronjaure skrev 2013-05-19 19:10:19 följande:
    blomman: Jag brukar ha positivt i 2-3 dagar. Vet inte varför, men tror inte att det är nåt ovanligt fenomen i alla fall :)

Okej. Men när har man då ÄL egentligen? 12 timmar efter första positiva?

Gjorde ett test nyss och det var negativt, så i 3 dagar fick jag positivt. Förstår inte varför jag fick ÄL så tidigt denna månaden.
    Kan det vara pga munkpepparn?

Har inte haft några stora ÄL känningar i magen, bara väääldigt ömma bröstvårtor. Kan knappt röra dom.     
  • MMM01

Nej, jag känner mig inte som mig själv! Känner mig lite deppig, köper ett test ikväll och tar imorgonbitti! Nu måste jag veta om gravid ir om mensen bara är sen!
    Nu får det bli besvikelse om så vill!

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?