• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Pommac

Ja usch. Jag förstår att det är svårt. Trist! Hoppas ivf nr 2 går vägen. Ska hålla tummarna hårt för det!!! Har varit på semester ett tag nu så jag har legat lugnt här på forumet. Det verkar fler ha gjort också. Jag kastar också i mig vitaminer men vet inte om det hjälper. Har kört på med munkpeppar denna månad också fick mens innan vi åkte bort så jag tänkte inte på att ta med några tester på resan. Tre dagar efter mensen var slut på dag 10 i cykeln. Blev jag öm vid sex och fick en liten blödning. Så nu är frågan om det var min ägglossning eller ej. Hur går det för dig? Har du känt av någon ägglossning sedan sist? Får du mens som vanligt eller hoppar den över?

Anonym (tvålen) skrev 2013-07-18 22:34:38 följande:
    Jag vet ärligt talat inte varför jag inte ägglossar. Det första halvåret kollade jag inte med ÄLstickor utan trodde det skulle lösa sig bara vi sexade på för jag har ju alltid varit regelbunden som en klocka. Sedan började jag kolla med ÄL-stickor och efter några månader hade jag lärt mig hur det funkade om det var ÄL eller ej och någon gång i halvåret hade jag ej ÄL. Pga min ålder tänkte jag att det var helt okej. Sedan har jag struntat i ÄLstickor för de gör mig ju inte gravid. Jag känner ju så bra själv om det blivit ÄL eller ej... Vi utredde oss sedan med hyfsad fart och den cykeln hade jag ÄL (!) Allt frid och fröjd och vi orkade liksom inte fram till IVF ännu än, men sedan kom detta med ingen ÄL sedan januari och jag testade Pergo en cykel men fick ingen info om varför jag inte ägglossade. De gav mig nog mest det för att testa om det skulle förstärka den ÄL jag hade (eller nu då inte hade) mer. Då hade jag ju bara varit utan ÄL 2 månader. Jag svarade superbra på Pergo med mycket blåsor så skulle jag ta dem ingen ville de sänka dosen, men ingen ÄL :( Så då gick vi på IVF och tyvärr blev det inget med försök 1 och vi fick dessutom veta att makens simmare inte var på topp :(. Det enda jag/vi gjort annorlunda sista halvåret är att försöka slappna av och jobba lugnare på jobbet och inte driva på mig själv för hårt vid träning etc men det är som att det är just detta som gjort att jag ej ägglossat förut (!) så det kanske inte är någon bra grej, men samtidigt tror jag det är bra för IVF:en. Jag äter även en del vitaminer men ej i någon vidare hög dos så det borde vara skadligt (mittval och omega 3). Munkpeppar har jag funderat på och tom beställt men nu vet jag inte om jag vågar testa då jag i så fall kan riskera att förskjuta mensen och därmed omöjliggöra IVF nr 2 i aug-sept. Svårt det här!!

• Anonym (samma.)

Fortsätter att följa er och hålla mina tummar och tår att det snart ska ta sig. 

Jag har gått in i vecka 18 nu och väntar en liten pojke. Får ställa om hela huvudet nu då jag varit helt säker på att det var en liten flicka. Börjar kännas verkligt nu.  

• Dracarys

Hälsar också till tråden! Idag ska jag på inskrivning, är i vecka 8. Hoppas att det blir många fler 2014-barn av folk i den här tråden och att det går bra för er framöver. Plötsligt händer det. Kyss

• Pommac

Ja det får vi hoppas. Jag har ägglossning enligt kalendern på måndag (ganska starka ÄL test idag) dock känner jag inte alls av min ägglossning som jag brukar. Jag brukar ha jätteont. Men det kanske har med munkpepparen att göra som jag äter? Fick ju för mig att jag hade ägglossning förra helgen (för tidigt tack vare munkpeppar) eftersom jag hade smärta och att jag blev öm precis som jag brukar vid sex (då jag har ÄL). Jag fick även en miniblldning som jag också brukar få vid ÄL. Men som sagt, just nu känner jag inte alls av någon ÄL.

• Anonym (blomman)

Jag säger också hej till alla i tråden. Igår gick jag in i vecka 9 och imorgon är det dags för VUL.

Det tog sig för oss andra månaden jag åt munkpeppar å då hade vi provat länge innan dess. Vet inte om det var pga munkpepparen eller om det bara var meningen att hända. Men jag tror munkpepparen hade lite inverkan, inbillar mig det ialf. hehe.

Jag hoppas att det blir fler plus här i tråden. :)   

• Thotis90
    Anonym (blomman) skrev 2013-07-29 09:09:59 följande:
    Jag säger också hej till alla i tråden. Igår gick jag in i vecka 9 och imorgon är det dags för VUL.

Det tog sig för oss andra månaden jag åt munkpeppar å då hade vi provat länge innan dess. Vet inte om det var pga munkpepparen eller om det bara var meningen att hända. Men jag tror munkpepparen hade lite inverkan, inbillar mig det ialf. hehe.

Jag hoppas att det blir fler plus här i tråden. :)   
    Tog du munkpeppar på tablett eller droppar? Jag har provat dropparna och jag pallade bara två försök då det smakade så förbannat äckligt... Vi är inne på 19:e försöket nu.
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Anonym (blomman)
    Thotis90 skrev 2013-07-29 09:42:21 följande:
    Tog du munkpeppar på tablett eller droppar? Jag har provat dropparna och jag pallade bara två försök då det smakade så förbannat äckligt... Vi är inne på 19:e försöket nu.

Jag tog droppar men tog fler droppar än det stod på flaskan. Tänkte, nu jäklar. ;) haha å det funkade. Jag höll för näsan å shottade det, var inte alls gott - smakade blomvatten.

Jag kan ju inte säga till 100% att det var just munkpepparen som gjorde det men jag hade nog gjort ett försök till med dom om jag var dig. Skölj ner det med någonting så kanske du kan få ner det. :)

Håller tummar och tår att ni snart får ett plus. Vet hur jobbigt och kämpigt det är. Jag lovar dig, helt plötsligt så kommer det att hända.

Jag har fortfarande svårt att tro på att jag är gravid, även om jag plussade för ca 5 veckor sen. hehe. Kommer nog bli mer verkligt imorgon när vi får se det lilla livet.      
  • Thotis90
    Anonym (blomman) skrev 2013-07-29 10:32:04 följande:

Jag tog droppar men tog fler droppar än det stod på flaskan. Tänkte, nu jäklar. ;) haha å det funkade. Jag höll för näsan å shottade det, var inte alls gott - smakade blomvatten.

Jag kan ju inte säga till 100% att det var just munkpepparen som gjorde det men jag hade nog gjort ett försök till med dom om jag var dig. Skölj ner det med någonting så kanske du kan få ner det. :)

Håller tummar och tår att ni snart får ett plus. Vet hur jobbigt och kämpigt det är. Jag lovar dig, helt plötsligt så kommer det att hända.

Jag har fortfarande svårt att tro på att jag är gravid, även om jag plussade för ca 5 veckor sen. hehe. Kommer nog bli mer verkligt imorgon när vi får se det lilla livet.      
    Jag varvade munkpeppar och grapefruktjuice, men det var lika äckligt för det. Det skakade t.o.m. munkpeppar när jag rapade Tungan ute
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Pommac

Jag kör i tablettform med munkpepparen men jag kan förstå hur det smakar då man luktar i burken (fy f-n) Nu har jag ägglossning idag enligt mina testet. Känner av den lite men inte så mycket som jag brukar. Men munkpepparen kanske gör att symtomen blir lindrigare.

• Anonym (tvålen)

Hej alla gravida och icke-gravida. Har försökt ha avhållsamhet från FL ett tag avsiktlig (och oavsiktligt pga avsaknad av datortid) för att se om ett avslappnat sommarliv kan få igång min ÄL igen. Det börjar dra ihop sig för mig och känner av de nedre regionerna tidsenligt. Hoppas nu det byggs upp till nästa helg och verkligen blir en ÄL. Har redan ÄL-flytningar men det brukar jag ju ha så det säger ju inget. Hoppas du har ÄL och får till det fint idag Pommac. Håller som vanligt tummarna för oss alla i våra försök mot plus och förhoppningsvis så småningom bebis! Kram i sommarvärmen på er alla!

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?