Calqyl skrev 2013-11-05 18:40:23 följande:
Hur känns det nu?! Har mensen kommit?
Ja det här med att bli bitter.. Kan säga att jag ligger ofta på gränsen.. Som idag fick jag reda på att min gravida systers sambo friat till henne på deras semester i NY. Gissa hur jag reagera? Jo genom att börja storböla! Så himla löjligt! Men min sambo friade till mig i februari i år så jag har "tröstat" mig lite med det. "Ja hon är gravid men jag är förlovad och ska gifta mig nästa år" Visst det ska jag ju fortfarande och är överlycklig för det men ja, jag tror du fattar.. Men men det är bara att ta nya tag och kämpa vidare- igen!
Sant som du säger, det viktigaste är att vi har varandra! Nu ska jag se fram emot ett år fullt med bröllopsplaner! Och så åker jag till Australien om en månad, det är ju inte fy skam ;)
Ingen mens än även om det känns som den är på G närsomhelst. Neg test igår och ikväll eller imorgon borde mensen komma så punktlig som den varit förut. Men denna gång äter jag mer stödhormoner och då kan det säkert spöka lite. Vågar inte sluta med dem även om jag skulle vilja för de var det värsta med hela denna omgång. Jag lever ju trots allt lite på hoppet ännu så länge mensen inte kommit. Jaja. Den som lever får se.
Förstår precis hur du känner mot din syster. Men nu fokuserar vi i den här tråden på dig och ditt bröllop och din Australien-resa och din (snart anstående) graviditet. Detta kommer bli så bra. Var sak har tydligen sin tid och så här är det för oss nu. *Djupt andetag och tänka på det bra vi har!*
Ibland måste man få gråta. Det lättar lite på trycket och är faktiskt ganska skönt. Tror inte du missunnar din syster något men känslan att allt ska vara så motvalls för en själv är svår.
Kram!