• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Pommac
    Anonym (samma.) skrev 2014-01-03 08:41:42 följande:
    Hej alla. Blir så ledsen när jag läser att vissa av er fortfarande kämpar. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni får era plus snart. Min pojke har äntligen kommit. En liten plutt. Va beräknad att väga 4 kg men ut kom en liten kille på 3. Han hade gjort en knut på navelsträngen så det hade varit lite dåligt flöde i navelsträngen. Men allt gick bra och han är den vackraste pojke  på denna jord.

Grattis! Det hoppas jag också.
  • Pommac

Nu har min kallelse kommit. Magnetröntgen den 14 januari. Spännande fast även skrämmande.

• Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2014-01-03 22:40:43 följande:
    Nu har min kallelse kommit. Magnetröntgen den 14 januari. Spännande fast även skrämmande.
    Det klarar du galant! Och hittar de något vet man ju vad som ska göras och det är ju inte det allra vanligaste att de hittar något... Håller mina tummar och tår för dig!!
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-01-03 23:09:50 följande:
    Det klarar du galant! Och hittar de något vet man ju vad som ska göras och det är ju inte det allra vanligaste att de hittar något... Håller mina tummar och tår för dig!!

Ja, usch. Det är klart. Det känns ju bra att veta. Och en godartad tumör är ju trots allt något man kan göra något åt och det finns många kvinnor med samma sjukdom. Om man nu ska kalla det sjukdom. Jag hoppas bara inte att de hittar nåt mer. Tänk om de hittar en annan tumör? Det vore ju inte så roligt. Blir jobbigt att vänta på svaret sen... Det känns lite jobbigt att mina föräldrar inte vet om detta heller. Jag har alltid kunnat berätta allt för dem. Men nu är ju hela den här grejen hemlig alltså att vi försöker skaffa barn. Men jag antar att vi måste berätta om de hittar någon tumör.
  • Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2014-01-03 23:33:59 följande:

Ja, usch. Det är klart. Det känns ju bra att veta. Och en godartad tumör är ju trots allt något man kan göra något åt och det finns många kvinnor med samma sjukdom. Om man nu ska kalla det sjukdom. Jag hoppas bara inte att de hittar nåt mer. Tänk om de hittar en annan tumör? Det vore ju inte så roligt. Blir jobbigt att vänta på svaret sen... Det känns lite jobbigt att mina föräldrar inte vet om detta heller. Jag har alltid kunnat berätta allt för dem. Men nu är ju hela den här grejen hemlig alltså att vi försöker skaffa barn. Men jag antar att vi måste berätta om de hittar någon tumör.
    De flesta prolaktinom (tumörer som producerar prolaktin) är små och behandlas med medicin. Känner en som behandlades i flera år och sedan tom fick sluta med medicinen. Och hon har två barn kanske jag ska tillägga :) Om du vill veta lite kort tycker jag svenska endokrinologföreningens hemsida är enkel och bra. Men du kanske föredrar att inte googla... Tycker texten på denna sida tar ner rädslan lite. Enkelt skriven.

Svårt det där med att inte berätta. Vi är ju också hemlighetsfulla (kanske bara vi själva som tror att ingen fattar??) Kanske att det till slut känns rätt att berätta för er i alla fall oavsett om de hittar något konstigt eller inte. I så fall kanske skönare att säga till innan i stället för att komma efteråt när undersökningen är gjord. Bara en tanke. Finns det föräldrar som inte önskar sitt barn allt gott och dessutom barnbarn?? 

Fast är de oroligt lagda kanske man ska låta bli. Svårt det där. Lycka till hur ni än gör!
  • Anonym (tvålen)
    Thotis90 skrev 2014-01-05 11:59:29 följande:
    BIM-1 idag. 24:e försöket.
    Tummarna hålles - precis lika bra som vid första försöket!! Lycka till! Jag har väl en dryg vecka till att vänta för egen del.
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-01-04 13:27:21 följande:
    De flesta prolaktinom (tumörer som producerar prolaktin) är små och behandlas med medicin. Känner en som behandlades i flera år och sedan tom fick sluta med medicinen. Och hon har två barn kanske jag ska tillägga :) Om du vill veta lite kort tycker jag svenska endokrinologföreningens hemsida är enkel och bra. Men du kanske föredrar att inte googla... Tycker texten på denna sida tar ner rädslan lite. Enkelt skriven.

Svårt det där med att inte berätta. Vi är ju också hemlighetsfulla (kanske bara vi själva som tror att ingen fattar??) Kanske att det till slut känns rätt att berätta för er i alla fall oavsett om de hittar något konstigt eller inte. I så fall kanske skönare att säga till innan i stället för att komma efteråt när undersökningen är gjord. Bara en tanke. Finns det föräldrar som inte önskar sitt barn allt gott och dessutom barnbarn?? 

Fast är de oroligt lagda kanske man ska låta bli. Svårt det där. Lycka till hur ni än gör!
    Ja det krävs att fundera på. Samtidigt som det vore skönt att ha med någon när man ska göra undersökningen. Fast å andra sidan blir det trist för den som ska följa med då man ska ligga stilla 30-60 min. Suck vad jobbigt! Jag kommer somna! Haha! Nej mina föräldrar är inte speciellt oroliga av sig. Får se hur jag gör. Tack för dina tips! 
  • Pommac
    Thotis90 skrev 2014-01-05 11:59:29 följande:
    BIM-1 idag. 24:e försöket.
    Åååå! Hoppas verkligen för din skull!!! 
  • WEZero

Försökt 4 månader och är otålig som bara den ... Vet att det inte är länge men ändå liksom. Längtar! ÄL om några dagar. Mensen i slutet på december var en besvikelse. :( hade nästan börja hoppas då jag inte hade vanliga innan mens -symptom!

Lycka till till er alla som försöker!

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?