• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Pommac
    PyssIce skrev 2013-08-21 13:19:47 följande:
    Så jobbigt :( Man förväntar sig ju att det ska gå så lätt, man blir ju alltid intalad att skydda sig så noga för att man kan bli gravid annars, och när man väl vill bli gravid är det inte alls så lätt. Håller tummarna för att det blir en bebbe för er snart och att allt går bra :)

Ja, man undrar ju varför man ska skydda sig egentligen. Helt onödigt. Tack vad snäll du är! Håller tummarna för dig också! 😉
  • Anonym (tvålen)
    PyssIce skrev 2013-08-21 10:25:16 följande:
    8:de månaden med försök nu, hoppas på plus den här gången och verkar lovande. Men som sagt, 8 måander med minus som slgait en i ansiktet varje gång. Ingen kul väntan :P
    Välkommen hit Pysslce! Hoppas ni lyckas fortare än vi "kvarhängare" Vi får försöka stötta varandra. Vi kör IVF nr 2 nu och hoppas på det bästa!
  • Anonym (tvålen)
    Sabina1982 skrev 2013-08-21 19:28:19 följande:
    Gjorde ett el förlåt 2 test ikv o har efter 9 månaders försök äntligen plussat :)
    Grattis!
  • Anonym (tvålen)
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-08-21 19:16:44 följande:
    Jag räknar ner dagarna tills jag ska börja med Puregon försök nr 2. Blir Bim ungefär i oktober skulle jag tro...
    Sorry, nu har jag inte helt hängt med. Har ni redan testat Puregon en gång alltså? Och då gick det inget bra?! Hoppas det funkar. Ska försöka hinna läsa i din blogg så jag hänger med på allt:)
  • LängtansBlåaBlomma
    Anonym (tvålen) skrev 2013-08-21 22:47:23 följande:
    Sorry, nu har jag inte helt hängt med. Har ni redan testat Puregon en gång alltså? Och då gick det inget bra?! Hoppas det funkar. Ska försöka hinna läsa i din blogg så jag hänger med på allt:)
    Jag körde en kur precis innan sommaren, i maj-juni. Jag fick en mogen äggblåsa men ingen graviditet tyvärr.
  • Juronjaure

Fy vad länge sedan det var 7 månader........

Hej igen alla, hoppas ni haft en bra semester! Nån som plussat på sistone?

• Anonym (tvålen)
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-08-23 15:59:04 följande:
    Jag körde en kur precis innan sommaren, i maj-juni. Jag fick en mogen äggblåsa men ingen graviditet tyvärr.
    Håller tummarna allt jag kan!
    Juronjaure skrev 2013-08-24 23:06:48 följande:
    Fy vad länge sedan det var 7 månader........

Hej igen alla, hoppas ni haft en bra semester! Nån som plussat på sistone?
    Inga + här men snart kör vi ÄP nr 2 så ni får gärna hålla tummarna att det går bra och vi får något tillbaka. Gärna en blastocyst

• Juronjaure
    Anonym (tvålen) skrev 2013-08-25 15:12:50 följande:
    Håller tummarna allt jag kan!

Inga + här men snart kör vi ÄP nr 2 så ni får gärna hålla tummarna att det går bra och vi får något tillbaka. Gärna en blastocyst

ÄP?
  • Anonym (tvålen)
    Juronjaure skrev 2013-08-26 07:33:04 följande:
    ÄP?
    Äggplock :D

Man kommer rätt snabbt in i termerna vid IVF på gott och ont och använder förkortningar som kanske inte är så uppenbara. Sorry! Först tar man sprutor (efter ev nedreglering med nässpray) så att det ska bildas många fina ägg och sedan plockar man ut dem = ÄP. Sedan låter man äggen befruktas av spermier (parets egna eller donerade) och sedan återförs eventuella embryon.  Så det är efter ÄP som vi vet om det blivit några ägg och sedan om det blivit några befruktade och sedan om det blivit något bra som kan sättas in. Det är ju såklart det vi hoppas på!! Och i slutänden såklart ett stort fett +!

(Äggdonation finns också och i andra länder(?) embryodonation)
  • Juronjaure
    Anonym (tvålen) skrev 2013-08-26 21:37:25 följande:
    Äggplock :D

Man kommer rätt snabbt in i termerna vid IVF på gott och ont och använder förkortningar som kanske inte är så uppenbara. Sorry! Först tar man sprutor (efter ev nedreglering med nässpray) så att det ska bildas många fina ägg och sedan plockar man ut dem = ÄP. Sedan låter man äggen befruktas av spermier (parets egna eller donerade) och sedan återförs eventuella embryon.  Så det är efter ÄP som vi vet om det blivit några ägg och sedan om det blivit några befruktade och sedan om det blivit något bra som kan sättas in. Det är ju såklart det vi hoppas på!! Och i slutänden såklart ett stort fett +!

(Äggdonation finns också och i andra länder(?) embryodonation)
    Aha! :) Hur lång tid tar utredning och sånt, hur lång tid tar det innan man får börja med ivf? Ska till fertilitetskliniken imorgon, första besöket! Hoppas att alla provet och sånt går fort så att man får veta vad som (eventuellt) är fel.
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?