Inlägg från: Anonym (7:e) |Visa alla inlägg
  • Anonym (7:e)

7 månaden med försök.. Fler?

För oss blir det 7:e försöket. Är på äl+6 idag. Har testat äl-test, gav inte så mycket, testat nattljusolja sedan slutet på september. Håller med om att allt försök tär på förhållandet på så sätt att båda känner sig smått otillräckliga. Vi vet ju inte vad det beror på att det inte blir något. Jobbigt.. men förhoppningsvis så blir vi föräldrar så småningom :)

Hej.. väldigt längesedan jag skrev i denna tråd. Minns inte ens vad jag skrev... men jag hade redan ett anonymt nick, så jag måste ju ha gjort det.. Vad som hänt är  att jag fortfarande inte är gravid. Och nu har det gått ett år. Så jag hoppas det är okej att jag hoppar in här, igen :)

Jag fick min mens idag, exakt ett år sedan jag slutade med ppiller.. så nu skippar jag appar för att hålla koll. Det lönar sig ju inget ändå.

Juronjaure skrev 2013-05-09 19:36:18 följande:
    :( Blir det utredning?

Inte än.. jag ger det till oktober, och tar det sig inte innan dess så blir det troligtvis utredning.

Jag undrar samma som längtansblåablomma + vart man köper det, och hur smakar det?

Jag har ätit nattljusolja, som i det hela fungerar som munkpeppar, då fick jag mensen på dag 31-32 och när jag slutade med dem så blev cykeln helt plötsligt 26-27 dagar.

Thotis90 skrev 2013-05-12 08:38:17 följande:
    Jag kombinerade grapefruktjuice, munkpeppar och jättenattljusolja försöket som var. Något av det gjorde min cykel längre (tvivlar starkt på att det var juicen...)

Jag har inte testat juicen, men jag är skeptisk till nattljusoljan och munkpeppar, för om det gör cykeln längre så blir det ju färre ägglossningar utslaget på säg, 3 år.. :O ? Så då har jag hellre en kortare cykel än att den börjar bli över 30dagar. Kanske bra för dem som har kort lutealfas och väldigt korta cykler.... Men annars ska man nog inte laborera så mycket med sånt....
    MMM01 skrev 2013-05-19 11:13:45 följande:
    Hjälp! Vågar man hoppas nu eller?

Är på dag 37 och ingen mens. Idag var mina bröst superspända, speciellt i duschen! Brukar inte vara så innan mens. Brukar ha en cykel på 28-32 dagar. Är inne på 11: e försöket nu!

Vågar inte testa än heller. Så fort jag har testat och börjat få förväntningar så värker det till i magen av den välbekanta mensvärken och besvikelsen är ett faktum.

Väntar kanske några dagar!

Vad duktig du är som "gått över" tiden utan att testa! Jag brukar alltid testa dagen innan bim ;)

Måste säga att gud vilken befrielse det är att inte använda någon app längre! Visserligen har jag ingen aning om äl och mens nu, men ändå! Ett stressmoment mindre :) så nu kanske det äntligen tar sig på försök 13!
    MMM01 skrev 2013-05-22 06:25:17 följande:
    Tror inte det är sant PLUSSADE imorse på 11:e försöket! Vi hann precis till Apoteket innan stängning igår! Tvivlade på att ta testet imorse och tänkte minus och mensen kommer idag! Men blev plus direkt!

grattis!! :)
    Thotis90 skrev 2013-05-25 16:20:17 följande:
    Här vankas det ägglossning (dag 14 idag). Jag vill inte att det skall ta sig den här gången då jag är osäker över om jag vill vara med sambon eller ej... 

Vad jobbigt =\ hoppas det blir det det bästa, oavsett vad du väljer.
    Thotis90 skrev 2013-05-25 17:09:03 följande:
    Jag har ingen aning om hur jag skall göra. En av anledningarna till att jag överväger att lämna är att jag fortfarande älskar mitt ex (och han mig).

Älskar du din nuvarande sambo? Hur kände du när det tog slut med ditt ex? Du får leta djupt inom dig. Kanske ska ni ta en paus?
    Anonym (blomman) skrev 2013-05-29 09:56:45 följande:
    Hade aldrig trott att det skulle vara så svårt att få ett plus som det verkligen är.

Igår bröt jag ihop totalt efter att sambon sa att han var trött på att prata om det. Han är inte alls orolig eller nojjig över det utan han tänker positivt. Så jag började storgråta och kände mig bara så hopplös och otillräcklig. Tänk om jag inte kan ge honom några barn, tänk om det är något fel på mig. Allt negativt bara flög runt i skallen på mig. Å sen fick jag ångest över att jag tänker negativt. Vill inte sätta press på sambon eller skrämma honom. 

Men jag behövde kanske bara släppa allt, låta tårarna spruta å ta nya tag. Försöka sluta tänka på det. Men det är så svårt. Jag ser bäbisar och gravidmagar överallt!!

Hur går det för er andra? Känner ni igen den här hopplösheten? Hur tar ni det när det blir minus på stickan varje månad? Hur hanterar ni det, å hur hanterar er kille det?     

hur länge har ni försökt?

Jag tror att karlarna tar det lättare för det är inte dom som känner kroppen. Det är vi som känner att brösten spänner, att man kanske mår lite illa ändå denna morgon, mensvärken som förhoppningsvis är molväxtvärk. De kan helt enkelt inte relatera till det, och därför koppla bort tankarna - för de KÄNNER inte.

Önskar att jag kunde säga att det blir bättre för varje gång, men det gör det inte. Men jag kan trösta dig med att vissa månader så kommer det att kännas mindre, och andra mer. Men det går inte att stänga av.

Efter 13 månader så har jag. accepterat läget, och tänker att oavsett hur vi får ett barn så kommer vi att få bli föräldrar. Fungerar det inte nu, så kanske det fungerar med hjälp, och fungerar det inte då - ja då finns det adoption.

Föräldrar kommer vi alla bli tillslut :) försök bara njuta av tiden, annars missar ni så mycket vackert som händer i livet i övrigt!

Sitter här med mensvärk så det blev inget denna gång heller. Testade idag, men negativt test :( ORKAR INTE!! så orättvist. Varför får inte vi bli gravida :(

Min mens kom den också, två dagar sent. Jag trodde verkligen att det hade tagit sig, men icke. För oss blir det försök 13. Men jag orkar snart inte, utan funderar på att börja med piller igen. Tills sambon är redo för utredning, så slutar jag då igen. För det är fruktansvärt psykiskt påfrestande att bara gå och längta och hoppas och få mensen varenda jäkla månad....

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?