Inlägg från: Anonym (blomman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (blomman)

7 månaden med försök.. Fler?

Hej!

Får man vara med här? :D

Jag och min sambo är inne på vårt femte försök. Vet att det finns dom som försökt mycket längre än så men jag börjar redan bli tokig. Det är så frustrerande.

Denna månaden är första gången jag använder ältest, tror jag ska ha äl nån gång denna veckan. Ska bli spännande å se om jag testar positivt. Känns skönt å veta om man verkligen har äl eller inte. 

Ni kanske kan ge lite tips, läste att nån testat grapejuice å nån munkpeppar. Lät intressant. När ska man börja med detta och var kan man köpa det?

Jag testade bisolvonmetoden förra månaden, men det hjälpte inte. Då tog man 3 tabletter om dagen från mensens första dag till äl. Men då jag inte hade ältest förra månaden så fick jag gissa lite när jag hade äl. Men som sagt, det hjälpte inte så den metoden hoppade jag över denna månaden.

Jag börjar snart tro att vi inte kan få barn. Gaaahh, blir tokig. Vi har inga barn sedan tidigare. Jag är 28 år och han 25 år.              

• Anonym (blomman)
    Thotis90 skrev 2013-04-16 11:00:09 följande:
    Det är precis som med andra kosttillskott/tabletter (t.ex. Bisolvon): man börjar med det vid första blödningsdagen och slutar vid ägglossningen. Jag dricker grapefruktjuice och munkpeppar, men tar andra kostillskott också. Grapefruktjuicen kan man köpa på vilken mataffär som helst. Jag köper Tropicanas. Munkpeppar beställde jag på Bodystore.com.

Tack, ska nog köpa munkpeppar. Är det i tablettform?

Jag håller på med mina ÄL test, ska ha äl imorgon men testar bara negativt. :( Börjar undra om jag har äl överhuvudtaget. Kanske därför det inte tar sig. Kan man ha mens men ingen äl egentligen? 
  • Anonym (blomman)
    Thotis90 skrev 2013-04-18 12:50:50 följande:
    Jag har munkpeppar i form av droppar (man späder ut 15-20 droppar i vatten, gärna upp till 3 ggr/dag). Jag är inte bekant med munkpeppar i tablettform, men det finns säkert  

Vad gäller mens utan ägglossning så kan man ha det, men det brukar bara vara 1-2 ggr/år - inte mer.  

puh, får hoppas det bara är denna månaden som ägglossningen spökar. har dock älkänningar men testar bara neg. Får kanske beställa munkpeppar redan nu så man e redo om mensen kommer.

Vad är det munkpepparn hjälper till med egentligen? 
  • Anonym (blomman)
    Thotis90 skrev 2013-04-18 13:02:11 följande:
    Babycenter - "Agnus Castus är ett plantbaserat kosttillskott av hög kvalitet som även är känt som munkpeppar. Det aktiva ämnet har i flera studier visat sig kunna bidra till att minska PMS symptom (premenstrual syndrom) och ge andra positiva effekter på kvinnors hormonella hälsa. Agnus castus har en balanserande effekt på hypofysen, är progesteronstimulerande och kan reglera menstruationen."

bodystore.com står det att Agnus Castus behåller kroppens fertila nivåer.

Spännande, verkligen värt ett försök. :)
  • Anonym (blomman)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-04-18 19:36:54 följande:
    Tyvärr kan man ha mens utan äl men då brukar cyklerna vara lite längre än för genomsnittskvinnan (och om man bara tittar på sig själv som individ längre än de månader man har äl). De brukar då inte heller vara "på dagen" dvs variera lite i längd. Har du en regelbunden cykel på 28-30 dagar skulle jag gissa att du har ÄL de flesta av årets månader. Är du lite äldre kan det dock hoppa över oftare. Om man är smal, tjock, bantar, tränar mycket, utsätts för extrem stress etc kan ÄL hoppa över en gång eller flera men om det inte är alltför extremt brukar kroppen vara smart nog och kompensera lite, men det kan vara bra att tänka på att tex inte träna för Göteborgsvarvet om man försöker plussa. Jag försöker tex minska min träning för att inte förstöra chanserna.
    Om du inte får utslag på ÄL test skulle jag köpa en billig sort och testa 3 ggr per dag en cykel. En del har bara plus ett kort tag (ffa yngre) och då kanske du missar din peak. Man ska gärna testa mellan 10 och 20 har jag också läst. Inte morgonurin.

Själv väntar jag på mens. Dag 31 nu och ingen röd fara i syne. Vad är detta?? Blir sååå trött!!
    Har du tagit ett gravtest? Kanske en liten krabba på G? :)

Jag tror jag fick positivt på älstickan precis. :D Så lättad nu. hihi. Båda strecken är lika starka så det borde ju betyda positivt?
    Jag kör med dom billiga testen nu, har testat 2 gånger om dagen. Men nästa cykel tänkte jag testa 3 gånger då jag läst att det är bättre om man har en kort stegring.

Men hur är det nu, har man ägglossning 24 timmar efter stegringen? Jag e lite lost. haha. 

• Anonym (blomman)

Förra cyklen så började jag få extremt ont i brösten innan mens, dom svullnade även till dubbel storlek. Så vi trodde jag var gravid då jag aldrig haft det så innan. Men mensen kom.

Denna cyklen är samma sak, hade ÄL för några dagar sen och började då få inte i bröstvårtorna framför allt å brösten är lite svullna. Jag ska ha mens den 3/5. Ska jag ha så ont i brösten fram tills dess. Fattar ingenting, brukar aldrig ha så här känsliga bröst. Bara man stöter till så gör det mega ont.

Har ju hört att man kan ha ont om man är gravid men då jag bara för några dagar sen hade ÄL så borde jag inte kunna känna symtom innan. Å det var samma sak förra cyklen. Spelar min kropp ett spratt med mig?    

• Anonym (blomman)

Har BIM på fredag eller ev lördag då min ÄL var en dag sen denna månaden. Tror inte det har tagit denna gången heller. Har lite mensvärk och ömma tuttar precis som förra månaden.

Jag har köpt hem munkpeppar å ska börja med det så fort mensen kommer igår. Men måste fråga er som har testat detta, räcker en flaska? Köpte på bodystore... blev lite fundersam så man skulle ta det 3 gånger om dagen. Räcker verkligen 1 flaska då? Vill inte att det ska bli glapp om jag måste beställa än till. hehe.

Har även köpt hem grapejuice, mest för att provsmaka. Ska börja dricka det varje morgon så fort mensen kommer. Här var den ganska svår att hitta. :/

• Anonym (blomman)

Anonym (samma.) skrev 2013-04-30 08:28:26 följande:
    Munkpepparn räcker lite mer än en månad. Jag läste att man ska ta den hela cyklen genom då den ger bäst effekt efter 3 månader.  Grapejuicen blir riktigt god efter att ha druckit den ett tag. Jag hade jättesvårt att hitta, hittade ingen färsk så fick köpa sådan som står i vanlig hylla och inte kylhyllan.

Aha så man ska ta den hela cyklen? Läste att man bara ska ta det fram till ÄL. Det är inte farligt att ta munkpeppar om man blir gravid, för fostret då?
    Vilken tur att grapejuicen bli godare. haha, det var ju inte det godaste jag druckit. Men hjälper det så är det värt det. :) 

Aha, då ska jag kolla den hyllan oxå. Tack för tipset.  
  • Anonym (blomman)
    Anonym (samma.) skrev 2013-04-30 09:01:23 följande:
    Får man plus ska man sluta. Men då den ger bäst effekt efter 3 månader  så blir det inte så bra om man tar ett uppehåll efter varje ägglossning. Någon hade fått det utskrivet av fertilitetsläkare i Tyskland där de ger det som ett första steg i barnlöshet och där sa de att man skulle ta det hela cykeln och helst 3 månader i streck. Om man inte får plus innan.  Tror att de vet vad de pratar om iom att de ger munkpeppar på recept.

Tack för tipset!
    Ska testa det hela cyklen då. :) 
  • Anonym (blomman)

Trodde min mens kom igår. Började blöda igårkväll men bara lite lite, och ljust rosa. Men idag, ingenting. Fattar ingenting. Ska ha mens på fredag eller lördag så trodde den var tidig. Mellanblödningar brukar jag aldrig ha. Vad kan detta vara?

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?