• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (J)

Skänker en tanke till er som fortfarande kämpar....och hoppas er en graviditet i julklapp om den inte redan är kommen!

Om en månad föder jag trådens andra (?) bebis som tog ett år att få till...

• LängtansBlåaBlomma

Hej
    Jag har denna månad försökt i 15 månader. Har dock bara haft få tillfällen med faktiska försök, eegentligen bara ägglossning en (1) gång! Sist nu fick vi avbryta behandlingen pga julstängd mottagning. Femton månader av längtan... Det är tufft.

• Anonym (tvålen)

Hej alla!

Har du fått någon kallelse än Pommac?? Själva har vi bestämt oss för att sätta in vårt frysta embryo i nästnästa cykel. Tyvärr "missar" vi en cykel nu med julledigheterna men jag har intalat mig att det är bra för kroppen att vila och samla kraft. Är rätt utmattad nu av allt på jobbet...
    Har slutet på mensen just nu. Inbillade mig att det skulle ta sig och bli en julklapp den här cykeln då jag var 3 dagar sen (mycket för mig) men det togs snabbt ur mig så nu är jag "nollställd" igen. Ska försöka att ta dagen som den kommer och varken vara för upp eller ner så kanske vi till slut lyckas. Har pratat med mannen min en hel del om äggdonation men han är helt anti och dessutom är ju alla mina värden bra. Det är ju hans simmare som är lite få och slöa. Ja vi får väl se vad som händer.

Tänker av och till på dig och de andra här i tråden som lyckats plussa J. Låter härligt med bebis snart. Det är du väl förunnad!! Gissar att du redan börjat längta efter att slippa vara gravid och få se underverket. Lovar på heder och samvete att jag inte ska klaga för mycket på graviditetskrämpor om vi lyckas plussa. Vet att det kan vara jobbigt på slutet men nu känns det nästan som de skulle kunna få ta en kroppsdel av mig i utbyte mot ett barn.

LängtansBlåa blomma: All väntan är jobbig och den efter ett barn verkar vara en av de värre. Vi får peppa varandra. Nu kör vi på 2014!

God Jul alla!

• Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2013-12-20 10:24:36 följande:
    Hej alla!

Har du fått någon kallelse än Pommac?? Själva har vi bestämt oss för att sätta in vårt frysta embryo i nästnästa cykel. Tyvärr "missar" vi en cykel nu med julledigheterna men jag har intalat mig att det är bra för kroppen att vila och samla kraft. Är rätt utmattad nu av allt på jobbet...
    Har slutet på mensen just nu. Inbillade mig att det skulle ta sig och bli en julklapp den här cykeln då jag var 3 dagar sen (mycket för mig) men det togs snabbt ur mig så nu är jag "nollställd" igen. Ska försöka att ta dagen som den kommer och varken vara för upp eller ner så kanske vi till slut lyckas. Har pratat med mannen min en hel del om äggdonation men han är helt anti och dessutom är ju alla mina värden bra. Det är ju hans simmare som är lite få och slöa. Ja vi får väl se vad som händer.

Tänker av och till på dig och de andra här i tråden som lyckats plussa J. Låter härligt med bebis snart. Det är du väl förunnad!! Gissar att du redan börjat längta efter att slippa vara gravid och få se underverket. Lovar på heder och samvete att jag inte ska klaga för mycket på graviditetskrämpor om vi lyckas plussa. Vet att det kan vara jobbigt på slutet men nu känns det nästan som de skulle kunna få ta en kroppsdel av mig i utbyte mot ett barn.

LängtansBlåa blomma: All väntan är jobbig och den efter ett barn verkar vara en av de värre. Vi får peppa varandra. Nu kör vi på 2014!

God Jul alla!
    Heja er! Hoppas verkligen att det ska lyckas!!! Här går det dåligt. Ingen kallelse men har äl på G nu runt julen. Jag blev ju lovad att få en tid innan jul men icke det. Ska höra av mig till dem efter nyår (för nu finns det väl ändå ingen tid) igen och klaga! Skulle vilja byta län för här går det så segt. Nu har jag nästan slutat tänka på att jag har en tumör så lika bra att vänta ett tag till. Fast jag vill ju ha medicin helst igår. Men jaja... Hoppas vi kan bli gravida ändå. 

God Jul på dig själv! 
  • Pommac
    PyssIce skrev 2014-01-02 17:06:05 följande:
    Fick mens igår... Bara börja om igen då :)

Fick mens på nyårsafton. Suck! Det är bara att kämpa vidare. Nu ska jag ge allt för att gå ner de här 12 kilorna så vi får göra ivf sedan. Hoppas det går fort bara så man inte ytterligare behöver vänta i ett halvår.
  • Anonym (tvålen)
    PyssIce skrev 2014-01-02 17:06:05 följande:
    Fick mens igår... Bara börja om igen då :)
    Pommac skrev 2014-01-02 18:25:28 följande:

Fick mens på nyårsafton. Suck! Det är bara att kämpa vidare. Nu ska jag ge allt för att gå ner de här 12 kilorna så vi får göra ivf sedan. Hoppas det går fort bara så man inte ytterligare behöver vänta i ett halvår.
    Dubbeltrist med mens! Ligger inte i fas med er så jag kan skicka över lite hoppfull energi härifrån. Denna eviga berg-och-dal-bana!! Tar munkpeppar och det har tidigare gjort min tid till äl lååång men nu var den normal igen ca 15 dagar. Tror, och hoppas, att jag hade äl förra helgen. Så nu har hoppets låga tänts igen. Känner mig fånig som hoppas så mycket men det gör samtidigt väntan kortare. Jag som trodde på en 2014 bebis så mycket. Minns hur det kändes förra nyåret Hur otålig jag var redan då. Nu har jag faktiskt börjat känna mig mer lugn men samtidigt lite mer ledsen inombords. Tänk om det aldrig funkar. Det är ju faktiskt så att vi kanske får "ge oss" till slut. Vill inte tänka på det men vi blir ju inte yngre liksom... Och sambon är ju helt emot äggdonation etc. Heja oss under de nya året! Några plus kommer det bli i tråden. Så sant som amen i kyrkan!
  • Anonym (tvålen)
    Calqyl skrev 2013-12-01 15:46:42 följande:

Hej igen! Har också haft en liten paus från familjeliv. Har dessutom ny telefon och lyckas inte ladda ner appen så inte lika smidigt att gå in och kolla som innan. Så trist tvålen att det inte ville sig denna gången heller :( hoppas du mår bättre nu iaf och kan ladda om inför ett nytt försök. Jodå bröllopsplanerna går bra, lokal är bokad och save The date kort är utskickade till de närmsta :) men nu släpper vi det några veckor för en semester till Australien :) på bebisfronten går det tyvärr inte så bra, det ända som hänt är att jag bokat tid hos gyn i januari för undersökning inför IVF men men alltid något! Kan ju alltid hoppas att lite sol för med sig ett mirakel ;)
    Tillbaka i Svedala ännu Calqyl?!? När skulle du iväg på undersökning. Håller tumamrna för er att det går bra!
  • Anonym (samma.)

Hej alla.

Blir så ledsen när jag läser att vissa av er fortfarande kämpar. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni får era plus snart.

Min pojke har äntligen kommit. En liten plutt. Va beräknad att väga 4 kg men ut kom en liten kille på 3. Han hade gjort en knut på navelsträngen så det hade varit lite dåligt flöde i navelsträngen. Men allt gick bra och han är den vackraste pojke  på denna jord.

• Anonym (tvålen)
    Anonym (samma.) skrev 2014-01-03 08:41:42 följande:
    Hej alla.

Blir så ledsen när jag läser att vissa av er fortfarande kämpar. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni får era plus snart.

Min pojke har äntligen kommit. En liten plutt. Va beräknad att väga 4 kg men ut kom en liten kille på 3. Han hade gjort en knut på navelsträngen så det hade varit lite dåligt flöde i navelsträngen. Men allt gick bra och han är den vackraste pojke  på denna jord.
    Stort grattis samma. Vad skönt att allt gått bra! Vilken lycka!!! Det är ni värda!! Hoppas av hela mitt hjärta att vi också lyckas. Nytt år - nya möjligheter. Måste tänka så. Annars går det nog aldrig! Njut med lillpysen allt vad ni kan. Tiden går fort! När kom han??
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?