• MMM01

7 månaden med försök.. Fler?

Hej! Är inne på 11: e försöket med andra barnet! Blir så trött på att det tar sådan tid:(
    Har köpt vit grapefrukt juice som ska testa nu! Vad är munkpeppar ?
    Går o väntar på mensen, känner mig inte minsta gravid så man vet nästan vad man har att vänta! Känner mig rätt negativ nu för nu känns det verkligen att man försökt ett tag!

• MMM01

Tack! Ska googla på munkpeppar! Ska ta mitt första grapefrukt juice nu. Vad bra att det kan bli godare med tiden:) !

Har inte kört kurer tidigare så nu har man kommit till det steget. Försöka lite till sen gå på utredning.

Ja, har många vänner som vid andra barnet har fått försöka väldigt länge 2-3 år men till slut gått. Så ofta går det ju vägen:) .

• MMM01

Grattis anonym J! Vilket försök?
    Längtar verkligen till den dagen som man går runt full med hormoner och plus på stickan:)

• MMM01

Ja, tog mitt tredje grapefrukt juice glas igår. Gillade inte grapefrukt förut men nu tycker helt ok.

• MMM01

Ja, den juicen vågar man inte vara utan nu:)

• MMM01

Hjälp! Vågar man hoppas nu eller?
    Är på dag 37 och ingen mens. Idag var mina bröst superspända, speciellt i duschen! Brukar inte vara så innan mens. Brukar ha en cykel på 28-32 dagar. Är inne på 11: e försöket nu!
    Vågar inte testa än heller. Så fort jag har testat och börjat få förväntningar så värker det till i magen av den välbekanta mensvärken och besvikelsen är ett faktum.
    Väntar kanske några dagar!

• MMM01

Tack! Jag har varit slarvig med sallad men skärpt till mig senaste månaderna. Hoppas bara nu att inte mensen dyker upp. Känns så typiskt att om man hoppas då dyker mensen upp. Har börjat med vita grapen men lite sent för att det skulle påverka denna månad!

Blir nog ett test i veckan!

• MMM01

Tycker det låter som du är gravid:)
    Men förstår det är svårt att ta in;)
    Vilket försök?

• MMM01

Ursäkta tänkte lite rörigt! Har gravtest i huvudet så läste det jag ville läsa.

• MMM01

Nej, jag känner mig inte som mig själv! Känner mig lite deppig, köper ett test ikväll och tar imorgonbitti! Nu måste jag veta om gravid ir om mensen bara är sen!
    Nu får det bli besvikelse om så vill!

• MMM01

Testade inte imorse. Tåget försenat så hann inte till Apoteket! Men drar mig lite för att testa är så rädd för att få minus och sen bara vänta på mens! Men ska nog köpa ikväll, nyfikenheten och hoppet tar över rädslan.

Ja, man fattar inte varför går så segt! Första barnet var som att trycka på en knapp. Ja, är ju några år äldre nu så kan ju spela in!
    Men är inne försök 11 så nu tycker borde hända snart. Har flera kompisar som försökt länge med 2:a barnet och efter 2-3 år hände det bara! Men hoppas slipper vänta så länge!

• MMM01

Läste gamla mejl som jag skickade till en kompis när jag var gravid 2008 2 ggr, ena gången ma. Hade ju mkt mer symptom de gångerna än om jag jämför med nu. Så insåg nog att mensen bara är sen. Men köper ett test ifall jag omedvetet går o spänner mig för det!

• MMM01

Tror inte det är sant PLUSSADE imorse på 11:e försöket! Vi hann precis till Apoteket innan stängning igår! Tvivlade på att ta testet imorse och tänkte minus och mensen kommer idag! Men blev plus direkt!

• MMM01

Har inte haft så mkt symtom heller den här gången så blev lite överraskad:) .

• MMM01

Tack:)
    Ja, kan vara skönt att kolla upp så slipper man fundera! Men blir lätt frustrerad när inget händer!
    Trodde inte när jag började skulle ta 11 månader när det var så lätt för några år sen! Men kan inte greppa att det är sant!

• MMM01

Tack! Håller tummar:) ! Var också inne på att göra utredning och sen ivf. Förstår är pirrigt:) !

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?