• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Thotis90
    Pommac skrev 2013-08-18 13:00:29 följande:
    Jag funderade på att testa det också. Men det kändes som att mannen också skulle prova isåfall så jag insåg att det blev alldeles för dyrt. Men samtidigt kan det såklart vara värt det. Jag har redan lagt ner tusentalskronor på detta. Vi ska ringa gyn till veckan och boka en tid för utredning. Men det kanske vore värt att testa ändå. Just nu kör jag på tredje månaden med munkpeppar. Man ska tydligen ha bäst fertilitet efter tre månader så nu är det upp till bevis på något vis.  
    Jag har provat munkpeppar, men det var så äckligt så jag fick lov att sluta med det (klarade av 3 veckor totalt). Jag har blivit rekommenderad bidrottninggelé av personalen på Hälsokraft (har en burk sedan tidigare) och då skulle jag ta tabletterna varje dag i 3 månader för bästa effekt. Skall ev. testa det igen senare. Har inte bestämt mig än. Det blir att prova StrongStart till årsskiftet kombinerat med ProgesterAll (det provar jag nästa försök) så får vi se. Sambon skall inte ta några kosttillskott i alla fall då han spermiekvalitet var finfin
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Pommac
    Thotis90 skrev 2013-08-18 13:42:02 följande:
    Jag har provat munkpeppar, men det var så äckligt så jag fick lov att sluta med det (klarade av 3 veckor totalt). Jag har blivit rekommenderad bidrottninggelé av personalen på Hälsokraft (har en burk sedan tidigare) och då skulle jag ta tabletterna varje dag i 3 månader för bästa effekt. Skall ev. testa det igen senare. Har inte bestämt mig än. Det blir att prova StrongStart till årsskiftet kombinerat med ProgesterAll (det provar jag nästa försök) så får vi se. Sambon skall inte ta några kosttillskott i alla fall då han spermiekvalitet var finfin
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se

Okej. Det låter ju som en bra plan! Jag köpte munkpeppar i tablettform så det är bara att svälja. :) på tal om bidrottningsgele så har jag en burk med några tabletter i som jag tänkte göra av med. Kanske får fortsätta med det om du nu fått höra att det är bra. Jag fick troligen ett tidigt missfall sist jag testade (i dec). Så jag har varit lite rädd för det. Men det kan ju vara ett gott tecken också på att man kanske kan bli gravid. :)
  • Anonym (tvålen)

Kul att höra av er tjejer men trist att ni sitter med lika feta minus som vi. Ja, eller jag har ju inte gjort några tester på år och dar (förutom det försmädliga efter första IVF:n då jag blödde som en gris) men jag vet ju att det inte kan bli något plus när jag inte har haft ÄL *depp*
    Klart ni inte ska ge upp. Vi kommer lyckas till slut på något sätt. De andra här i tråden har ju lyckats och varför skulle våra odds vara sämre?!

• längtareftermiraklet

Hej tjejer! oj vad det var länge sen! tiden går så fort! jag är i v 33 nu och snart är det dags för mig..
    känns lite sorgligt att titta in hit för det påminner mig om tiden jag var aktiv här också och trodde att det inte
     fanns en channs att jag skulle bli gravid, med detta vill jag att ni ska veta att er dag kommer också!!
    tappa aldrig hoppet och fortsätt försöka! snart är det er tur också!

Lycka till och ha det bäst fina ni!

• PyssIce

8:de månaden med försök nu, hoppas på plus den här gången och verkar lovande. Men som sagt, 8 måander med minus som slgait en i ansiktet varje gång. Ingen kul väntan :P

• Sabina1982

Väntar på o se om försök nr 9 blev lyckat el ej. Bim +3 idag o ingen mens mem grav symptom

• Pommac
    PyssIce skrev 2013-08-21 10:25:16 följande:
    8:de månaden med försök nu, hoppas på plus den här gången och verkar lovande. Men som sagt, 8 måander med minus som slgait en i ansiktet varje gång. Ingen kul väntan :P

Ja, det är bara att kämpa vidare. Nog trodde jag att jag skulle bli gravid hyffsat lätt. Men icke. Vi har försökt i 18 månader nu så jag förväntar mig inget. Nä det är ingen rolig väntan inte. Nu väntar utredning för oss.
  • PyssIce
    Pommac skrev 2013-08-21 12:52:35 följande:

Ja, det är bara att kämpa vidare. Nog trodde jag att jag skulle bli gravid hyffsat lätt. Men icke. Vi har försökt i 18 månader nu så jag förväntar mig inget. Nä det är ingen rolig väntan inte. Nu väntar utredning för oss.
    Så jobbigt :( Man förväntar sig ju att det ska gå så lätt, man blir ju alltid intalad att skydda sig så noga för att man kan bli gravid annars, och när man väl vill bli gravid är det inte alls så lätt. Håller tummarna för att det blir en bebbe för er snart och att allt går bra :)
  • LängtansBlåaBlomma

Jag räknar ner dagarna tills jag ska börja med Puregon försök nr 2. Blir Bim ungefär i oktober skulle jag tro...

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?